Alla inlägg under oktober 2015

Av Elin Eklund - 31 oktober 2015 16:42

lördag morgon och ingen trafik så långt ögat kan nå, bara jag och kamelerna ute

En tur till Amman så hann hem lagom till "trick or treat".
Mitt lilla spöke var super laddad och såg framemot att fylla skålen med godis. Vi träffade Martin, Daniel, Nellie och Viggo som alltid och år kom även Linnea över och trick och treatade med oss.

Halloween är verkligen en rolig kväll för alla. Både stora och små är ute på gatorna och det är fullt med folk ute. Bästa kvällen här i området helt klart. Vi träffade bla Colin som var skelett kvällen till ära.

Av Elin Eklund - 30 oktober 2015 18:37

igår åkte Tindra, Jocke, Larsson och Christopher på Wild Wadi. Vi har lovat Tindra ända sedan i somras att vi ska gå på vattenland så det var verkligen dags. Efter att jag hämtat Melvin på skolan så åkte jag in och jobbade på ledig dag. Händer typ aldrig att jag ställer upp men efter att de ringt 6 gånger utan att jag svarat så kände jag att de nog var desperata. En tur till Bagdad blev det. Första gången jag var där. Helt ok förutom att vädret var så grymt dåligt. Några helt enorma stormceller lirade precis runt flygplatsen. På approachen flög vi under ett och efter start fick vi verkligen kryssa oss fram mellan cellerna.

Svårt att hinna dokumentera men så här såg det ut precis efter start. Svängde direkt söderut efter att ha startat på bana 15. Imorgon ska jag till Amman så hoppas på bättre flygväder.

Av Elin Eklund - 30 oktober 2015 18:26

Christopher och Larsson. Kul tycker barnen och Melvin är väldigt förtjust i Christopher. Han ska hålla honom i handen, sitta bredvid både i bilen och på restaurangen och det är bara Christopher som får köra vagnen.

Imorse åkte vi till Mirdif en sväng. Lite shopping och karusell åkning stod på agendan

Imorgon är det halloween och vi längtar verkligen. Ska bli kul att få gå runt med barnen och spana in alla husen. Vårat blir iallafall lite bättre år för år.

Av Elin Eklund - 30 oktober 2015 18:19

Idag tjuvstartade vi lite med halloween party hemma hos Amanda och David. Alla barnen hade klätt upp sig så fint och det bjöds på en massa godsaker.

När mörkret lagt sig gick vi ut och kollade på halloween pyntet. Så kul att det finns folk som verkligen engagerar sig fullt ut. Barnen och även vi vuxna var riktigt imponerade av det här huset

De hade inte bara fixat trädgården utan vardagsrummet var som ett halloween skyltfönster, så häftigt!

Av Elin Eklund - 27 oktober 2015 19:15

Igår när vi kom till skolan och precis parkerat bilen så säger Melvin helt plötsligt att han måste kräkas. Han ställer sig vid vägkanten och det ser precis ut som han ska göra det.
Han vänder sig sen om och tittar på mig "mamma, jag ska kräkas sen, när jag kommer hem" Vad gör man då? Jag var ju tvungen att anta att han mådde illa så Tindra fick gå upp till skolan med Nora som precis kom då. Jag och Melvin stannade en stund men han var helt säker på att han mådde dåligt och skulle kräkas hemma. Väl hemma igen kastar han av sig uniformen snabbt som tusan och springer iväg hur glad som helst.
När jag frågar om han skojade med mamma och om han inte är sjuk längre säger han bara
"Jo, titta" och gapar stort. Så, så var det med det. Han var tydligen smart nog att lura mig att han skulle kräkas så han fick åka hem igen. Den lilla rackaren, 3-år och redan skoltrött ?. Idag hade han inget val utan om han ville åka med till kyrkan i eftermiddag så var han tvungen att gå i skolan först. Själv sitter jag på väg hem från Taif, ännu en ny flygplats för mig i Saudi. Ikväll kommer Christopher och Larsson på besök. Ska bli kul med lite besök och barnen ser framemot att de ska komma.

Över UAE på vägen hem precis innan solen går ner.

Av Elin Eklund - 24 oktober 2015 23:00

Jag kan inte ens minnas när jag bakade bullar sist. Det brukar alltid bli inför barnens födelsedags kalas men i år hann jag inte det. Det var helt galet de sista veckorna innan sommarlovet. Jag minns det bara som en mörk skugga. Men igår efter en morgon flygning till Kuwait så blev det bullbak här hemma. Nu kör vi sista racer innan min semester i november. Den kommer välbehövligt för alla i familjen. Jocke jobbar på som vanligt och han får ingen semester förens tidigast nästa år, så trist!

Av Elin Eklund - 21 oktober 2015 11:51

Igår var vi äntligen klara med Tindras skolprojekt och lämnade in hennes alldeles egna beduin läger. Kände mig rätt nöjd faktiskt med våran insats

Efter skolan åkte jag och Tindra till svenska kyrkan där det var sport och spel dag. Det var bla fotbolls tävling mellan flickorna och pojkarna som flickorna vann överlägset, såklart.

Melvin fick stanna hemma eftersom han varit förkyld och hostig hela veckan. Han fick stanna hemma idag också så får se om han kan gå till skolan imorgon eller om han får ta det lugnt några dagar till. I eftermiddag ska vi till Carrefour och kolla in alla halloween saker. Vi hoppas hitta en cool outfit till Tindra.

Av Elin Eklund - 18 oktober 2015 20:10

Även om jag haft 2 dagar ledigt nu så känns det som jag inte gör annat än jobbar. Det var islamiskt nyår i torsdags så barnen har haft lång helg och varit lediga. Jag har såklart jobbat men fick en dag hemma, i lördags. Idag var det skoldags igen och imorgon börjar en ny 6-dagars arbetsvecka för mig igen. Melvin är hostig och lite hängig så han får nog stanna hemma med Ann imorgon. Jocke åker till Gatwick inatt. Hans första tur som nybliven kapten gick till Stockholm och nu åker han som sagt till London. Sen nästa tur är till Chicago. Hans 3 topp destinationer så här första jobbveckan, inte dåligt. Själv har jag lite mindre exotiska destinationer. I fredagskväll var jag i Cochin i södra Indien. Och imorgon bär det av till Mumbai. Så länge jag slipper nattflygningar så är jag nöjd!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards