Alla inlägg under februari 2021

Av Elin Eklund - 19 februari 2021 05:29

Tyvärr gick det inte att åka hem till Sverige och åka skidor. Det fick helt enkelt bli en staycation här istället på Lapita vid Dubai Parks. Det var länge sedan vi var här sist så kul att komma tillbaka och några nya rides hade de öppnat.

Världens högst slänggunga, helt sinnesjukt högt. Som tur var ville båda barnen åka för både jag och Jocke höll på att svimma av bara tanken. Jocke ställde upp och åkte flygande mattan. Det roliga var att all la sig åt fel håll först :-)

Självklart blev det lite kvällsåkning också

Av Elin Eklund - 1 februari 2021 18:56

Jag är så lycklig i hel kroppen att mitt knä börjar läka ihop. Fortfarande väldigt svagt och lite ont men nu kan jag promenera iallafall ?????? Lyckost mig! Jag halkade i trappen sent den 25:e december. Jocke jobbade och jag skulle kolla om nyckeln satt i dörren för han skulle komma hem mitt i natten. Jag slant i en pöl av vatten, fråga mig inte hur den hamnat där men blött var det. Jag blev riktigt rädd för det gjorde sjukt ont och hela knät vreds om. Mitt i allt var jag glad att jag inte spräckt skallen och dött. Efter röntgen upptäcktes en spricka i knäskålen så jag har haltat runt ett tag men nu äntligen är jag på bättringsvägen. Så idag åkte vi ner till Kite beach och gick en mil längs havet :-)

Jockes munskydd gick sönder men det löste han galant. Man vill ju inte få dyra böter i onödan! Sjukt kul tyckte jag som är väldigt lätt road nu för tiden. Nu väntar vi bara på att skolorna ska stänga igen. Var och varannan lärare är sjuk så vi får se hur länge det kommer funka?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards