Alla inlägg under oktober 2016

Av Elin Eklund - 31 oktober 2016 20:09

Så äntligen var det Halloween. Melvin har räknat hur många sovningar nu i nästan 2 veckors tid, som han har längtat!

Hemma hos oss fick mormor och morfar dela ut godis medans vi var ute och trick och treatade...

Vi började kvällen hemma hos Edit och Kenneth där det bjöds på ungersk gulasch och spök tårta

Sen drog vi ut hela gänget tillsammans med alla våra nya grannar i Meydan South. En riktigt lyckad kväll för både stora och små

[Bild]

Av Elin Eklund - 31 oktober 2016 19:47

I helgen har vi varit i Fujairah med mormor och morfar. Vi passade på att ta en liten minisemester nu när barnen hade några dagar ledigt från skolan. Det blev en riktig charter resa med massor av svenskar. De visade sig nämligen vara ett av Apollos stora familjehotell. Fin utsikt från balkongen med poolerna och havet i bakgrunden.

Det blev både poolhäng och strandhäng den här gången då båda barnen vågade på sig ett dopp i havet.

Av Elin Eklund - 18 oktober 2016 16:10

Idag åkte vi och slog några bollar tillsammans jag och Jocke. Han har inte varit ute på nästan ett år så det var verkligen dags. Jag ville öva lite innan mitt nästa pass på torsdag.

Resten av dagen har det varit fullt ös med hämtning av skolbarn och skjuts till gymnastik. Vi passade på att åka och träna på eftermiddagen efter vi lämnat av Tindra på gymnastiken. Melvin har haft fullt hus här hemma med alla sina nya skolkompisar.

Av Elin Eklund - 17 oktober 2016 13:09

I helgen testade vi en nu beach club i Jenel Ali som vi tänkte ta med mormor på när hon kommer. Helt ok. Det fanns en stor pool som var 3,5 meter djup till min förskräckelse. Tydligen används den för dykträning men det kändes lite läskigt om nåt skulle hända klarar man ju inte av att dyka ner och rädda nån. Så barnen fick plaska i den mindre djupa delen. Den fanns en super mysig restaurang nere vid stranden ovh man fick verkligen Karibien känsla. Som att komma tillbaka till Bonaire.

I helgen hade vi även kräftskiva hemma hos Anna och Danne. Trevligt och gott. Det är kul för Melvin och David har verkligen funnit varandra och är riktiga busråttor när de träffas.

Av Elin Eklund - 17 oktober 2016 12:58

Nu när jag haft min första golflektion var det dags att inhandla min första golftröja också. En riktigt snygg hittade jag! Nu längtar jag redan till nästa pass, nästan iallafall...Det var egentligen nya uniforms skor till melvin vi skulle ha. Hans gamla märke fanns självklart inte längre så vi fick köra ett Wild card och prova nåt nytt. Utlåtandet so far är att de ska användas efter halloween. Får se hur det går med det? Vi fick en mysig lunch på Pauls där de bjöd på rosa maränger

Jag undrar varför mina bilder lägger sig ner????

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards