Alla inlägg under mars 2016

Av Elin Eklund - 28 mars 2016 20:01

Ut på äggjakt tidig morgon

Vi hittade två stora påskägg gömda under granen. Sen blev det påskmiddag med alla kusinerna hemma hos mormor och morfar Och ännu en äggjakt. Denna gången inomhus men tyvärr glömde jag dokumentera äggjakten. Det var iallafall en lyckad kväll med nöjda barn.

Av Elin Eklund - 28 mars 2016 18:46

Morfar står vid grillen och grillar hamburgare åt alla kusinerna. Vi är här för att fira påsk och för att fixa i vårat nya hus som syns i bakgrunden. Jocke slipar väggar och jag har torkat ur skåp. Vi försöker förbereda för målning och tapetsering. Vi har även hunnit beställa soffa och utemöbler. Nu längtar vi till sommaren!

Av Elin Eklund - 13 mars 2016 14:17

Hipp hipp hurra för Simon som fyller år idag ??? Vi får fira morbror Simon när vi kommer hem i påsk. Nu är det dags för mig att sova så jag orkar med natt flighten hem inatt, snark....zzzzz

Av Elin Eklund - 13 mars 2016 05:34

Så sitter man här igen med en sovandes kapten på väg till Colombo mitt i natten. Vi skulle egentligen lyft vid 21-tiden igår kväll men pga av dimma igår morse så blev vi försenade och lyfte inte förens 0130. Som tur är flyger vi bara ner till Colombo för nattstopp och åker tillbaka imorgon natt. Eftersom vi blev sena inatt så var vi tvungna att flyga långa vägen via Iran, Pakistan, och sen följa Indiens västkust ner till södra Indien sen direkt över till Sri Lanka. Så inte nog med att vi är sena utan flygtiden blev ca 30min längre än vanligt. Trots detta har natten gått bra. Vi landar om en timme och det ska bli skönt att få sova några timmar. Kapten har sovit i drygt 2 timmar så det är detta jag lämnar bakom mig snart. Det gör mig så sur att behöva jobba med folk som sover hela tiden. Jag fattar inte och kommer aldrig förstå hur piloter kan sova en hel flygning. Det är ju vårat jobb så det är våran skyldighet att komma utvilade. Om jag kan med 2 barn och en man som jobbar så måste väl alla dessa män kunna också? Sorgligt men sant!
När vi passerade Mumbai hade vi kommit ungefär halvvägs

Av Elin Eklund - 12 mars 2016 16:42

Idag hade både Colin och Nour födelsedagskalas. Inte tillsammans såklart utan Jocke och Tindra åkte till Dubai Mall för att gå på Nours kalas medans jag och Melvin gick på Colins. Melvin hade gjort sig fin och hade köpt en polis helikopter till Colin

Nu ska vi skynda oss i säng. Själv ska jag upp om ett par timmar och barnen har haft lång helg så vill såklart inte sova. Sista jobb veckan börjar med 2 nätter, segt

Av Elin Eklund - 10 mars 2016 19:06

efter världens busväder igår med åsk oväder och massor med regn så bestämde myndigheterna att alla skolor skulle vara stängda idag. Själv var jag tvungen att jobba igår. Så grymt dåligt väder och vi kryssade oss ut genom storm cellerna mot södra Irak och Najaf. Där söktes planet noggrant igenom av bombhund innan start. Känns såklart tryggt men ändå galet att det ska behövas. När vi kom tillbaka på kvällen så var alla stormar bortblåsta och det var en fantastisk vy över Dubai. Så idag har solen skinit och gladast av alla var barnen som fick en extra ledig dag från skolan. Imorgon är det fredag och helg. Jocke börjar sin 3 veckors semester och jag är ledig så imorgon blir det familjedag när alla är hemma.

Av Elin Eklund - 10 mars 2016 18:58

Detta har varit min vy på jobbet i 2,5 år. Nästan alla departures vi gör från Sharjah går i en loop tillbaka över flygplatsen för att undvika trafiken som startar i Dubai. En dag ska jag ligga vid en pool på ett av hotellen och titta på mina kollegor som flyger förbi

Och såklart speglas min starbucks i fönstret :-)

Av Elin Eklund - 9 mars 2016 17:06

Igår hade vi mini kalas för Ann. Det blev tiramisu tårta och lite paket. Tänk att hon bott hos oss i 5 år, vad tiden går fort. Hon är verkligen en klippa och utan henne hade vi aldrig klarat att jobba som vi gör. Hoppas verkligen att hon vill vara kvar hos oss i några år till här i Dubai.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards