Alla inlägg under mars 2014

Av Elin Eklund - 30 mars 2014 20:16

Är här nu för att hjälpa till med barnpassning. Ann, våran maid, åkte hem i onsdags på semester så ni är vi ensamma. Än så länge har det gått bra, vi har båda varit ledig men nu åker Jocke till Tokyo imorgon och själv kör jag en sen Amman. Jag borde vara hemma vid 3-tiden indigon natt och mormor åker till flygplatsen vid 5-tiden. Sen är det morfar som får hålla ställningarna ett par dagar innan Jocke är tillbaka. Oroar mig mest för tröttheten efter att jobbat natt och kväll när jag är ensam med barnen men det ordnar sig nog. Idag var jag i Beirut. Lite jobbigt nu när vi inte kan flyga över Syrien pga stängt luftrum. Istället flög vi över Irak norrut upp till Turkiet innan vi kunde svänga söder ner mot Cypern in till Beirut. Grym omväg!

På väg till bana 34 imorse.

Av Elin Eklund - 25 mars 2014 10:50

Imorse när jag åkte till jobbet regnade det, igen! Helt otroligt vad det regnat mycket den här vintern. Jag som knappt sett något regn alls de 3åren vi bott här. Det blev en kort tur till Muscat imorse, bara 40 min flytid dit. Dåligt flygväder idag, turbulent och molnigt. Här hemma sken solen när vi landade men det väntas både blåst och regn till eftermiddagen så en liten sandstorm kanske blåser förbi. Nu kommer T hem från skolan så vi ska grädda våfflor, det är ju våffeldagen idag, mums

Av Elin Eklund - 24 mars 2014 06:04

Äntligen måndag och denna jobbiga helg över! Jag blev aldrig inkallad, sån tur! Det kändes inte så kul igår när jag ringde crewing och de meddelade lite surt att jag var den enda med nattstandby. Tack alla duktiga och trogna jobbarkompisar som plikt troget går till jobbet varje kväll. Vi har trots allt minst 30 avgångar mellan kl 20-03 så det är ett under att allt flyter på utan några sjukskrivningar eller tekniska problem. Nu drar jag och Melvin till "stor och liten" på svenska kyrkan!

Av Elin Eklund - 23 mars 2014 04:19

Det är verkligen mitt jobbs baksida alla dessa nätter. Varje gång jag gör mig i ordning på kvällen så tänker jag -Aldrig mer, jag orkar inte, det är inte värt det, nu säger jag upp mig. Vad ska jag säga, det är helt fruktansvärt jobbigt och tråkigt att behöva jobba nätter. Jag brukar ha en natt varje vecka ibland fler. Inatt är jag på väg till Coimbatore i södra Indien och sen har jag två natt standbyer. Vill bara gråta när jag tänker på det men med lite tur blir det bara en natt till. Jag längtar till måndag och hoppas att dessa dagar bara ska försvinna

Det bästa är iallafall när man landar och är "hemma" igen

Av Elin Eklund - 18 mars 2014 19:14

Möttes vi av i Moskva. Precis när jag kommer ut i den kalla luften får jag alltid en sådan enorm hemlängtan. Man kan ju tycka att det borde vara tvärtom, men inte. Det känns alltid så friskt och härligt med den kyliga luften.

Kvinnlig besättning idag, det gillar jag! Här väntar vi otåligt vid holding point för bana 32R, 5 ankomster innan vi fick starta

Av Elin Eklund - 17 mars 2014 18:50

Jag vet inte vad som hände med texten men den försvann? Konstigt! Jag flög iallafall den 6000:e A320n igår. Idag har jag haft standby men blev aldrig utringd, så skönt! Det blev istället poolbad tillsammans med båda mina badankor. Jocke hade standby igår natt och blev utringd på en trip till Manilla, inte så kul. Han kommer hem imorgon natt. Själv åker jag till Moskva imorgon så en lång dag för mig. Hoppas på bra flygväder!

Av Elin Eklund - 16 mars 2014 19:35

Av Elin Eklund - 16 mars 2014 19:29

från Chittagong som aldrig blev uppladdade. Utsikten från mitt rum

Och taket på gymmet

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards