Alla inlägg under oktober 2013

Av Elin Eklund - 30 oktober 2013 10:20

En kvälls flygning plus en tidig morgon flygning till Dhaka har jag hunnit med. Inget roligt ställe. Jag har aldrig sett en så dålig taxi bana som här. Det var bokstavligt stora hål ich jord högar överallt och mitt i natten när det var bäcksvart såg man såklart ingenting utan skumpade fram ich försökte parera så gott det gick. Det var två grymt långa dagar. I våran brief fanns denna varning ang Dhaka

Nu är jag ledig tre dagar, grymt skönt! Och ikväll kommer farmor och mormor Gunnel på besök. Första gången de kommer till Dubai så det är lite extra kul :)

Av Elin Eklund - 25 oktober 2013 20:06

Äntligen ska jag få sova i min säng inatt. Känns grymt lyxigt! Hoppas bara att det blir en lugn natt och barnen inte vill gå upp för kl 06. Imorgon eftermiddag bär det av till Dhaka....en av våra längsta flygningar.

Av Elin Eklund - 25 oktober 2013 06:58

Imorse lärde jag mig en läxa. Jag ska aldrig mer ta 311:an hem från jobbet. Kapten och jag var båda överens om att det var fredag morgon och därför inga problem att ta 311:an hem från jobbet mot Dubai. Jag kan tyvärr inte tanka varken till eller från jobbet om jag kör min vanliga väg så därför "passade" jag på att göra det imorse. Men eftersom det är helg så hade de stängt av 3 filer på motorvägen så istället för 4 filer blev det bara 1 kvar. Ingen hit för en trött bilist. Tog mig nästan en timme att ta mig hem, gäsp. Nu är jag iallafall hemma och barnen har gått till parken. T hade tagit sovmorgon till kl 07.30 Händer aldrig när jag är hemma. Själv ska jag sova måste ladda för eftermiddagens födelsekalas på leklandet i Mirdif. Till mon besvikelse upptäckte jag att Jocke inte kommer hem förens imorgon kväll vid 23-tiden. Jag som trodde han skulle komma inatt. Jag jobbar imorgon eftermiddag, ännu en lång flygning väntar.

Av Elin Eklund - 24 oktober 2013 12:52

vad som ska hända på jobbet för då hade jag inte åkt många gånger :) Som inatt, när vi stod på startbanan fick vi helt plötsligt två tekniska problem. Inget märkvärdigt för en Airbus utan bara några computer resets som måste göras men vi stod lite olämpligt klara för start. Dessutom hade vi en slot så vi frågade snällt tornet om vi kunde få några minuter? "If you're not airborne within 60sec you miss your slot and need to request a new one" Suck! Bara att taxa av snällt tillbaka till gate, kalla på mekaniker, ringa tankbil och "börja om". Ingen ny slot inom 3 timmar så rerouting non-Etops vilket gav oss en flygtid på 4.20 istället för 3.40 Istället för att flyga direkt via Arabiska havet så var vi tvungna att flyga nära land via Iran och Pakistan för att sen flyga längs västkusten ner mot södra Indien. På vägen låg dessutom stora oväder så slutligen landade vi nästan 2 timmar sent. Kom hem strax efter 9 imorse. Jag hann med några timmars sömn innan det var dags att hämta T på skolan. Barnen har nu gått hem till kompisar tillsammans med Ann medans jag ska försöka sova några timmar till. Ännu en Indien tur och retur väntar kl 22.00 ikväll, gäsp

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards