Alla inlägg under juni 2014

Av Elin Eklund - 28 juni 2014 20:27

Idag firar vi Tilde som fyller 11år idag på ett regnigt Tofta. Det bjöds på taco buffé

Till efterrätt blev det choklad fontän och hemgjord glass

Självklart en hel del lek och bus. Nu är det snart dags att gå hem igen i regnet

Av Elin Eklund - 26 juni 2014 16:07

Idag somnade farmor in efter att ha kämpat mot sin hemska cancer i 7 år. ?Vi saknar dig älskade farmor ?

Av Elin Eklund - 26 juni 2014 16:03

Dagarna flyger förbi som vanligt. Vi fick punktering mormor, jag ich barnen. Typiskt, en dag innan Jocke kom till ön. Inte mycket att göra, ta skrutten in till Visby istället. Tur att vi har den, räddaren i nöden. Jocke kom sen till ön och vi åkte till verkstaden och fixade nya däck, vilket var på tiden. Väldigt spännande tyckte M

När bilen var lagad så drog vi till skubbs och eftermiddags trav. Det fanns inte bara hästar där utan även traktorer till barnens förtjusning

Ia, ia sprang Melvin omkring och skrek, gullunge! Ia betyder nämligen häst på Melvins språk

Av Elin Eklund - 20 juni 2014 22:40

Svensk midsommar med sill lunch. Tänk att det var fyra år sen vi firade midsommar i Sverige. Det var sommaren när Tindra fyllde 1 år som vi var hemma sist. Jag har firat midsommar på svenska kyrkan i Dubai men i år åkte vi hem innan skolan slutar. Vi har haft en super mysig dag men usch vad det är kallt! Burr...
Solen sken i Visby

Barnen var inte så förtjusta i att dansa kring midsommar stången men däremot satt de som ljus och tittade på folkdans uppvisningen :-)
Grillmiddag hemma med maräng glasstårta till efterrätt.

Av Elin Eklund - 14 juni 2014 20:32

I fredags hade vi 5-års kalas för T. Hon fyller i mitten på Juli men eftersom vi åker hem om ett par dagar så hade vi kalaset innan sommarlovet och Sverige semestern. Det blev ett super lyckat kalas och Tindra var nöjd och glad.

Special beställd Rio tårta. Väldigt fin men smakade väldigt sött.

Min egna sommar tårta som är både gluten och nöt fri. Väldigt uppskattad av alla vuxna. Vi hade bakat kanelbullar också som gick åt i ett nafs. Idag tog jag och T en shoppingtur till Mirdif och passade på att äta en god sushi lunch. Imorgon är det T's sista dag i FS2 och efter sommarlovet börjar hon year 1. Då ska slipsen på ;)

Av Elin Eklund - 14 juni 2014 20:25

Oj, vad dagarna bara försvann. Känner mig stressad över att tiden inte går långsammare, jag vill ju inte att mon semester ska ta slut. Jag har iallafall 7 veckor kvar så inte ens hälften har gått som tur är. Skolan körde Brazilian Carneval för att fira igång fotbolls VM

Det var lite kul att se alla små söta barnen som fixat egna huvudbonader och klätt upp sig i färgglada party kläder.

Av Elin Eklund - 3 juni 2014 11:19

Så mycket skratt, tårar och kärlek! Helt fantastiskt kul har vi haft, jag kommer leva på den här helgen länge. Nu är jag hemma i värmen igen, +40 grader och stekande sol. Känns såklart underbart att vara hemma hos barnen igen även om jag kunde varit utan denna hetta. Men nu är der inte ens 2 veckor kvar så åker vi hem igen hela familjen. Jocke för några dagar men sen kommer han tillbaka för lite mer semester. Själv har jag ju 2 månaders semester, helt sjukt att jag lyckades med det. Nu är det dags att hämta T på skolan sen blir det importerad Loka och kanelbulle till mellanmål.

Av Elin Eklund - 1 juni 2014 15:47

Vi hoppade fram genom ett soligt Göteborg med massor av skratt och tårar

Hann med den obligatoriska räkmackan på en uteservering i solen med ett glas rose

Sen var det ett helt fantastiskt bröllop på sjömagasinet men helt underbart god mat

Vi fortsatte natten lång och rullade in på hotellet kl 05 på morgonen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards