Alla inlägg under april 2017

Av Elin Eklund - 30 april 2017 20:22

Idag började jag dagen och denna veckans träning med ett pass på stranden följt av Paddle boarding. Så grymt kul och ett sånt roligt tränings gäng jag träffat. Lite varmt och svettigt första timmen i sanden men desto skönare att få ta sig ett dopp i havet efteråt.

Valborg firade vi på kyrkan. I år är det förmodligen sista året eftersom svenska kyrkan tyvärr kommer lägga ner verksamheten till hösten och förmodligen kommer det förbli så. Malin och Marcus hade fixat en fin kväll som vanligt med god mat, tips runda, fiskdamm, tal och sång. Självklart tände vi brasan i vanlig ordning.

Vi kommer sakna att få fira alla svenska högtider i svenska kyrkan.

Av Elin Eklund - 30 april 2017 19:03

Vi sov väl alla så där lagom bra som man gör i ett varmt tält. Det var en ba och fuktig natt och det blåste en hel del. Vi sover dörren öppen men på min sida stod luften helt still. Däremot så blåste det på min sida så tältväggen låg och slog hela natten i vind byarna. Klockan tre vaknade jag med sprängande huvudvärk och var super kissnödig. Jag fick smyga ut i natten och sätta mig bakom tälten. Våran baja maja hade blåst ner av vinden. På natten i mörkret så gick det bra ändå men i dags ljus var det värre. Landskapet var väldigt kargt och inga buskar att gömma sig bakom.

Efter ett morgondopp och frukost så vaknade vi alla till liv efter en sömnlös natt och båten hämtade oss för ännu en dag på havet. Vi drog iväg och hittade delfiner. Lika häftigt som alltid

Sen åkte vi till ett jätte fint ställe för ännu mer bad. Vattnet var alldeles turkost och massor av vackra fiskar i vattnet. När de flesta hoppat i så var de tvungna att lägga om båten så några stackare fick simma en bra bit tillbaka till båten.

Vi hade ungefär en timmes båtresa tillbaka till hamnen där våra bilar stod parkerade.

Efter ett underbart dygn till havs utan några faciliteter blev det ett efterlängtat besök på lulu's toaletter. Vi handlade även med oss lite mat till bilresan hem.

Sen lämnade vi Oman för den här gången och for tillbaka hem till Dubai. En super kul resa som jag är glad att jag kom iväg på. Nästa gång får resten av familjen följa med helt klart!

Av Elin Eklund - 30 april 2017 18:25

I fredags morse åkte jag, Monica och hennes 2 söner Aron och Filip till Musandam med svenska kyrkan. Tindra och Melvin fick stanna hemma med Jocke som jobbade. Melvin har fortfarande gips så båttur och tälta på öde strand funkar inte riktigt för honom tyvärr.

Det tog nästan fyra timmar att köra upp inklusive stoppet vid gränsen för att ansöka om visum. Där blev vi båda straffade och fick betala 4 gånger mer för våra turist visum eftersom våra män inte var med. Bara att le och betala. Väl framme i Khasab samlades hela truppen för gemensam färd till båten. Strax efter att vi lämnat hamnen blev vi bjudna på en god lunch innan vi stannade för badstopp.

Sen for vi vidare till stranden där vi skulle spendera natten. Ett litet tältläger på stranden.

Sen var det såklart baja majan!

Av Elin Eklund - 23 april 2017 19:32

Här i Dubai har vi haft lång helg men imorgon börjar de skolan igen. Vi har mest tagit det lugnt och hängt här hemma. I fredags åkte jag och barnen till Mirdif och åt lunch och shoppade lite. Melvin hittade en snygg hajhatt och nya flip flopp

Det är lite svårt att roa barnen med Melvins brutna arm nu när det är så varmt ute. Så vi har fått hålla oss inomhus och spelat tv-spel

Nelson sover i skuggan

Och igår åkte Melvin och Ann med och tittade på Tindra när hon red. Hon har verkligen blivit duktig. Igår fick hon prova på lite nya saker sen var hon såklart tvungen att visa Melvin sina konster

Idag har vi haft Annwalls hemma på middag så det har varit full fart hela eftermiddagen. Kul för både stora och små. Nu hoppas jag barnen får sova gott och samla massor med ny energi för skolveckan.

Av Elin Eklund - 19 april 2017 19:58

Igår hade Imogen i Tindras klass kalas på iFly. De var totalt 5 tjejer som skulle få prova på att flyga. De hade super roligt och alla tjejerna var jätte modiga.

Jag fick sen skynda mig hemåt för att piffa till mig inför våran Ladies Night tillsammans med Kettle Bell gänget. De är ett riktigt roligt tjejgäng och de bestämde att vi skulle ta en limo till Madinat där vi skulle spendera resten av kvällen. Så kul! Jag, Rae och en till tjej blev upphämtade hemma hos mig.

Det blev en riktigt rolig kväll och trots det så var vi alla kämpar och var i tränings studion imorse kl 08.30 Lagom slitna men grymt av alla att masa sig dit.

Av Elin Eklund - 15 april 2017 19:16

Som vi har längtat efter att påskharen ska komma till vårat hus. Melvin har haft nedräkning och räknat nätter sista veckan. Båda barnen vaknade strax före klockan sex men jag lyckades på nåt underligt sätt få dem att somna om till halv åtta, riktigt lyxigt! Men sen kunde de inte vänta en sekund på att få gå på påskäggs jakt. Jag hade som tur var förberett igår kväll eftersom jag är ensam med barnen så det var bara att gå ner och börja leta. Glada barn och glad mamma över att påskharen hittade hit även i år.

Tindra vill verkligen tro på påskharen. Även om alla hennes kompisar säger att den inte finns så vill hon så gärna att han ska finnas att hon inte slutar tro. Det är underbart tycker jag! Sen blev det lek och bus hemma hos Amanda och David innan jag och Tindra for iväg på häst ridning. Tyvärr lyckades Linnea bryta benet hemma i Sverige så hon kan inte rida längre men Tindra kämpar på. Hon har blivit super duktig tycker jag. Hon ser så stor och ståtlig ut på Riffle. Nästa vecka ska hon få rida stor häst, spännande!

Av Elin Eklund - 15 april 2017 07:11

Så är påsk helgen här vilket man inte märker så mycket av här i Dubai. Barnen går i skolan som vanligt imorgon igen men nästa helg har vi långhelg. I torsdags åkte Yindra med Jocke, Larsson och Niklas till Aquaventure Waterpark på Atlantis. Melvin fick gå i skolan som vanligt och jag stannade hemma med honom. Efter skolan blev vi bjudna på påsklunch hemma hos Kenneth och Edith. Riktigt gott!

Igår var det långfredag och vi åkte till Mirdif och såg Smurfarna

På väg ut satte vi oss i varsin massage stol. 1dhs för 2 minuter, grymt skönt och helt klart värt pengarna. Jag hade kunnat stanna där länge

Men alla var hungriga så vi gick och åt på favoriten Yo Sushi som alltid när vi är på Mirdif. Melvin gillar att hjälpa till att plocka från bandet.

Sen blev det spontan middag tillsammans men Karin och barnen. Grabbarna drog ut på Barasti och kom hem sent. De sover fortfarande vi får se när de vaknar till.

Av Elin Eklund - 12 april 2017 21:35

Helgen hemma med Jocke bara försvann. Vi hade lite saker att fixa plus träffa Christoffer som självklart ville se vårt nya hus. På söndagen kom Simon ut till Sigtuna och firade både hans och mammas födelsedagar med en god middag. Jag och barnen bestämde oss för att åka tillbaka till Dubai på måndagen tillsammans med Jocke. Jag var hemma och packade och Jocke och barnen åkte ner på stan en sväng för att handla det sista. Barnen ville så klart mata ankorna en sista gång vilket så här i efterhand inte blev så lyckat. Melvin ramlade från en av stockarna som de alltid klättrar på och landade så illa att han bröt armen! Galet men sant, 4 timmar innan flighten hem. Jag, mormor, Tindra och Melvin spenderade resten av dagen och kvällen på barnakuten och morfar fick köra ut Jocke till Arlanda.

Melvin var tapper och höll humöret uppe trots smärtan. Så här i efterhand så var det väldigt dåligt på barnakuten och Melvin fick ett riktigt dåligt gips som knappt satt fast. Kändes som de bara ville bli av med oss och skicka hem oss till Dubai och lösa problemet där. Vi var inte hemma förens vid midnatt så dagen efter när allt lagt sig så var vi alla helt slut. Vi packade ihop oss igen och försökte komma med flighten till Dubai på onsdagen men tyvärr gick inte det utan 3minuter innan check in stängde kom en familj på 4 in springandes och tog de sista platserna så vi fick snällt åka hem igen. Efter mycket övervägande fram och tillbaka eftersom alla flighter var fulla fram till måndag eller tisdag veckan efter bestämde vi oss tillslut att åka hem via Warsawa dagen efter. En lång dag men med mormor som resesällskap så gick resan bra. Väl hemma igen mötes vi av 38 graders värme och man inser att sommaren kommer med storm steg.

I söndags träffade vi en läkare här i Dubai och han var inte så imponerad av Melvins gips. Det var tydligen alldeles för kort på överarmen så han kunde röra den skadade delen. Så stackars lilla Melvin fick klippa upp gipset, röntgas och sen få ett nytt mycket skönare och bättre gips. Det var inte kul att behöva se honom ha så ont igen. Men nu hoppas vi att inget händer för då får han behålla det här gipset i 3 veckor och sen har det förhoppningsvis läkt. Han har varit super duktig men tyvärr så har han skämts fruktansvärt mycket och inte velat visa gipset för sina kompisar. Första dagen i skolan var lite tuff och han var ledsen och ville absolut inte gå in i klassrummet. Men när han väl fått visa alla sitt gips så var han ok och vi fick lämna honom. Han har inte klagat på värk en enda gång utan bara bitit ihop och när han tror att ingen ser eller hör så hör jag hur han ajar sig. Men när jag frågar om han har ont så säger han bara nej. Han har därför klarat sig utan smärtstillande även om jag försökt flera gångar. De första nätterna hörde jag hur ont han hade och han låg inte still en sekund men han erkände aldrig att det gjorde ont. En riktig kämpe min lilla Melvin.

Efter gipsningen åkte vi till Dubai och Melvin fick köpa en present på leksaks affären. Tindra fick självklart också en liten present efter att hon stöttat lillebror när han har haft ont och tyckt allt har varit jobbigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards