Alla inlägg den 15 december 2013

Av Elin Eklund - 15 december 2013 14:40

Här kommer några bilder från lucia firandet på svenska kyrkan. Det var Tindras första lucia och det var första gången det slog mig hur missvisande det är att kalla det luciatåg både för barn och icke svenskar. Vi har haft många diskussioner om att det inte kommer vara ett riktigt tåg och T blir arg på mig och säger att jag inte förstår. Ännu mer förvirrande är det för de små eftersom det går ett skytrain precis utanför svenska kyrkan och det är ju faktiskt ett riktigt tåg.

Min kompis från Ungern blev också väldigt fundersam när hennes man textade från sitt nattstopp i Stockholm att han skulle gå och kolla på "The luciatrain" -What train is that??? Inte så lätt art förstå för något som är så självklart för oss

Av Elin Eklund - 15 december 2013 13:52

Jag sover, tränar och äter här i Dhaka när jag för en gångs skull bara kan tänka på mig själv. Men så dyker det upp lite uppdateringar hemifrån som den här bilden

En bil har fastnat i Melvins hår, hur lyckas han? Lilla sötnosen, han är så busig så hälften kunde räcka. Ja, ja då kommer man hem till en ny friserad liten bus :) Tindra hade julkonsert för föräldrarna imorse som jag tyvärr missade men Jocke skickade några bilder och ett filmklipp. Hon sjöng på riktigt bra!

Nu en dusch innan middag, jag är vrål hungrig!

Av Elin Eklund - 15 december 2013 12:04

Mitt fösta nattstopp i Dhaka. Hotellet verkar helt ok. Har inte hunnit se så mycket för jag stupade i säng imorse när vi kom fram. Jag åkte hemifrån strax efter midnatt så det var en lång natt men gick helt ok. Kapten var inte den mest pratglada typen så då är det extra segt och svårt att hålla sig vaken. Igår morse blev jag inringd för safety pilot för en nyskilde som skulle göra "touch and go". Han gjorde 9 studsar i Sharjah. Det är lite kul att få sitta med och göra något annat än en vanlig flight men lite segt eftersom jag fick minimum vila innan jag var tvungen att komma tillbaka på kvällen för min Dhaka. Nu ska jag masa mig till gymmet innan det blir middag med besättningen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards