Alla inlägg under december 2016

Av Elin Eklund - 18 december 2016 06:19

Vi åkte till Posh Paws för att titta på djuren sista helgen innan jullovet. Sist vi var där var på julafton för några år sedan men då måste vi ha varit på felställe. Det var riktigt fint och barnen fick mata och klappa djuren.

På eftermiddagen åkte vi till Arabian Ranches där APC höll sin årliga familjedag. Där bjöds det både på mat och popcorn plus att det fanns massor med roliga aktiviter för barnen.

Hoppborgar av alla dess slag och låtas snö med snöbollar. Riktigt kul tyckte alla barn. Höjdpunkten var när tomten kom och landade i helikopter mitt på gräsmattan. Tindra fick också en tatuering men tyvärr hann jag aldrig ta kort på den eftersom jag var tvungen att rusa iväg och rädda Melvin som blev nedslagen av en galen unge. Han hade knuffat ner Melvin sen satt sig gränsle över honom och slagit honom med knytnävarna i ansiktet. Melvin var helt förstörd, både av smärta och chock stackarn. Jag hittade tillslut pojkens mamma men tyvärr verkade hon inte bry sig om att hennes son slog alla andra barnen. Trots ett tråkigt avslut så hade vi en toppen eftermiddag. Sen passade vi på att avsluta kvällen på wagamama. Vi har tänkt åka dit i veckor nu så äntligen kom vi iväg. Det var lika gott som alltid ?

Av Elin Eklund - 3 december 2016 18:49

I veckan gick jag min andra golfrunda. Riktigt dålig start då jag hade super ont i vänstra bröstmuskeln som jag måste ha sträckt när vi spelade sist. Men efter några värk tabletter så släppte värken och det gick lite bättre som tur var. En fin dag och nästa inga andra som spelade vilket passar en nybörjare som mig bra. Men nu ska jag vila så värken släpper innan jag spelar igen.

I helgen gick vi och såg Trolls. Även jag som inte är så förtjust i tecknade filmer gillade verkligen den. Så rolig och bra men även lite läskig emellan åt för de små. Båda barnen åt cheese popcorn, en riktig favorit men den här gången råkade vi köpa lite för mycket. Vi fick en hel påse men Melvin var nöjd ?

Av Elin Eklund - 2 december 2016 13:12

Här är det lång helg då de firar 45:e national dagen. Skönt med lite extra ledigt både för barnen och oss. Jag och några mammor åkte ner och gick en morgon promenad nere på stranden. Det är så underbart väder nu så det borde man verkligen göra oftare. Överallt ser man flaggorna och de laddar för ledigheten.

Igår var jag och Jocke på Mirdif för att julhandla lite. Ingen direkt julstämning på Mirdif men vi hittade det mesta vi sökte vilket var skönt. Här var det mer fokus på nationaldagen ?

Melvin och Kier hade fullt ös hemma hos oss och Tindra var hos Noor och lekte hela dagen. När vi alla var hemma igen på kvällen så ordnade vi lite julfika och hade riktig julstämning när vi tittade på julkalendern.

Älskar verkligen allt julpynt och alla mysiga ljus på julen. Svårt att få den där riktiga julstämningen här men på kvällarna när det är mörkt så funkar det även här.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards