Alla inlägg under september 2014

Av Elin Eklund - 6 september 2014 09:32

Eller kankse inte hemma men jag har iallafall landat. Väntar på att köpa med lite mat hem. En kort tur till Muscat idag. Fin vy under inflygningen imorse

Fint flygväder och bara 40 min flygtid, helt perfekt. Igår var jag i Rostov, betydligt längre men vi hade även då fint flygväder så det var helt ok. Fick chansen att plugga lite inför min line check som jag har om två dagar. Men vilken skruttig landningsbana. Inte ofta men ser banor i så dåligt skick. Annars såg det mest ut som det gör i Ryssland. Lite gamla flygplan och helikoptrar parkerade lite här och var.

Bara två dagar kvar sen väntar en lugn vecka med lite jobb.

Av Elin Eklund - 4 september 2014 19:06

Lyckades byta bort mina två nattflygningar tillslut mot tre morgon flighter. Passar mig så mycket bättre att få jobba morgon även om det är lite segt att gå upp klockan fyra på morgonen. Men helt klart värt det när jag slipper kämpa mig igenom två långa nätter över arabiska havet till Indien. Nu är första dagen snart avklarad och mindre än en timme kvar till landning. Frågan är om jag lyckas smita iväg till gymmet i eftermiddag när Tindra går på simskola. Jag behöver verkligen komma igång nu, jag har gått upp alldeles för mycket och känner mig helt förslappad. Ingen ursäkt, jag vet, men det är svårt att hinna med. Men nu när sommarlovet är slut blir det lite lättare. Och snart kanske jag kan börja springa ute igen, jag längtar!

Vy över Dubai och Burj Khalifa imorse

Av Elin Eklund - 1 september 2014 15:23

Så är sommarlovet slut och i morgon börjar skolan igen. Year 1, min lilla tjej börjar bli stor. Nu blir det pilot uniform som Tindra säger, skjorta och slips he he... Hon längtar och jag hoppas verkligen att det blir en bra start på nya skolterminen. Idag har vi varit på simskola och Tindra har haft turen att vara själv den här veckan. Hon är duktig och kämpar på fast det är lite svårt att hålla ordning på både armar och ben. Sista jobbdagen för mig, en morgon Karachi så vi hann med en snabb lunch på en av våra nya restauranger här i området. Super god sushi till mig och Jocke och nudlar och bönor till T. Så nu har vi två favorit bön restauranger

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards