Direktlänk till inlägg 15 augusti 2019

Hemfärden

Av Elin Eklund - 15 augusti 2019 14:20

Jocke, barnen och morfar tog flyget hem från Luleå. Jag och mormor körde hem via Umeå. Sträckan Storforsen-Umeå gick fort. Vi stannade i Skellefteå för lunch. Mamma frågade första bästa hon såg efter ett kondis, de fattade ingenting men sen rekommenderade de Waynes coffee. Jag tycker nästan inget är pinsamt, framförallt inte att fråga om hjälp mem kondis kändes lite väl gammaldags ;-) Vi traskade runt och hittade tillslut ett mysigt litet café.

Vi hann även med lite shopping och sen upptäckte vi att vi gått vilse. Hittade en snäll tjej som hjälpte oss tillrätta så vi hittade bilen igen. Väl framme i Umeå tog vi en promenad ner på stan. Mamma har köpte en liten etta, super fin, med promenad avstånd till stan. Det var skönt att få komma ut lite och vi köpte med sushi hem till middag.

Morgonen efter packade vi in oss i bilen igen och körde vidare. Så började dramat, lågt lufttryck i vänster bakdäck. Vi körde vidare mot närmaste mack medans lufttrycket sjönk sakta. Så precis när vi närmade oss Högakustenbron så fick i en ny varning ?stanna försiktigt och fyll på luft? Vi bestämde oss för att köra över bron eftersom det inte kändes som vi hade punktering. Väl över bron svängde vi av vid första bästa avfart och som tur var fanns det fortfarande luft kvar. Vi åkte vidare till första mack och där kunde vi fylla på luft. Nöjda och glada åkte vi vidare.

Alla däck gröna! Trycket varierade lite både upp och ner och vi stannade och fyllde på ett par gånger till. Vi tog oss hem och var super glada att ha klarat oss hela vägen hem. Morgonen efter när pappa skulle gå ner och kolla däcket var det punktering :-( När han väl kom till verkstaden hittade de en spik i däcket så vi hade verkligen tur att vi lyckades köra dryga 100mil. Innan vi lämnade Norrbotten åkte vi förbi Älvsbyn och hämtade mjuk kaka som Lars hade köpt till oss. Jag tog en sista bild på den enda gatan jag kommer ihåg från byn, mataffären längst ner på höger sida och leksaksaffären längst upp på vänster, samma som alltid!

Vi åkte även förbi mammas hus där hon växte upp i Röbäck utanför Umeå, när hon var 14-19år innan de flyttade till Sigtuna.

Det var en toppen semester med massor av gamla och nya minnen. Vi längtar redan tills nästa gång vi får komma dit!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Eklund - 13 januari 2022 15:03


Händer inte så sjukt mycket här i mitt lilla rum. Satt ute och åt frukost idag, skönt med lite frisk luft. Vädret är verkligen toppen nu. Det är nästan lite kallt på morgonen. Fredag imorgon, sen helg. Fortfarande ovant med vanlig helg här, lördag oc...

Av Elin Eklund - 11 januari 2022 15:07

Eller dag 5 egentligen. Sjukt svårt att inte bli helt koko av att ligga instängd på rummet. Mår betydligt bättre idag även om hjärtat spökar en del. Känner mig sjukt seg och har nästan lite huvudvärk men tror det är mer seghet än att jag är sjuk. I f...

Av Elin Eklund - 10 januari 2022 12:23


Så var det dags för mig att testa positivt. Kändes som en tids fråga bara nu när alla är sjuka. Helt galet hur fort det sprids just nu. Jag jobbar igen sen mitten på Augusti. Det känns lite så där att vara tillbaka på jobbet. Saker och ting har verkl...

Av Elin Eklund - 19 februari 2021 05:29

Tyvärr gick det inte att åka hem till Sverige och åka skidor. Det fick helt enkelt bli en staycation här istället på Lapita vid Dubai Parks. Det var länge sedan vi var här sist så kul att komma tillbaka och några nya rides hade de öppnat. Värl...

Av Elin Eklund - 1 februari 2021 18:56

Jag är så lycklig i hel kroppen att mitt knä börjar läka ihop. Fortfarande väldigt svagt och lite ont men nu kan jag promenera iallafall ?????? Lyckost mig! Jag halkade i trappen sent den 25:e december. Jocke jobbade och jag skulle kolla om nyckeln s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards