Alla inlägg under september 2015

Av Elin Eklund - 26 september 2015 19:43

så var det äntligen dags för mig att få hitta på nåt med barnen deras sista dag på lovet. Vi gick på Little Explorer tillsammans med Stella och Adam. Vi har lovat Tindra att gå dit i nästan 3 år så det var verkligen dags nu. Det var verkligen super kul för barnen och även Melvin älskade det. Han körde skottkärra och lastade klossar som bara den

Det fanns massor av roliga saker att göra för barnen och det var fullt ös hela dagen. Eftersom man var tvungen att köpa dagspass så gick vi ut och åt lunch men barnen var ivriga att få springa tillbaka och leka mera. Nästan 5 timmar lekte de så det var verkligen värt vartenda öre. Nu sover de som stockar båda två. Får se hur det går imorgon när det är dags för skola igen.

Av Elin Eklund - 23 september 2015 19:24

Idag är en sorglig dag då mamma och pappas stora flyttlass går från sjögränd. Känns verkligen konstigt och sorgligt att de lämnar vårat fina hus på sjögränd. Jag har verkligen varit för att de flyttar men nu när det händer så får jag en liten klump i magen. Nästa gång vi kommer hem så åker vi till ett nytt hem. Jag undrar vad barnen kommer säga? Melvin frågar ofta om vi ska åka till mormors hus så han kommer nog bli rätt snopen. Nu tror jag de kommer tycka det är lika roligt att hälsa på mormor och morfar i lägenheten men konstigt och annorlunda kommer det bli för alla. Hoppas att allt går bra och det inte blir för jobbigt för dem bara. Ett helt hus är ju inte helt lätt att flytta.

Av Elin Eklund - 23 september 2015 19:20

Dag 5 av 7 idag, känns som det aldrig tar slut. Vi har så många för mig udda destinationer, igår flög jag till Lar. Ligger i södra Iran mellan bergen. Vi hade som tur var fint väder och det blev en fin inflygning. Vi har haft några fina flyg dagar med riktigt klart väder jämfört med våran sommar som har varit väldigt disig av all sand i luften. Nu sitter jag påväg hem från Tbilisi, som ligger i Georgien. Ligger också mellan bergen men även där fick vi fint väder idag.

Inflygningen till Lar som ligger i dalen mellan bergen

Av Elin Eklund - 21 september 2015 17:15

Skolan gick förra veckan ut med information att skolan är stängd tisdag till torsdag den här veckan. Det är Eid i Dubai så en muslimsk högtid vilket blir så kallade röda dagar. Nu ändrades visst Eid datumen så igår sen eftermiddag fick vi mail från skolan att de måsta hålla öppet på tisdag efter direktiv från skolnämnden. Samma ska gäller för vissa skolor som i år har planerat in höstlov i oktober. Det har blivit borttaget och inga skolor i Dubai får i år ha höstlov, är det inte lustigt? Här följer ju alla skolor olika läroplaner från massor av olika länder. Ska man inte då få bestämma sina egna lov? Självklart förstår jag att de måste följa muslimska högtider men om de väljer att stänga en dag extra borde det väl vara ok? När Tindra började skolan för 3 år sedan hade alla skolor lov ungefär samtidigt men det skilde alltid några dagar hit och dit. Detta gör ju det lättare och bättre för alla då inte alla skolor har skollov exakt samma datum men nu är det slut på det och högre makter bestämmer. Besvikelsen var stor hemma när jag kläckte nyheten om att det är 3 dagar skola istället för 2 den här veckan. Framförallt Melvin som tycker han gått tillräckligt i skolan...

Av Elin Eklund - 19 september 2015 20:13

Idag blev jag inkallad på min standby, tränings flight så det blev en lugn dag på jumpseat. Mormor åkte hem igår. Det har varit super kul att ha henne här och vi hann med en shopping förmiddag ensamma utan barn. Vi hittade presenter till alla kusinerna som jag hoppas de blir glada för. Mamma fick gå i lugn och ro på sin favorit affär, Banana Republik som öppnat ny butik i Mirdif. Vi har även hunnit med att bada massor och mamma skötte skolskjutsen själv två dagar när jag och Jocke jobbade. Sista dagen bakade vi choklad muffins som blev super goda och riktigt saftiga. Det blev en grill middag a la Jocke med en super god filé sista kvällen.

Av Elin Eklund - 19 september 2015 16:35

Igår var vi på ikea och kollade runt lite. Behövde köpa bestick till Melvin och hans lunch låda till skolan. Det är ju inte helt självklart för en 3-åring att komma ihåg att packa ner besticken i lådan igen när han är klar. Så efter att jag blivit av med några av mina fina rice skedar efter bara en vecka i skolan så behövde jag köpa något som jag inte är så rädd om och då passar ju plast besticken på ikea perfekt. De kan man ju dessutom märka. Barnen passade på att åka lite tåg också.

Det var även första gången som båda barnen var på Småland själva, Ikeas lekland. En hel timme roade de sig och det var kul att Melvin äntligen blivit stor nog för att få komma in där. Tindra fick en viktig uppgift som storasyster att passa och hjälpa lillebror.

Av Elin Eklund - 11 september 2015 15:44

Idag provade vi Radisson Blu's brunch. Första intrycket var inte det bästa när vi blivit inbokade i den iranska restaurangen. Efter att vi lyckats byta bord till en mer barnvänlig restaurang nära till barnrummet så kändes det genast bättre. Maten var god och Tindra tyckte det var bästa restaurangen någonsin. Det fanns lite allt möjligt men jag åt mest curry och sushi. Det fanns även ansiktsmålning, clowner som gjorde roliga ballonger och choklad fontän plus en mjukglass maskin.

Melvin åt spagetti cheese och jordgubbar sen somnade han i vagnen

Barnen fick dekorera muffins men de fick vi ta med oss hem för det fanns helt enkelt ingen plats kvar för muffins i magen. Inte ens Tindra orkade mer.


Det fanns även en egen liten buffé till barnen.



 

Imorgon har jag standby och håller tummarna att jag får någon kort morgon flight men jag kommer säkert få en dubbel sektor dag som alltid på mina standbyer. Just nu är jag så grymt less och trött på jobbet och jag vet att det beror på att jag jobbat för mycket sen jag kom hem från semestern. Tänk om man själv kunde styra sina dagar bättre. Jag är så trött på att jobba shift och helt oregelbundet.

Av Elin Eklund - 10 september 2015 19:26

Igår kväll kom mormor hit på besök och nu är det äntligen helg. Melvins första skolvecka är avklarad och det har gått över förväntan. Idag stannade han hela dagen efter att ha kört "slow start" vilket har betytt att han bara gått 2 timmar om dagen. Idag åkte både jag och mormor med honom och det var inga problem alls när vi lämnade honom. Hoppas nu att han kan njuta av helgen och att nästa vecka går lika bra.

Han är så grymt söt i sin uniform. Tindra har redan gått 2 veckor och hon verkar trivas bra. Fröken verkar varas lugn och trygg jämfört med förra året då hon hade en lite halvt hysterisk fröken som skrek på barnen. Även om hon sa då att hon gillade sin fröken så kändes det aldrig som hon kände sig helt bekväm med skolan utan var ofta lite ängslig över att gå dit. Än så länge så verkar det ha vänt i år och hon går glatt iväg på morgonen utan större bekymmer. På söndag är det dags för årets första skolutflykt och hon längtar redan. Inatt kommer Jocke hem så imorgon har vi bokat in en Friday brunch. Vi har tänkt gå länge så nu äntligen är det dags. Vi ska prova ett nytt ställe så jag hoppas att det är bra och att det funkar bra med barnen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards