Alla inlägg under november 2013

Av Elin Eklund - 11 november 2013 17:22

då var hemma igen och ledig två dagar. Imorse när vi blev eskorterade till flygplatsen fick vi även en polis i våran buss. Det har tydligen varit lite oroligheter med demonstrationer och strejk så under natten var det tydligen två döda? Vet eller förstod inte riktig vad som hänt men vi kom fram tryggt som tur var. Jag sov som en stock men det var nog sista gången jag kommer göra det i Chittagong efter alla spökhistorier som berättades på hemvägen. Som tur var visste jag inget igår kväll för jag var helt säker på att det var någon som gick i mitt rum när jag skulle somna igår kväll men intalade mig snabbt att det var inbillning. Jag är ju grymt mörkrädd så jag var säker på att det var jag som var nojig. Men nu i efterhand blir jag lite fundersam. Det lät verkligen som någon var i rummet men jag tyckte det var konstigt eftersom jag aldrig hörde dörren? En tjej i kabinen sa att hon hade hört hur någon stod och gjorde kaffe mitt i natten i hennes rum och prasslat med hennes påsar som låg på skrivbordet. Usch, läskigt tycker jag! Ingen kräksjuka än sålänge, peppar peppar...

Vårat flyg kom samtidigt som oss så vi kom iväg på tid. Skönt med tanke på 5,5 timmars flygtid hem.

Av Elin Eklund - 10 november 2013 17:38

Då är jag i Bangladesh och Chittagong för första gången. Ett av våra få nattstopp har vi här. Vi lämnade Sharjah Kl 02.35 imorse och kom hit i morse. Kräksjukan härjar fortfarande hemma hos oss och vi är inne på dag 11 av denna mardröms basillusk. Tindra började kräkas en halvtimme innan jg skulle stiga upp så det var bara att riva ut lakan och skura golv innan jag åkte iväg till jobbet mitt i natten. Nu är det bara jag och Ann kvar så vi får se vem som blir nästa offer. Jag håller tummarna att jag klara mig hem imorgon innan jag blir sjuk. Här i Chittagong är det lugna puckar än så länge. Jag sov som en stock när vi kom fram imorse sen blev det gymmet en sväng, med
denna utsikt

Efter det åt jag grymt god indisk på rooftop restaurant bredvid poolen med blinkade lampor. En charmig upplevelse bara det

Nu snart dags att försöka sova igen innan pick up imorgon bitti. Imorse på väg från flygplatsen blev vi eskorterade av tre polisbilar. Det är tydligen någon strejk på gång så de har infört lite extra säkerhets åtgärder. Kändes lite konstig och när vi var framme vid hotellet körde de ner i ett litet underjordiskt rum där vi blev avsläppta och kunde ta en hiss upp i hotellet. Mycket spännande ska man få vara med om. Ikväll skänker jag en extra tanke till alla utsatta i Filippinerna som drabbats av den fruktansvärda stormen. Vi har ännu inte hört något från Anns familj...

Av Elin Eklund - 7 november 2013 06:42

Helt oväntat var det världens oväder i Cochin. Heavy thunderstorms och rain rapporterades över flygplatsen och det var åsk oväder överallt. Vi lyckades navigera runt och komma in norr ifrån men oj vad det blixtrade ikväll. Tack för att det finns väderradar ombord, vad skulle vi göra utan den? Speciellt när vi flyger till ställen utan radar som ikväll och de inte har någon som helst koll på hur det ser ut för oss i luften.Nu är vi på god väg hemåt och vi har en och en halv timme kvar. Börjar känna mig lite halv risig i magen så får nog hoppa att äta något innan vi är på marken igen. Håller tummarna att jag klarar mig!

Av Elin Eklund - 4 november 2013 14:37

Sitter nu på väg till Cochin i södra Indien och väntar på att magsjukan ska slå till, as jobbigt. Även om jag lovat mig själv att inte känna efter så mycket så är det helt omöjligt att slappna av. Vilken mardröm om jag skulle bli kräksjuk nu! Lilla M kräktes ett par gånger imorse så jag hoppas att det lugnat ner sig under dagen. Han förstår ju inte vad som händer lilla gubben och ser lika förtvivlad ut varje gång han kräks. Farmor och mormor Gunnel drog iväg i en taxi till Mirdif, undrar hur det slutade. Hoppas verkligen att de också slipper bli sjuka eftersom det skulle ta så hårt på farmor. Vi har verkligen otur när det gäller sjukdomar och besök så snälla låt denna hemska basillusk lämna vårat hem nu så vi kan få njuta av vårat besök!

Av Elin Eklund - 1 november 2013 18:50

Idag blev det Beirut tur och retur. Help ok dag men ganska lång. Vi kan ju inte flyga över Syrien längre så det blir en omväg genom Saudi Arabien hela vägen till aqaba bukten innan vi svänger nord väst upp längs kusten och nästan passerar Cypern. Regäl omväg med en flygtid på dryga 4 timmar. På vägen hem är det dock lite trixigt. Just den här svängen är lite krånglig för en Airbus

Det är nämligen helt omöjligt att göra den här svängen utan att flyga in i fel luftrum där vi inte får vara. Idag var det väldigt molnigt och dålig sikt men här kommer några bilder från sist jag var på väg dit

Av Elin Eklund - 1 november 2013 18:42

Här härjar halloween och magsjuka. Jocke har legat däckad i tre dagar och idag blev det lilla M's tur. Stackars liten har kräkts massor idag. Igår var han dock på bättre humör när vi firade halloween och körde lite "trick or treat?" Riktigt lyckad kväll och det var fullt med folk ute i området både stora som små. Nelly och Viggo, Martins kusiner är här och hälsar på så de hjälpte de små att springa runt och knacka dörr och kolla på alla häftiga dekorationer

Men idag är Lilla bus mindre kaxig och har legat däckad och kräckts hela eftermiddagen. Nu är det bara jag ich Tindra som inte blivit sjuka förutom farmor och mormor Gunnel. Så trist att vi blev magsjuka just nu när de äntligen lyckats ta sig hela vägen till Dubai. Nu håller jag alla tummar och tår att det är en hemsk kill basillusk!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards