Alla inlägg den 8 december 2013

Av Elin Eklund - 8 december 2013 17:33

som jag slapp jobba på, jippiee! Så skönt att inte bli inringd och få en extra ledig dag hemma. Jag passade på att baka lussekatter och när T kom hem från skolan klädde vi granen och julpyntade. Det tog hela eftermiddagen men nu är det julmysigt här hemma och jag känner mig riktigt nöjd. Jag tycker egentligen inte att man ska ta in granen förens den 23:e så helt emot mina traditioner. I år kände jag att det skulle vara mysigt att få ha granen lite längre och så är det ju lite svårt att få julstämning här i öknen så det kanske hjälper om man har lite julmysigt hemma. Dessutom har julgranarna åkt långväga och är hyfsat färska fortfarande men om ett par veckor blir de lite vissna. Så om vi väntar med att köpa till närmare inpå julen så får vi en gran som man inte kan titta på utan att barren åker av. Årets nödlösning är en plastgran som vi fått gratis av några som flyttar hem. Om våran riktiga gran inte orkar hålla ut till jul så byter vi ut den helt enkelt!

Det var grymt gott med kaffe och nybakta lussekatter i eftermiddags solen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards