Alla inlägg under februari 2016

Av Elin Eklund - 28 februari 2016 19:20

Så var man tillbaka i vardags rushen igen med jobb och skola. För mig blev det en tur till Almaty och Kazakstan. Fint vår väder med sol och klarblå himmel.

Lite moln skymtade visst på himlen ser jag nu men plus 14 grader i slutet på februari hade jag inte räknat med.
Nu ska jag skynda mig och hoppa i säng med mina små sovandes busar.
Vi är fortfarande alldeles för morgontrötta så det är tur att Jocke är hemma och drar upp oss annars hade vi bara snoozat vidare....

Av Elin Eklund - 27 februari 2016 15:16

Idag är min sista semester dag och imorgon kör det igång med besked. Jag har en lång arbetsvecka framför mig men det är bara att bita ihop. Idag har jag försökt fixa allt inför en hektisk skolvecka för barnen. Bok vecka och en massa olika projekt. Barnen ska ha med sig en bok varje dag då de kör "stop,drop and read" vilket betyder att varje gång fröken säger det ska de avsluta vad de gör hämta sin bok och läsa 5 min. Imorgon har de även bokbytar dag då de ska ta med en bok för att byta till sig en ny. Tindra ska även ha med 2 kartonger en stor och en liten plus 4 flasktoppar för att göra en drake plus flingpaket för ett annat skolprojekt. På torsdag ska de klä ut sig till en bok karaktär och för Tindra måste hon välja en från författaren Julia Donaldsson. Författaren Julia Johnsson kommer till skolan denna vecka för att signera böcker som man kan köpa så Tindra måste även välja en av hennes böcker så jag kan skicka med pengar imorgon. Inte nog med det nästa vecka ska de uppträda och Tindra ska ha på sig gula kläder och en solmask som måste göras alternativet att hon hoppar över sin enda rast på dagen och sitter kvar i klassrummet för att göra den med fröken. Känns ju inte helt ok kan jag tycka. Inte nog med det det ska dessutom läsas böcker göras matte läxa och glosor plus göra en egen framsida till en av Julia Donaldssons böcker. Puh!! Känns som ett helt tids jobb bara detta....Då struntar vi i både franska och arabiska läxan. Så i helgen har vi lekt och badat allt vad vi har orkat trots lite molnigt väder. Det kom till och med en regnskur när vi var i poolen men barnen var lika glada för det :-)

Jag och Melvin tog även en kvällstur till parken för att hämta lite sand

Ikväll blir det tacopaj och en tidig kväll hoppas jag. Barnen är fortfarande i Sverige tid och vill inte lägga sig på kvällen men nu måste vi komma i fas med tiden för att orka både skola och jobb.

Av Elin Eklund - 27 februari 2016 14:50

gick bra. Det är en lång dag men samtidigt går det rätt smidigt att flyga mellan Dubai och Stockholm när det är en direkt flight och bra tider. Man slipper flyga på natten och det underlättar med 2 barn. Efter att barnen suttit inne hela morgonen medans jag packade fick de springa av sig och leka lite på Arlanda. Vi fastnade som vanligt vid flygplanet och och helokoptern

Tyvärr var inte Jocke hemma när vi landade så vi fick ta taxi hem. Röd taxi på Melvins begäran. Båda barnen var super glada när vi kom hem till Ann och Nelson som mötte oss hemma.

Av Elin Eklund - 23 februari 2016 10:31

Vi passade på att stanna en extra dag i Sverige. Tindra har länge velat gå på museum så jag tänkte att det kunde vara roligt att gå på Naturhistoriska museet.

Besvikelsen var stor för Melvin som ville se en Dinosaurie som sa roar...Inte gamla döda skelett. Tindra däremot tyckte det var spännande och ville gärna utforska och titta på allt.

Men när vi skulle gå på toaletten hittade vi en tv som man själv kunde vara med på och bli uppäten av en dinosaurie. Vilken lycka för Melvin!

Här hängde jag och Melvin i drygt en timme när mormor och Tindra gick på Cosmonova. Sen hittade vi en båt och massor av spännande fiskar

En super lyckad dag och vi kämpa för att få med oss barnen hem

Av Elin Eklund - 23 februari 2016 10:21

Härom dagen tog vi bussen, pendeltåget sen tunnelbanan till Stockholm för att hälsa på hemma hos morbror Simon. Barnen har tjatat om att få åka buss och tåg så vi slog till på stort och tog en riktig heldag. Väl framme var vi vrål hungriga så vi beställde thai som vi åt i Simons mysiga lägenhet.

Efter lunchen var det dags att bege sig hemåt igen

Tindra undrade om vi skulle se vikingar i tunnelbanan? Undrar vad hon fått det ifrån? Väl hemma igen så kollade vi till våran snögubbe som tappat både näsa och mun men det fixade vi snabbt.

Av Elin Eklund - 20 februari 2016 19:57

Idag är ingen vanlig dag för idag är det världens bästa mormors födelsedag. Och vi har turen att få vara hemma och fira den tillsammans. Vi började med sång och frukost på sängen. Sen drog jag och barnen iväg och åkte pulka tillsammans med Agnes och hennes tjejer.

Melvin älskar verkligen snön och tycker om att vara ute och leka i både snö och slask i sin overall. Sen blev det en tur ner på stan för att kolla in isen på sjön. Spännande för mina ökenbarn. Värdigt svårt att förstå att sjön hade fryst och vi kunde gå på isen. Sen köpte vi svenskt plockgodis, riktig lyx. Vi avslutade kvällen på lokala pizzerian efter Tindras önskemål. Även om det bar mormor som fick bestämma på som födelsedag.

Mormor var nöjd med sin Hawaii pizza och jag provade Brännbo Special. Mätta och glada gick vi hem i snön och åt efterrätt hemma tillsammans med morfar som hoppade över pizzeria besöket. Imorgon är set våran sista dag innan vi far tillbaka hem igen. En busstur står på schemat så får se vart vi hamnar...

Av Elin Eklund - 19 februari 2016 23:31

Efter att skjutsat ute Jocke till Arlanda så åkte vi vidare hem till mormor och morfar för att stanna här över helgen. Igår em var vi ute och lekte i snön. Årets första snögubbe

Vi gick även på upptäcks färd i skogen och fann en fantastisk utsikt över Sigtuan

Idag åkte vi kan till stan för att träffa kusinerna. Vi började med en fika på Bagaren sen gick vi och hämtade Wilma på skolan.

Melvin passade på att hoppa i vatten pölarna medans vi väntade på Tilde som skulle komma med båten

Melvin blev helt förtvivlad när inte Tilde dök upp då hon bestämt sig för att promenera hem istället. Sen blev det middag på Pong och efter det bjöds det på födelsedags fika för både Wilma och Emil

En super lyckad dag med massor av bus och skoj. Nu hoppas vi på sovmorgon imorgon, godnatt ???

Av Elin Eklund - 19 februari 2016 23:20

Tindra bara flög ner för backarna. Så modig! Hon åkte upp till toppen och tvekade inte en sekund medans jag själv kände mig väldigt osäker

Melvin gillade mest att åka runt runt i tränings knappliften

Fast några åk gjorde han

Jag kommer sakna våra dagar i Kungsberget och jag längtat redan tills nästa gång

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards