Direktlänk till inlägg 3 mars 2014
Vilken natt!
Jag som lyckats byta bort mina nätter åkte såklart på en nattflight på min standby. Självklart skulle det bli dimma i Sharjah nu på morgonen så jag visste redan innan jag åkte till jobbet att det skulle bli en lång natt. Eftersom det inte finns några faciliteter för att landa i dimma eller under 400 meter sikt i Sharjah så låter de oss vänta ca 2 timmar innan vi kan flyga hem igen. Anledningen är om vi kommer och flygplatsen är stängd så vi måste diverta och då blir det en landning till vilken minskar antal timmar vi kan jobba och därför finns risken att vi inte kan flyga hem planet och passagerarna. Max arbetstid räknas efter hur många landningar vi gör. Men vårat problem visade sig i slut ändan inte vara dimman. Vi hade nämligen en enorm vattenläcka ombord som fyllde kabinen och rann ner under golvet och påverkade våra instrument. Flygplanet blev "groundat" och det börjades förbrilt letas efter ett ledigt flygplan. Efter mycket om och men så kom vi tillslut iväg dryga timmen sent. Vi hade då såklart missat slot tiden och fick åka långa vägen via Iran och Pakistan bara 40 minuter längre flygtid. Så når vi då vår destination Coimbatore och en liten fågel får för sig att flyga in i vår motor. Bara ringa operations som får ringa och väcka en stackars mekaniker så måste komma ut och göra en bird strike inspection. Ingen fara med motorn men vi måste ta det säkra före det osäkra och följa alla procedurer. Knappt en timme kvar nu innan landning och om 5 minuter kan jag få vädret och se om det är någon dimma eller ej? Borde inte vara det för nu är vi 2 timmar sena och landar inte förens 0820 lokal tid. Längtar hem till barnen och att få sluta mina ögon så håller tummarna att sista snutten går utan större problem!
Eller dag 5 egentligen. Sjukt svårt att inte bli helt koko av att ligga instängd på rummet. Mår betydligt bättre idag även om hjärtat spökar en del. Känner mig sjukt seg och har nästan lite huvudvärk men tror det är mer seghet än att jag är sjuk. I f...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 |
9 |
|||
10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 |
16 | |||
17 | 18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 | |||
24 | 25 | 26 |
27 |
28 |
29 |
30 | |||
31 |
|||||||||
|