Alla inlägg under mars 2015

Av Elin Eklund - 23 mars 2015 18:38

Sitter på väg hem från Jeddah. Dåligt flygväder även idag. Mycket oväder runt omkring i regionen så det är lite extra segt. Idag väntas även åska och regn i Dubai. På approachen idag flög vi väldigt nära Emirates A380 som landade på en parallell bana. De körde om oss på vägen till Jeddah men sen måste de ha stannat av helt för helt plötsligt var vi i kapp dem igen. Nu är det snart dags att landa i Sharjah. Måste förbi kontoret och be om ledigt på Melvins födelsedag. Upptäckte igår att jag fått ett nattstopp då :(

Av Elin Eklund - 20 mars 2015 16:35

det börjar bli varmt nu. Vi hoppas att det bara är tillfälligt och det blir lite svalare igen innan sommaren. Man glömmer nästan bort hur varmt det kan bli. Idag tog vi en cykeltur till en ny lekplats. Helt okej men lite väl svettigt på hem vägen. Vi stannade till på skolan där det var spring fair men det var inget speciellt så barnen ville åka hem direkt. På eftermiddagen var vi hos Amanda och David och lekte. Vattenballonger och vattenkrig

Lördag imorgon och jag måste iväg och springa sen blir det kanske poolen en stund. Får se hur det är med Melvin och hans hosta.

Av Elin Eklund - 16 mars 2015 10:23

och första flygningen till Indien sedan augusti. Helt sjukt egentligen eftersom en stor del av våra flighter går just till Indien. Nu är der iallafall gjort och det gick bra trots att jag gruvade mig lite innan. Nu har jag hunnit sovit några timmar, hämtat M och ätit lunch. Ska alldeles strax åka och hämta T. Frågan är hur jag ska lyckas övertala henne med att inte gå till poolen? Hon har simning klockan 17 så jag ver hur der blir om vi går och badar innan det kommer hon inte vilja simma sen igen. Idag ska hon börja en ny grupp eftersom hon fick flytta upp en klass så ska bli spännande att se hur det går. Håller tummarna för en lugn eftermiddag men lite bråk, inatt kommer Jocke hem, jag längtar!

Av Elin Eklund - 14 mars 2015 19:29

som inte publiceras. Nåt knas på gång? Vi är sim sagt tillbaka hemma i Dubai. Igår kom Tindras efterlängtade mermaid fena så idag blev det pool bad, första sen vi kom hem

Det börjar bli varmare nu men kvällar och morgnar är fortfarande sköna. Jag längtar inte till den kommande sommaren. Jag har lämnat in en ansökan om tjänstledigt i sommar så håller alla tummar för att det får vägen. Vad gör vi annars? Hänger här en hel sommar känns inte så kul. Har standby fram till klockan 01.30 inatt. Lyckades sova några timmar i eftermiddags så skulle kanske klara en jobb natt men vill såklart vara hemma i mon säng istället. Har en natt flight imorgon natt så tycker der räcker. Min första sedan Augusti så det är väl dags nu, tyvärr.

Av Elin Eklund - 5 mars 2015 15:27

ett soligt Kungsberget bakom oss. Fullastade rullar vi mot Sigtuna

Det blev en förmiddag i backen för Tindra och mig. Hon var trött idag och det förstår jag efter tre långa dagar i backen. Från att aldrig stått på ett par skidor så svischade hon ner idag. Melvin körde lite snowracer i pulkabacken med mormor medans morfar packade bilen. Är så nöjd över våra dagar, det kunde inte ha blivit bättre!

Av Elin Eklund - 3 mars 2015 21:39

ännu en dag i backen. Morgonen började med skidskola för T

Mormor och Melvin åkte pulka och snowracer

Jag och Tindra vågade lämna lilla barnbacken och gav oss upp i stora backen. Lite läskigt första åket men T var super modig och vågade tillslut.

Vid varje lift bjuds det på varmsaft. Gott att värma sig med mellan åken.

Dagen avslutades i pulkabacken tillsammans med Melvin

Vi verkligen njuter och stormtrivs här. Känns så otroligt kul att ha fått lära Tindra åka skidor.

Av Elin Eklund - 2 mars 2015 20:51

Över hur duktig Tindra har varit idag. Vi hann med fyra åk innan skidskolan började. Hon vägrade släppa mig och ville absolut inte gå på någon skidskola. Men när hon väl kom iväg gick det hur bra som helst. Hon lärde sig åka knappliften själv och ta sig ner för backen utan hjälp

Efter skidskolan så åkte hon själv två timmar. Så duktig. Hon lärde sig åka lift helt själv utan någon hjälp att komma på ens. Sen vågade hon åka fortare och fortare. Efter lunch hyrde jag skidor så vi kunde träna tillsammans. Vi bor mitt i barnbacken, helt perfekt!

Bästa sällskapet i backen

Melvin tog en tupplur i vagnen på eftermiddagen och ville inte vakna till liv

Efter ett tags kämpande satte även han på sig hjälmen och åkte snowracer och pulka med mormor

Hemma i stugan igen så hade morfar lagat god middag och bastun var på. Nu sover mormor i soffan och Melvin vägrar släppa taget. Snart däckar även han förhoppningsvis. Tindra var trött och sa flera gånger att hon älskar fjällen och vill åka skidor varje dag. Vi hoppas på en lika lycka dag imorgon!

Av Elin Eklund - 1 mars 2015 22:26

Nu är vi äntligen framme i Kungsberget. Vi har hyrt lägenhet söndag till torsdag och Tindra ska gå skidskola tre dagar. Super fin lägenhet precis vid barnbacken. Perfekt för oss nybörjare. Tyvärr är det lite dåligt med snö men det verkar vara det i hela Sverige så inte mycket att göra åt. Några kompisar var uppe i Åre förra veckan och där var det barmark förutom på själva fjället och backarna. Väldigt isigt i pisterna så svår åkt för deras nybörjar tjejer. Vi hoppas på lite snö inatt men det ser mörkt ut :( Vi prov åkte lite nu på eftermiddagen och det gick över förväntan. Vi tog oss till och med upp i liften. Jag sprang bredvid men upp kom vi. Även ner men kände mig helt vilsen i hur jag skulle förklara för stackars T hur man åker skidor. Så håller tummarna att det går bättre på skidskolan i morgonbitti. Bilder kommer i morgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards