Alla inlägg under maj 2014

Av Elin Eklund - 20 maj 2014 19:08

innan sommaren blev det för oss idag. Nästa vecka är det avslutning med disco och grillning men vi missar tyvärr det för det är Melvins 2-års dag nästa tisdag. Jag är Jocke är båda lediga så det blir födelsedagskalas istället.

Nu är det bara en jobbvecka kvar innan semester. Ska bli så skönt att vara ledig även om jag just nu inte vet om jag kommer tillbaka till jobbet efter sommaren. Jag var nämligen inte helt nöjd med mitt kontrakt som jag blev erbjuden så vi får se vad som händer. Känns lite tråkigt och jobbigt just nu.

Av Elin Eklund - 16 maj 2014 16:38

Inatt åkte jag till Goa för första gången, en medel lång natt på mitt jobb. Bra väder över Indien inatt så det var skönt. Försäsongen för monsunen har börjat och tydligen betyder det åskoväder säsong medans själva monsunen mest består av regn. Det är enligt vissa värre att flyga nu eftersom dessa åskoväder medför massor av turbulens medans monsun mestadels består av en massa regn. I vilket fall som helst så var det en riktigt dålig landningsbana i Goa som definitivt inte var platt. Jocke kom också hem inatt efter att ha varit i Washington i 3 dagar så efter lite sömn tog vi med oss barnen ner till marinan. Hur fint som helat här nere och förstår inte att vi inte varit här tidigare. Det blev en båtbuss tur och nu middag innan hemfärd.

Av Elin Eklund - 13 maj 2014 19:11

Bara 2 jobbpass den här veckan, tyvärr ett natt men ska inte klaga. Blev inte inringd på min standby i söndags så nu har jag haft 3 dagar ledigt så känns helt ok att åka och jobba imorgon. Snart bara 2 veckor kvar innan min sommar semester, så skönt!

Av Elin Eklund - 11 maj 2014 01:13

Puh, vilken dag. Började med teknik och fick taxa tillbaka till gaten för att bli releasade av maintenance. Typiskt Airbus problem med indikations problem. Någon switch indikerade att våran cargo dörr ej var stängd, vilket den var, men måste självklart fyllas i en massa pappe innan vi kan starta. Väl framme i Delhi var det totalt kaos med åskoväder över flygplatsen plus runt omkring. Vi flög bokstavligt talat runt lite, ATC hade noll koll, innan vi tog beslutet att diverta till Jaipur som ligger ca 30 min bort. ATC kunde inte ge oss mer info än att 20 kärror var före oss för approach och att det för tillfället inte gick att göra en approach in till eftersom det låg stora oväder i vägen. Väl framme i Jaipur väntade vi på information om Delhi öppnat men ingen visste nånting. Tillslut blev vi iväg släppta från gaten och stod klara för start när tornet talar om att Delhi försenat oss igen och kan tidigast släppa oss om ca 20-30 minuter. Bara taxa tillbaka till gaten igen och väl där tog det drygt en timme innan vi blev iväg släppta igen. Den gång gick det vägen. Och vi landade i Delhi dryga 4 timmar sena. Nu är klockan strax efter 03 och det är dags att släcka lampan, för mig iallafall. Godnatt!

Av Elin Eklund - 5 maj 2014 13:25

Oj, varmt det är nu..sommaren är verkligen på gång. Sista veckan har det toppat på 39 grader, puh. Det är verkligen segt med denna värme. Jag drar mig för att gå ut med barnen på eftermiddagarna så det är grymt segt att komma på något att göra. Jag har haft 4 tidig starter den här veckan och igår och idag var jag i Dammam, ännu mera öken.

Av Elin Eklund - 4 maj 2014 18:20

Igår flög jag till Jeddah. Kabinchefen bad markpersonalen om lite heligt vatten från Mecka. Han fick en 5 liters dunk och delade glatt med sig till resten av besättningen inklusive mig. Så vad gör jag nu med detta heliga vatten? Jag har gömt det i en låda så ingen ska dricka upp det

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards