Direktlänk till inlägg 28 januari 2019

Från askmoln till akuten

Av Elin Eklund - 28 januari 2019 16:51

Så tillslut öppnades flygplatsen och vi kunde lyfta 6 timmar sent. Vi kom iallafall hem även om det var lite jobbigt för barnen. Vi landade klockan två på natten Dubai tid så vi kom i säng vid halv fyra. Tindra hade en föreställning i skolan så lite sovmorgon unnande vi oss. Klockan nio gick vi upp sen skyndade vi oss till skolan. Jag var ledig så kunde gå och kolla på showen och de var självklart jätte duktiga som alltid. Tindra hade en av de största rollerna så det var extra kul att se hur modig och duktig hon är.

Direkt efter skolan skyndade vi oss till stallet. Tindra älskar verkligen att rida men i julas flyttade tyvärr hennes svenska ridlärare Lina hem till Sverige. Hennes nya, Abi från England är också väldigt bra och gullig men det har varit olika hästar hela tiden. Några bra men även några mindre bra som idag. En super stressad häst som försökte slänga av henne flera gånger och som tillslut lyckades. Han skenade iväg och sparkade bakut och tillslut flög hon av rakt in i staketet. Som tur är har hon både skyddsväst och hjälm men slog i nedre delen av ryggen rejält. Så nu sitter vi här på akuten och väntar på röntgen svar. Förmodligen ingen fraktur men ville kolla upp det eftersom hon har fruktansvärt ont. Hoppas på snabbt svar så vi kan skynda oss hem och äta, duscha och sova. Hoppas komma i säng senast klockan nio ikväll men ser inte så lovande ut. Jocke hann hem till jobbet och landar strax efter midnatt. Som tur är åker Ann inte förens inatt så hon är hemma med Melvin som jag hoppas sover vid det hör laget. Det blev en dålig start på veckan så hoppas att det vänder nu.

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Eklund - 13 januari 2022 15:03


Händer inte så sjukt mycket här i mitt lilla rum. Satt ute och åt frukost idag, skönt med lite frisk luft. Vädret är verkligen toppen nu. Det är nästan lite kallt på morgonen. Fredag imorgon, sen helg. Fortfarande ovant med vanlig helg här, lördag oc...

Av Elin Eklund - 11 januari 2022 15:07

Eller dag 5 egentligen. Sjukt svårt att inte bli helt koko av att ligga instängd på rummet. Mår betydligt bättre idag även om hjärtat spökar en del. Känner mig sjukt seg och har nästan lite huvudvärk men tror det är mer seghet än att jag är sjuk. I f...

Av Elin Eklund - 10 januari 2022 12:23


Så var det dags för mig att testa positivt. Kändes som en tids fråga bara nu när alla är sjuka. Helt galet hur fort det sprids just nu. Jag jobbar igen sen mitten på Augusti. Det känns lite så där att vara tillbaka på jobbet. Saker och ting har verkl...

Av Elin Eklund - 19 februari 2021 05:29

Tyvärr gick det inte att åka hem till Sverige och åka skidor. Det fick helt enkelt bli en staycation här istället på Lapita vid Dubai Parks. Det var länge sedan vi var här sist så kul att komma tillbaka och några nya rides hade de öppnat. Värl...

Av Elin Eklund - 1 februari 2021 18:56

Jag är så lycklig i hel kroppen att mitt knä börjar läka ihop. Fortfarande väldigt svagt och lite ont men nu kan jag promenera iallafall ?????? Lyckost mig! Jag halkade i trappen sent den 25:e december. Jocke jobbade och jag skulle kolla om nyckeln s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards