Alla inlägg under maj 2016

Av Elin Eklund - 30 maj 2016 18:23

Idag hade Melvin sin första skolutflykt. De åkte till akvariumet på Dubai Mall och tittade på olika sorters fiskar, hajar, krokodiler och pingviner. Jag hade anmält mig att följa med och hjälpa till med barnen. Det var super kul att få följa med och Melvin brydde sig inte om att jag var där alls. De var duktiga och ställde upp på led innan vi gick in i samlad trupp med våran guide Miss Mary

Hon var duktig och berättade på ett roligt sätt så barnen orkade lyssna. De fick ligga ner i tunneln och räkna hajar

Vi klättrade på hängbroarna

Fick hoppa in i grod akvariet

Och ta grupp foto på jätte krokodilen

En rolig och spännande dag för barnen. Själv kan jag tycka att det är lite vågat att ta med ett gäng 3-4 åringar på skolutflykt.

Av Elin Eklund - 28 maj 2016 18:32

Idag hade bi kalas för Melvin. Full rulle har det varit med som mest 19 barn! Galet men kul :-) Alla små har storasyskon som självklart också vill komma och fira vilket funkar när man har kalas hemma. Melvin fick självklart en polis tårta plus att jag gjorde min sommartårta.

Efter tårtan så kom trollkarlen. Lika bra och rolig som förra året och uppskattades av både stora och små.

Sen blev det fiskdamm innan vi satte igång med korv grillning

Nu har lugnet lagt sig och en super glad liten 4-åring somnade snabbt. Även Tindra fick en rolig eftermiddag med sina kompisar så alla var glada och nöjda. Imorgon är det skoldags och tillbaka till vardagen efter en härlig helg med hela familjen samlad.

Av Elin Eklund - 27 maj 2016 15:15

Idag fyller min älskade lilla pojk 4-år.

Det firades såklart med paket öppning imorse. Tindra var den som var mest spänd över lillebrors födelsedag och vakande redan kl 05.20 och ville sjunga. Lite tidigt en fredag morgon men jag lyckades få henne att vänta till klockan sex. Efter att alla presenter var öppnade åt vi mys frukost innan vi drog iväg till polo klubben för bad och lek.

På vägen hem svängde vi förbi donut heaven och barnen fick välja varsin munk till födelsedags fikat. Första gången vi var där med barnen

Melvin somnade på vägen hem och det blev total förvirring när han väcktes till födelsedags sång och ljus i en donut

Han fick välja mellan tårta och donut. Eftersom han var nöjd med sin donut så hoppade vi tårta idag eftersom vi har kalas imorgon och vi beställt en polis tårta till honom då. Men oj vilken förvirring det blev när jag tände ljus och vi skulle sjunga. Han trodde han skulle få tårta så totalt kaos bröt ut. Men men det ordnade upp sig tillslut och vi kunde fika och spela lite tv spel, bowling som är Melvins favorit. Nu är första marängbotten i ugnen och snart blir det taco middag.

Av Elin Eklund - 15 maj 2016 22:22

Nu har jag precis kommit hem från en snabb weekend på Gotland. Jag bestämde mig i sista minuten för att åka hem några dagar och titta till vårat hus som pappa målat och tapetserat. Wow, vad fint det är! Känner mig så nöjd och glad över vårat lilla sommarhus. Både jag och Tindra fick varsin fond vägg med min favorit tapet.

Nu måste vi bara beställa sängar och lite annat så är det snart beboeligt :-)
Jag lämnade ett grått och disigt Visby imorse

Och fick flyga min favorit turbopropp ATR hem till Stockholm. 11 års sedan jag gjorde min sista flygning i Bangkok på den lilla maskinen. Helt galet vad tiden går fort. Det var när jag jobbade där som jag ringde hem en dag och mamma och pappa satt och drack champagne på sin nya tomt på Gotland. Helt otippat köpte de en tomt där och byggde sitt drömhus som numera är våra grannar. Jag hann med en lunch på Arlanda innan jag flög vidare. En av mina absoluta favoriter Joe and The Juice. Så gott!

Nu är jag hemma i värmen igen. Dags att sova några timmar innan morgonrushen börjar.

Av Elin Eklund - 13 maj 2016 19:55

så åkte kusinerna hem igen. Tyst i huset som alltid när besöken åker. Vi åkte till svenska kyrkan där Malin och Marcus hade fixat mini olympiad där man bla kinde ta simborgar märken. Tindra tog både järnmärket och hajen brons. Så duktig!

Vi har verkligen tur som har svenska kyrkan med Malin och Marcus som verkligen gör ett bra jobb för oss svenskar med alla deras aktiviteter. Det är kul att både Tindra och Melvin trivs så bra där och vi får chansen att få lite svenska traditioner speciellt för barnen som aldrig bott i Sverige.

Av Elin Eklund - 9 maj 2016 16:50

Känner mig helt slut efter en rolig dag på kidzania. Vi var självklart där klockan tio imorse när de öppnade. De började med att flyga flygplan och göra egen juice. Två av sakerna vi inte hann med sist vi var där.

Sen städade de hotell rum och klättrade på husfasad. Även Tindra vågade klättra den här gången.

Lunchen fixade de själva. Det blev både pizza och Mc Donlalds till lunch

Sen var det dags att släcka bränder, måla väggar, inreda ett vardagsrum innan vi blev glass sugna och de fick jobba i glassbaren.

En av favoriterna idag var att få jobba på FedEx. Där fick de både dela ut och hämta paket på olika ställen.

Innan hemgång passade vi på att höra varsin egen Coca Cola

Vi avslutade dagen med lite målning.

Trötta men nöjda lämnade vi kidzania för den här gången

Jocke och Melvin mötte upp oss för middag innan vi for hem igen. Barnen och Jocke sprang direkt till poolen för ett sista kvällsdopp innan det är dags att ta tag i packningen, för imorgon åker de hem, snyft...De kommer bli tyst i huset igen!

Av Elin Eklund - 8 maj 2016 19:45

Nu är äntligen mormor här med kusinerna Tilde och Wilma. Första morgonen spenderade vi på akuten då Melvin ramlat lite olyckligt och gjort illa foten. När han inte ens kunde stödja sig på foten dagen efter han ramlat bestämde vi oss för att åka och kolla upp det. Han var super duktig och de fick röntga foten utan några större problem. Inget syntes utan vi kunde åka hem igen vilket var skönt.

Kusinerna hade redan hunnit till poolen när vi kom hem. På eftermiddagen åkte vi till Dubai Mall för att äta på Cheesecake Factoty. Över 2,5 timmars väntan passade bra då alla tjejerna var shopping sugna. Vi hann springa i massor av affärer och titta på hajarna i akvariumet innan vi fick vårat bord tillslut. Mätta och trötta rullade vi hemåt.

Fredag morgon började vi på Mirdif med ännu mera shopping. Vi åt lunch på PF Chang innan vi åkte hem för lite poolbad

På lördagen åkte vi tillbaka till Mirdif för att avsluta shoppingen som vi inte hann med innan det blev för mycket folk på fredagen. Då var tjejerna laddade och alla var nöjda och glada

Tindra och Wilma var likisar :-) Till lunch blev det Yo Sushi. Tindra och Melvin gick på Stellas 7-års kalas på eftermiddagen medans kusinerna passade på att sola lite mer. Idag var det dags för skola för Tindra och Melvin så vi andra passade på att åka ner till stranden.

Det är lätt att glömma bort hur underbart havet är mitt i vardags lunken. Måste bli bättre på att åka ner bara några timmar till stranden lite då och då. Ikväll är alla trötta så tidig kväll för imorgon väntar kidzania!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards