Alla inlägg under januari 2015

Av Elin Eklund - 13 januari 2015 17:57

Idag blev jag inringd på min standby. En morgon flygning till Yerevan i Armenien. En helt lagom lång dag efter alla mina långa flygningar till Ryssland. Det var väldigt fin inflygning över snötäckta berg med Arat i bakgrunden.

Melvin är ensam hemma med mormor och morfar idag. Han är fortfarande lite ur form efter magsjukan så det kändes bäst att låta honom vara hemma. Förhoppningsvis kan han gå till dagis imorgon igen. Vi kom liksom av oss helt med inskolningen. Nelson, våran lilla katt har fått ett sår på ryggen. Jag tycker så synd om honom, han verkar så rädd. Jag är allergisk mot katter så jag kan inte låta honom komma in i huset. Jag fattar inte hur hans ägare bara kunde åka och lämna honom i sticket. Han ser så liten och rädd ut. Det är en grannkatt som alltid kommer och ska bråka med honom så jag vet inte om det är han som skrämmer honom? Vi måste alltid sitta med och vakta när han äter annars kommer den andra katten och skrämmer bort honom och tar hans mat. Vi köpte en säng till honom som han verkar gilla men jag kan ju inte ställa in den. Känns lite hopplöst och jag vet inte alls vad jag ska göra?

Fick med mig en sån här hem till morfar idag. Ska bli spännande att höra hur den smakar?

Av Elin Eklund - 10 januari 2015 20:04

Äntligen hemma igen efter en lång dag på jobbet. Jag åkte tidigt imorse och båda barnen vaknade såklart. Kallt och snöigt i Kazan, -12 grader och massor med snö. Melvin hade mått ok idag med kräktes ner hela sängen när de skulle gå och lägga sig. Nu ligger jag här bredvid honom och håller tummarna att vi klarar oss resten av natten.

Vacker vy över bergen i Iran.

Väl framme i Kazan slogs vi om markpersonalen med Fly Dubai och de var förtvivlade över att vi alltid landar precis efter varann. Det var skönt att lämna ett snöigt och blåsigt Kazan och se solen lysa igen

Av Elin Eklund - 9 januari 2015 14:36

som ett brev på posten kommer kräksjukan när man börjar på dagis, eller? Melvin kräktes iallafall ner hela sig själv och bilbarnstolen nu på eftermiddagen. Han har verkat lite hängig ifag så tror att han är sjuk tyvärr. Inte en sån där engångs kräk som han annars är bra på. Hoppas på en lugn natt, jag jobbar nämligen ett 13 timmars pass imorgon så vore bra med lite sömn. Imorgon kommer Jocke hem, skönt!

Av Elin Eklund - 8 januari 2015 19:49

Då är det äntligen torsdag och första skol och dagis veckan är över. Tindra är glad över sin nya cykel och det går betydligt fortare och lättare att cykla upp för backen till skolan. Jag har jobbat de sista dagarna så Jocke har kämpat på med inskolningen på dagis med Melvin. Första två dagarna var vi med honom och han vara bara själv en liten stund. De sista dagarna har han stannat drygt två timmar och det verkar ha gått ok. Jocke och han har cyklat på morgonen och han sitter som en papegoja och säger "no skola no skola" hela vägen. Trots det har han kramat och sagt hejdå när Jocke har gått, fält en tår men inte blivit helt galen. Fröknarna säger att han pratar på för fullt och springer runt och leker. Han pratar tydligen mycket om Tindra. Jag undrar så vad han säger? Själv sitter jag på väg hem från Beirut. Riktigt jobbigt flygväder och det har varit turbulent hela dagen så nu vill jag ha fast mark under fötterna igen. Ledig fredag imorgon, det känns lyxigt och jag hoppas på trötta barn och sovmorgon.

Te

Av Elin Eklund - 4 januari 2015 19:48

idag åt jag och mamma lunch på ett jätte mysigt te ställe. Så gott te och goda mackor.

Vi köpte med lite gott te hem också som vi drack ikväll. Mysigt och gott!

Av Elin Eklund - 4 januari 2015 19:44

Då har Melvin inskolning på dagis börjat. Första dagen idag gick väl sådär. De hade flyttat Melvin till en annan klass än den vi anmälde honom till i september. Fröken kändes inte alls så "barnvänlig" och Melvins första intryck från henne var nog inte det bästa. Så imorgon måste vi försöka ordna upp det så han får byta tillbaka annars får det nog vara. Just nu har jag ingen kapacitet över och orkar inte med en massa onödigt krångel. Varför kunde han inte bara få vara kvar i sin klass som planerat? Varför ska allt hela tiden vara så struligt här? Jag som redan är inne i en anti Dubai period behöver inte mötas av en massa jobbiga människor som är helt oförstående hur jag känner och ser på mitt barn. Jag tycker inte det är ok att bara lämna honom där en hel dag gråtandes :( Och jag orkar onte förklara allt om och om igen....

Av Elin Eklund - 1 januari 2015 20:08

blev en lugn dag. Jag hade standby men klarade mig och fick vara hemma. Så vi bestämde oss för att åka ner till beachen på eftermiddagen. Så underbart och härligt att komma ner till havet

Imorgon blir det lång dag till Kiev.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards