Alla inlägg under november 2014

Av Elin Eklund - 30 november 2014 19:29

Tänk att det redan är 1:a advent. Så mysigt att december är här och allt vad det innebär. Vi passad på att sätta upp våra adventsljusstakar redan i torsdags eftersom vi båda var lediga då. I år åkte alla tomtar fram på en gång även om det kändes lite tidigt. Vi bakade även lussekatter, så gott.







I helgen har det varit full rulle. Äntligen lyckades jag ta mig till poolen med barnen. Tindra har tjatat i en vecka om att vi skulle gå så det var roligt. Igår var det kalas hemma hos Linnea som fyllde 5år. De hade hyrt en rosa princess hoppborg till barnens förtjusning

På eftermiddagen gick vi till vårat comunity center där det var marknad. Där fanns det två hoppborgar till. Vi fortsatte sen till Melvins dagis där han börjar efter jul. Där firade de den kommande national dagen med en stor fest. Barnen hade super kul och det bjöds på massor med mat, dricka, glass och popcorn. Även de hade en hoppborg.

Nu sitter jag på väg till Almaty i Kazakstan. Har varit ledig fyra dagar så på tiden att jag jobbar lite. Schemat för december var super bra. Jobbar nästa lite för lite så får känna mig nöjd. Först två veckor semester sen fick jag även nyår ledigt, helt otippat.

En av killarna i kabinen hade en selfie arm som vi var tvungna att testa

Av Elin Eklund - 22 november 2014 14:32

Det har varit en tuff vecka för mig. Jobbat 3 nätter, alla med check-in efter midnatt. 2 av dagarna började jag kl 0050 och kom inte hem förens kl 1500 på eftermiddagen. Jag jobbade inte hela tiden som tur var utan fick 2-3 timmars vila men ändå, så sjukt jobbigt! Häromdagen var vi hos tandläkaren, jag och båda barnen. Båda var jätte duktiga och Melvin kunde inte få nog utan ville ligga i min famn när det var min tur. Han gillade tandläkare så hoppas det håller i sig. Idag har jag försökt återhämta mig så gott det går. M vaknade såklart klockan 05.15 imorse, gäsp. Det är något lurt när jag är hemma, då vaknar vi alltid extra tidigt. Vi hade en mysig lugn förmiddag innan vi åkte på julmarknad på svenska kyrkan. Är så nöjd att jag fick min jul kamel som jag ångrade att jag inte köpte förra året. Melvin hade tjatat hela morgonen om att han skulle få träffa tomten och han var inte ett dugg rädd när det äntligen var dags

Så kul att vi har kyrkan som fixar och gör så vi får behålla alla svenska traditioner. Så fantastiskt att det finns så många duktiga snälla människor som ställer upp och hjälper till! Melvin köpte även en egen jultomte som han stolt bär omkring och säger glatt till alla "My Santa" . Bild kommer senare, just nu hoppar tomten i studsmattan ;)

Av Elin Eklund - 17 november 2014 07:27

Sitter på jobbet och funderar. Mitt jobb känns så trist ibland. Jag vet att det går upp och ner och man kommer in i jobbiga perioder som oftast går över. Men ibland önskar jag att jag gjorde något annat. Som idag till exempel. En lång dag, ungefär tretton timmars arbetstid. Kommer till jobbet klockan åtta på morgonen alltså en vanlig normal tid. Vad händer, jo han jag ska flyga med är såååå trött. Han sover så gott som hela vägen till Kiev, fem timmar. Vi hinner inte mer än lyfta på väg hem så somnar han igen. Detta betyder att jag får göra allt både på vägen dit och hem. Jag tycker faktiskt inte det är ok. Om man har ett jobb så måste man väl åtminstone se till att man sover och kommer hyfsat utvilad till jobbet. Hur skulle det fungera med ett kontors jobb om man utgår från att man ska sova hela dagen på jobbet? Är så sjukt less på alla som sover på jobbet. Därför hatar jag att jobba natt. Att komma till jobbet och sitta i en mörk cockpit bredvid en sovandes man är varken kul eller trevligt. Så oj vad jag ogillar mitt jobb ibland. Jag drömmer om att få jobba ihop med glada pigga människor. Kanske dags att skola om sig?

Av Elin Eklund - 8 november 2014 19:21

Ännu en dag på jumpseat. Lite roligare idag även om det är segt. Flög med en betydligt trevligare kapten idag. En typisk amerikanare som pratar både mycket och högt. Vintern är här och nu och det märks med alla CB'n som börjar ploppa upp. Det var några riktigt stora när vi flög ut imorse.

I Yenbo var det lugnt och tyst idag. Vi lyckades komma iväg tidigt och jag hinner nästan hem till middagen nu. En till jobbdag imorgon sen är jag ledig två. Jag och mamma funderar på att åka och julhandla lite. Kanske är dags att börja, snart bara en månad kvar tills vi åker hem för att fira jul. Jag längtar!

Av Elin Eklund - 7 november 2014 16:41

Lång, seg och ganska tråkig dag idag på jobbet. Suttit som safety pilot på jumpseat vilket vi måste göra när det pågår träning av nya styrmän vilket händer ganska ofta. Jag brukar inte ha något emot det men idag har varit en sån där dag när ingen pratat speciellt mycket, blir liksom lite extra segt då. Men snart är vi tillbaka efter en lång dag. Barnen har varit ensamma med mormor och morfar idag. Det skulle bjudas på köttbullar och stuvade makaroner. Hoppas det finns lite kvar till mig när jag kommer hem.
Inflygningen till Shiraz. Solsken och frisk luft bland bergen, bara 13 grader idag.

Doha, strax efter start på våran sista sektor idag.

Av Elin Eklund - 6 november 2014 18:10

Jag har aldrig varit så rädd som idag på jobbet. Det var verkligen obehagligt att flyga in till Peshawar. Jag hade någon konstig känsla och kände mig inte alls trygg utan satt på spänn hela approachen. Kaptenen sa att han kunde se alla "vakter" som stod runt flygplatsen. Vi får nämligen inte flyga dit på natten längre och det måste dessutom bara minst 1000 patrullerade vakter runt flygplatsen för att vi ska få landa. Det kändes ju inte direkt bättre när vi gjorde en 180 graders sväng efter landning och ser 3 helikoptrar några hundra meter bort, fullastade med vapen på väg att lyfta rakt emot oss. Så otrygg har jag aldrig känt mig och tankarna for runt i huvudet. Jag undrar om det verkligen är värt det? Dessutom så rankades Peshawar som världens näst farligaste stad i Aftonbladet idag.

Nu ligger jag nerbäddad mellan mina två små älsklingar som snusar sött, så underbart!

Av Elin Eklund - 4 november 2014 19:00

Nu har kusinerna åkt hem. Det var två ledsna tjejer igår kväll som inte alls ville skiljas åt. Lika roligt som det är när de kommer lika sorgligt är det när de måste åka hem igen. Vi har verkligen haft 5 super roliga och intensiva dagar tillsammans och vi längtar redan tills de kommer igen. För oss väntar nytt besök ikväll, mormor och morfar är på väg. Eller förhoppningsvis på väg, de åker standby. Själv har jag varit i Astana i Kazakstan och sitter nu på väg hem. "Bara" 4 timmars flygtid kvar. Lite halv dåligt flygväder så hoppas det inte blir alltför turbulent på vägen hem.

Jag är ledig imorgon igen men sen jobbar jag 4 långa dagar. Jocke åker till Gatwick på torsdag och jag är lite avundsjuk. Jag saknar England och önskar jag fick lite tid över någon gång att åka dit om så bara för en natt. Kanske till våren?

Av Elin Eklund - 3 november 2014 14:51

Vi började dagen med en tur upp i Burj Kahlifa.

Toppen väder och super sikt. Ikväll blir det hamburgare sen tidig kväll. Alla ska upp tidigt. Familjen Rydström ska till flygplatsen, Tindra ska till skolan och jag ska jobba. Vi har haft ett fantastiskt höstlov och super kul med alla kusinerna. Vi längtar redan till nästa gång!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards