Alla inlägg under oktober 2014

Av Elin Eklund - 21 oktober 2014 06:46

trots min tredje lediga dag idag så känner jag mig trött. Har svårt att hitta motivation just nu och får liksom inget gjort. Hänger med Melvin på förmiddagen innan han går ut med sina kompisar sen masar jag mig till gymmet innan hämtning på skolan. I eftermiddag ska jag ta med mig barnen till miniorerna på svenska kyrkan. Ska vara skattjakt och hamburgare idag så der blir säkert kul. Längtar efter semester.....

Av Elin Eklund - 17 oktober 2014 19:15

Idag är det Larssons sista dag här. Han har varit här i fem dagar men jag har knappt hunnit träffa honom tyvärr. Jag har jobbat varje dag sen han kom men som tur är har Jocke bara jobbat en natt. Idag åkte vi till Mirdif på förmiddagen och och Larsson och Tindra åkte karusell, fritt fall

Båda barnen gillar verkligen Larsson så det är kul. Han har både hjälpt till med hämtning och lämning på skolan till Tindras förtjusning. Men imorgon åker han tyvärr hem igen. Det är kul med besök nu när vi inte haft någon här sedan i våras. Vädret är helt fantastiskt nu. Det är så där underbart skönt på morgonen och vi kan äntligen sitta ute och äta frukost. Det är alltid i mitten på oktober som det vänder. Vi planterade lite nya blommor i veckan och klippte till träden och buskarna. Barnen fick också sin efterlängtade studsmatta så nu kan ute säsongen börja. Bara en vecka kvar innan höstlovet och snart kommer kusinerna. Vi längtar!

Vacker himmel idag på väg hem från Kuwait

Av Elin Eklund - 15 oktober 2014 20:31

Så sitter jag på väg hem från Moskva igen. Känns som jag inte gör annat än flyger till Moskva just nu. Idag var det riktigt höst väder med regn och blåst.
Idag känner jag mig lite ledsen efter en tråkig incident på jobbet igår. Första gången i min flyg karriär som jag hamnar i trubbel. Inget som handlade om flygning utan en annan löjlig sak. Så trist när vuxna människor går bakom ryggen på en och skriver rapporter utan att själv först våga konfrontera och lösa problem där och då. Själv tycker jag att det mest handlar om fega människor som vill utöva sin makt plus såklart en kultur skillnad där vi kanske uppfattar saker annorlunda.
Första gången som jag verkligen har svårt att hitta motivationen att gå till jobbet och har en klump i magen av obehag som jag försöker trycka bort men som finns där och tynger hela tiden. Jag vet att med tiden så kommer allt bli bättre och förhoppningsvis är konflikten löst snart men tills dess så kommer det vara med tunga steg jag går till jobbet. Jag har iallafall bestämt att jag ska vara glad och inte slösa mer energi på något som är utanför min kontroll. Jag har mina älskade barn och min familj som betyder allt för mig och det är viktigast. En annan galen sak som hände idag var att när vi anlände i Moskva så gjorde de en ebola check på alla passagerare som kom transit via Sharjah från Saudi Arabien och afrikanska destinationer. Alla blev avsläppta tillslut så det kändes ju tryggt. Snart framme, ska bli så skönt att komma hem ikväll. All kredit till min kapten idag som har varit både trevlig och rolig vilket gör att långa dagar på jobbet trots allt går lite fortare.

Av Elin Eklund - 13 oktober 2014 19:45

Igår åkte vi till plant souken och köpte lite nya blommor och buskar till trädgården.

Det är dags att börja få ordning nu när ute säsongen äntligen börjar. Det är faktiskt inte så varmt längre. På dagarna är det runt 35 men på kvällen och natten är det riktigt skönt. Runt 27-29. Allt under 30 är bra. Imorse planterade vi och klippte ner de buskarna som överlevt sommaren. Så lustigt att här är det tvärtemot hemma. Istället för att skydda oss från kyla och vinter så måste vi skydda oss mot sommar och sol.
Idag lämnade Tindra in sitt första home learning projekt. De skulle bygga något till deras super hero utställning och så här blev vårat bidrag.

Inte så mycket super hero kanske men jag är nöjd att vi lyckades få ihop något i tid dessutom.

Av Elin Eklund - 12 oktober 2014 11:41

Igår firade vi Jocke som fyllt år. Äntligen var det dags att köpa tiramisu tårtan som Tindra längtat efter i flera månader. Det blev även morfars hembakta bullar som Jocke hade fått med sig från sin Sverige tur.

Sen blev det skridsko åkning på eftermiddagen och Tindra är riktigt duktig nu. Vi måste försöka åka lite oftare och träna

Vi avslutade med grillbuffe och sen däckade jag med barnen klockan åtta. Jag fattar inte varför jag är så trött? Det var lyxigt imorse att få äta kavring med god svensk ost till frukost imorse. Nu är det soffläge i väntan på att M ska somna så jag kan åka och springa. T är hemma idag eftersom hon haft ont imagen hela helgen och inatt kräktes litegrann. Idag verkar hon må bra och vill ha lördagsgodiset som vi aldrig hann med igår.

Av Elin Eklund - 11 oktober 2014 17:19

Härom dagen var jag och Jocke och åt lunch på The One. En häftig möbel affär med alla möjliga roliga saker från världens alla hörn. Det är en svensk som startat kedjan och de har flera butiker här i Dubai. Till min förvåning så hade de nu tagit in ett av mina favorit porslins märken, Mateus. Så nu kan man åka dit och köpa något fint om man känner att man saknar nåt till dukningen :)

Anledning till att vi åkte dit var för den goda maten som serveras där. Grymt goda sallader ned olika roliga tillbehör, mums

Av Elin Eklund - 6 oktober 2014 07:07

Sitter på väg hem från Kiev och funderar på så tragisk världen har blivit. Just nu kan vi inte flyga över Irak, Syrien, Israel och södra Ukraina. Just idag kanske vi mestadels påverkas av att inte kunna flyga över Ukraina men även över all trafik som nu istället flyger över Iran och Turkiet. Det är trångt nu i de öppna luftrummen och vi piloter "slåss" om flygnivåer medans flygledarna kämpar med höjder och farter för att alla ska kunna flyga så högt som möjligt. Samtidigt sitter jag och tittar ner på norra Irak och det gör ont i hjärtat när jag tänker på alla hemskheter som pågår runt om i världen. Här, just nu kommer man så nära allt det onda.

Våran krokiga väg. ALRAM är punkten mellan iranskt och turkiskt luftrum.

Av Elin Eklund - 2 oktober 2014 15:27

Då har verkligenheten och skolan börjat på allvar för min lilla 5-åring. Första hemläxorna kom idag. Det är 10 engelska glosor med rättstavnings "prov" på torsdag, räkna till 10 på franska, arabiska läxan kom på arabiska så vet inte riktigt hur vi ska kläcka den nöten? Dessutom ska hon bygga något till deras superhero projekt, ett hus eller liknande. Själv tycker jag att det känns lite mycket för en liten 5-åring. Hon gnäller redan på att det är så svårt i skolan och att de bara måste sitta och skriva och räkna hela dagarna. Nu väntade lång helg och jag hade hoppats på att få glömma skolan några dagar men om vi ska hinna med allt det här så är det väl bara att sätta igång. Jag vet dessutom hur ledsen och arg hon blir om hon inte kan saker så måste vi måste verkligen försöka träna på glosorna så det går bra på provet. Så tråkigt på något sätt att det börjar så här. Känns nog tufft med skola från klockan 7.45 till 14.00 varje dag. Kan man inte få leka resten av tiden då? Förstår också att det är en fördel att vara hemma mamma om man ska hinna peppa och hjälpa till med allt för det blir väl bara mer och mer saker att göra. Idag kom ett mail om föräldrarmöte för att gå igenom hur de lär ut matte och hur man på nästa sätt kan hjälpa sitt barn med hemstudier, läxor. På tisdagmorgon klocka åtta. Vad gör man om man jobbar, ber om ledigt? Helt galet att de förväntar sig att man kan komma med 5 dagars framförhållning. Om det var på kvällstid har man ju iallafall en ärlig chans om man jobbar vanliga arbetstider. Nu ska jag äta middag med mina kollegor i Chittagong. Hungrig som en varg är jag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards