Direktlänk till inlägg 12 januari 2021

Julen 2020

Av Elin Eklund - 12 januari 2021 11:26

Blev en annorlunda jul. Barnen hade 3 veckors jullov men det spenderades mest hemma. Tindra hade en inbokad ögonoperation som äntligen blev av. Det var en jobbig vecka för T men hon var duktig och kämpade verkligen med att hålla humöret uppe. Eftersom hennes skelning var över 50 grader så behövdes 3 ögonmuskler opereras vilket gjorde att de var tvungna att operera båda ögonen. Detta fick vi veta dagen innan och såklart blev vi alla chokade. Mest av allt Tindra och hon var verkligen rädd och stressad. I vilket fall som helst så gick allt hyfsat bra på operationsdagen. Hon fick en sen tid, stackaren för hon var äldsta barnet den dagen. Vi skulle vara där klockan ett så lång morgon med fasta. När vi kom dit fick vi vänta ytterligare två timmar innan det var hennes tur. Själva ingreppet tog nästan en timme och sen blev det uppvak och lite vila innan vi fick åka hem. Tindra mådde helt ok efteråt men klarade inte ljus och kände sig såklart väldigt trött efter narkosen. Vi fick med oss ögondroppar och salva hem som skulle tas 4 gånger per dag. Men det blev snabbt sämre för Tindra och det ögat där de opererat 2 muskler svullnade igen. På dag 4 fick vi komma in och träffa doktorn igen. Vi bytte ögondroppar och de gav henne nån form av smärtlindring direkt i ögat så hon skulle kunna öppna det igen. Det var viktigt eftersom musklerna måsta användas och det gick ju självklart inte när det svullnat igen. Sen vände det och sakta men säkert blev det bättre. Nu har det gått 4 veckor och tyvärr verkar ena stygnet sitta kvar, de skulle självupplösas efter ungefär 7 dagar. Så nu får vi hålla tummarna att det löser sig. På juldagen halkade jag och vred knät. Efter röntgen upptäcktes en liten spricka i en liten utväxt på knäskålen. Fruktansvärt ont men har blivit mycket bättre. Nästa vecka ska jag få göra en MRI för att se om nåt annat är skadat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Eklund - 13 januari 2022 15:03


Händer inte så sjukt mycket här i mitt lilla rum. Satt ute och åt frukost idag, skönt med lite frisk luft. Vädret är verkligen toppen nu. Det är nästan lite kallt på morgonen. Fredag imorgon, sen helg. Fortfarande ovant med vanlig helg här, lördag oc...

Av Elin Eklund - 11 januari 2022 15:07

Eller dag 5 egentligen. Sjukt svårt att inte bli helt koko av att ligga instängd på rummet. Mår betydligt bättre idag även om hjärtat spökar en del. Känner mig sjukt seg och har nästan lite huvudvärk men tror det är mer seghet än att jag är sjuk. I f...

Av Elin Eklund - 10 januari 2022 12:23


Så var det dags för mig att testa positivt. Kändes som en tids fråga bara nu när alla är sjuka. Helt galet hur fort det sprids just nu. Jag jobbar igen sen mitten på Augusti. Det känns lite så där att vara tillbaka på jobbet. Saker och ting har verkl...

Av Elin Eklund - 19 februari 2021 05:29

Tyvärr gick det inte att åka hem till Sverige och åka skidor. Det fick helt enkelt bli en staycation här istället på Lapita vid Dubai Parks. Det var länge sedan vi var här sist så kul att komma tillbaka och några nya rides hade de öppnat. Värl...

Av Elin Eklund - 1 februari 2021 18:56

Jag är så lycklig i hel kroppen att mitt knä börjar läka ihop. Fortfarande väldigt svagt och lite ont men nu kan jag promenera iallafall ?????? Lyckost mig! Jag halkade i trappen sent den 25:e december. Jocke jobbade och jag skulle kolla om nyckeln s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards