Alla inlägg under juni 2015

Av Elin Eklund - 30 juni 2015 20:29

Idag gjorde vi vårt 4:e besök på Pippi landet.

Självklart va det Pippi som lockade mest även i år. Lite kul eftersom även Melvin är lite större nu och väntade tåligt på att få krama Pippi

Men i år hann vi faktiskt med att gå runt och titta lite. Inte stötta marken var roligt

Vi åkte även flotte och lekte i Karlsson på taket huset. "Big slide" det gillar Melvin

Jag och Melvin hittade en traktor

Sen lekte vi häst och gick på styltor innan vi avslutade dagen med en Emil teater. Lite svårt att förstå varför Emil helt plötsligt var big?

Väl hemma hos mormor Gunnel väntade Shaggy, Christoffer och mormor med mat på bordet. Riktig lyx efter en lång dag i parken.

Av Elin Eklund - 28 juni 2015 21:40

Nu är vi framme hos mormor Gunnel i Västervik. Alltid lika mysigt att komma hit. Christoffer och Shaggy kom hit på middag och barnen hade hur kul som helst med lilla Shaggy. Christoffer har semester och är på grönö vilket är kul så vi hinner träffa honom också. Efter middagen åkte vi ner till Lysingsbadet. Där hann vi precis till luftkuddelandet innan de stängde.

Vi lekte på lekplatserna sen gick vi en promenad runt campingen och spanade in alla husvagnar. Både Tindra och Melvin fick hålla Shaggys koppel vilket de tycker är spännande och kul. Nu är det dags att sova även om Melvin inte riktigt kan förstå varför vi ska sova det är ju morgon. Det här med ljusa sommarkvällar är inte så lätt att förstå när man är 3 år. Imorgon ska vi in till stan och äta lunch hos Erik och Sonja, min mammas morbror som är 98 år och hans fru. På eftermiddagen tänkte vi åka ut till Grönö och åka båt med Christoffer och Shaggy.

Av Elin Eklund - 28 juni 2015 08:17

Nu har äntligen sommarlovet och semestern börjat. Som vi har längtat efter att få komma hem till Sverige och slippa värmen. Vi började med två nätter i Sigtuna där vi tog farväl av min fantastiska mormor. Det var en sorglig men fin dag med släkten och mamma och Håkan hade verkligen lyckats få oss alla at minnas mormor som den underbara människa hon var. Vi är nu i Vaxholm där vi bokat in oss på ett super mysigt bed and breakfast.

Vi år lunch på en av våra favoriter hembygdsgården. De har en så otroligt vacker trädgård där man kan sitta och titta på alla båtar som far förbi. Vi passade även på att leka på barnens favorit lekplats. Tyvärr missade vi att alla affärer stängde klockan fyra på eftermiddagen så vi hann aldrig titta i alla mysiga butiker. Lite ovant för oss som är vana med affärerna är öppet till midnatt på helgerna. På kvällen kom Larsson ner och vi åt middag på en ny ekologisk restaurang "Bistro Sva Marga" Jätte gott och vi hann precis äta klart innan solen gick ner och det blev alldeles för kallt att sitta ute. Efter det blev det en öl i Winbergs tält nere i hamnen

Larsson följde med oss hem på en kaffe i vårat mysiga krypin. Nu har vi precis ätit en god frukost och ska strax packa ihop oss för att fara vidare till Västervik och mormor Gunnel.

Av Elin Eklund - 22 juni 2015 21:22

Idag var Tindra på återbesök hos tandläkaren. Det gick bra och allt såg bra ut. Förhoppningsvis så kommer hennes snebett gå bort inom några månader. Det var även Melvins sista dag på dagis idag. Han fick ge fröknarna choklad och gå på sommarlov idag. Han har redan sagt i en veckas tid "I already have holiday, no more school" Nu i eftermiddag ska båda barnen ta vattkoppsvaccin. Jag tror även Melvin missat en spruta som skulle tagits vid 2 års ålder, lite sent nu kanske så här ett år senare. Får se hur det blir med det. Nelson ska också bli hämtad efter lunch för att åka till veterinären på en check up. Han har fått ett sår ovanför ena ögat som måste kollas upp. Efter att själv försökt få med honom i bilen utan tur så har jag lyckats hitta en delivery service som hämtar och lämnar tillbaka hon när allt är klart. Och i eftermiddag är det avslutning på simskolan. Helt enkelt en fullspäckad dag och jag missar allt och istället har jag äran att sitta på jumpseat över arabiska havet ner till södra Indien och Trivandrum. En hel del stormar och en massa regn nu när monsunen börjat. Så glad att jag slipper detta i sommar. Som tur är är Jocke ledig idag och styr upp allt där hemma. Han åker iväg imorgonbitti och landar igen kvällen innan vi åker hem till Sverige. Jag har standby imorgon sen en lång dag sista arbetsdagen innan semestern börjar. Jag hoppas jag får vara hemma imorgon och packa men just nu ser det inte så lovande ut.

Av Elin Eklund - 20 juni 2015 19:24

Idag hade vi kalas för Tindra som fyller 6-år i Sverige. Glasstårta från favorit stället Coldstone

Höjdpunkten var trolllkarlen. Han kunde inte bara trolla utan han var rolig också. 


Barnen fick hjälpa till att trolla. Vi avslutade med obligatorisk fiskdamm och grillad korv innan hemgång

Det blev ett lyckat kalas med många glada barn. Ett roligt avslut innan alla åker hem på semester.


Av Elin Eklund - 19 juni 2015 20:03

I år blev det mycket midsommar firande för oss. Jag har jobbat nästan hela dagen och Jocke är på väg tillbaka från Manilla. Han landar imorgonbitti klockan fem. Som tur var tog familjen Linde med sig Tindra till svenska kyrkan. Hon fick en super fin midsommarkrans som Martins farmor gjorde till henne.

Hon verkade nöjd och de hade dansat runt midsommar stången och ätit glass. Jag hann slänga ihop två kladdkakor när jag kommer hem inför Tindras 6-års kalas imorgon. Lite små stressigt men jag vet att det kommer ordna sig. Bara tårtan och trollkarlen dyker upp. Kanske bäst att ringa och dubbelkolla imorgonbitti. Tårtan kan vi inte hämta själva, pga ramadan så är affären inte öppen men däremot lovade de att köra hem tårtan. Trollkarlen har jag ingen aning om vem det är? Som sagt det löser sig nu hoppas jag på sovmorgon.

Av Elin Eklund - 18 juni 2015 08:28

Så fantastiskt kul att Jocke klarade sin kaptens intervju i söndags. Han har verkligen kämpat och pluggat så gott det har gått med jobb och barn. Det var några tuffa veckor för oss alla men nu är det över, iallafall för några veckor. Om en vecka åker vi hem. Äntligen semester! Jocke blir bara hemma en vecka sen måsta han tillbaka och jobba. Han måste även förbereda sig för sin kaptens kurs som börjar den 19juli. Så även om intervjun är över så är der fortfarande mycket jobb kvar. Men nu blir der iallafall lite roligare plugg för honom. Skälv kämpar jag på. Jobbar grymt mycket och har knappt sett röken av Jocke de senaste 4 veckorna. Han var hemma igår men åkte igen inatt. Jag jobbar 10 av mina 11 dagar innan semester så inte mycket tid över för annat. Idag började ramadan här i UAE. Lite svårt så här första dagarna att inte råka dricka av misstag offentligt, typ i bilen eller nåt. Det är ju trots allt över 40 grader och stekande sol vatten behövs. Nu sitter jag och väntar på att jag ska få göra klart mitt flyg Medical innan min flight. Har verkligen ingen tid att komma tillbaka, så snälla låt mig slippa vänta längre. Har väntat i en timme på doktorn och måste gå om 30 minuter.

Av Elin Eklund - 8 juni 2015 18:06

idag var första gången som jag vågade mig ut i Dhaka under mitt nattstopp. I vanliga fall brukar jag sova några timmar, gå till gymmet, äta middag på hotellet och sen sova igen. Men som sagt i dag följde jag med kabinpersonalen på en tur. Först åkte vi till ett närliggande shopping center. Där kan man köpa kläder för en billig peng. Det fanns bla hm kläder för halva priser.

Efter shoppingen drog vi iväg på en tuk tuk tur. Vi skulle till en indisk restaurang som ligger i en av de bättre kvarteren av Dhaka. Lite läskigt med all trafik plus att man sitter inlåst i en gallerbur som passagerare, känns väl sådär lagom kul. Vi kom iallafall fram tillslut efter nästan en timme. Svettigt och avgasigt.

Det var en super god middag. Vi var totalt 9 stycken, folk från alla världens hörn.

Efter middagen var det återigen dags att hitta tuk tuks som kunde köra oss hem igen. Den här gången gick det betydligt fortare men våran chafför var inte helt säker på var han skulle. Så helt plötsligt stannar han tuk tuken tar nyckeln och går iväg? Där sitter vi inlåsta i en bur mitt på vägen. Men han kom tillbaka och hade bara frågat efter vägen. Vi var dessutom bara 5 minuter från hotellet. Nu är jag tillbaka på rummet och ska passa på att sova lite innan pick up imorgonbitti klockan 5.

[Bild]

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards