Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Elin Eklund - 8 mars 2016 09:35

Är precis hemkommen från nattstopp i Colombo. Vi landade igår morse vid 4-tiden så först sov vi några timmar innan vi tog en taxi in till byn för att äta färska skaldjur nere vid stranden. Jag passade på att köpa med lite te hem så vi stannade till vid en liten te shop på väg tillbaka till hotellet. Eftermiddagen spenderade jag vid poolen. Så skönt att bara få ligga och njuta en stund i skuggan och dricka kokosvatten.

Jag har samma stopp på lördag. Har försökt byta bort det så jag får vara hemma men det verkar svårt. Samtidigt har jag inget emot att göra detta stopp igen. Helt klart mycket trevligare än Dhaka och Chittagong men tiderna är lite sämre. Det blir 2 nattflighter både dit och hem och vi landar strax efter 7 på morgonen så man fastnar tyvärr i rusnings trafiken. Nu ska jag sova några timmar sen har jag föräldrar möte med Tindras fröken sen ska hon på gymnastik i eftermiddag. Jocke kommer hem ikväll sen en jobbdag kvar för honom innan 3 veckors semester. Själv har jag bara en jobb vecka innan jag slutar. Känns både läskigt och skönt.

Solen på väg upp över Arabiska havet

Av Elin Eklund - 8 mars 2016 09:25

I helgen så skulle både jag och Jocke jobba. Tindra var hembjuden till Linnea på lek och middag. När de kom och skulle plocka upp Tindra efter skolan så frågade de om Tindra ville sova över. Självklart ville hon det. Så super glad packade hon sin lilla väska med nattlinne, gosedjur och tandborste. Jag åkte iväg och jobbade och Linneas föräldrar lovade att köra hem henne om hon skulle ångra sig. Till min stora förvåning kom jag hem till en tom säng. Bara lilla Melvin låg och väntade på mig i den stora sängen. Så var det med det, min lilla tjej har blivit stor och vågar nu sova över hos en kompis. Så kul för henne och hon var rätt stolt själv vilket hon ska vara. Själv flög jag till Damman och vi hade en fin kväll med vy över Bahrain på inflygningen.


På morgonen åkte jag över och hämtade tjejerna så de fick gå ut och leka lite i parken. De hittade ett roligt klätterställe där de kunde klättra och utforska. Sen drog vi iväg till Pullmans för en super god fredags brunch. Första gången jag var där och kommer helt klart åka tillbaka snart igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards