Alla inlägg den 14 april 2014

Av Elin Eklund - 14 april 2014 21:11

är vi alltid så trötta på kvällarna? Känns så tråkigt att aldrig orka sitta uppe en enda kväll. Det är alltid en av oss som är helt slut och somnar innan klockan har blivit tio på kvällen. Två lediga dagar och två lediga kvällar och aldrig att vi orkar nåt litet extra. Varje gång innan lediga dagar tillsammans med Jocke tänker jag att nu, den här gången ska vi ha en riktig myskväll och kanske tom ta ett glas vin men nej det går inte eller vi orkar inte, vi orkar aldrig. Våra barn vägrar sova så det går inte, det kommer aldrig gå känns det som. Just nu är det inte lilleman som kräver mest av oss utan storasyster. Hon tömmer oss på all energi. Hon är svår och omöjlig att förstå sig på. Hon är arg, så otroligt arg så otroligt full av ilska så ibland vet vi inte vad vi ska göra. Jag har många gånger förundrats över arga kollegor, sånna som ingen vill jobba med för de alltid är sura och arga hon är kanske en sån människa som alltid kommer vara arg hela tiden. Som kanske inte kan vara nöjd och glad. Jag vet inte? Men kanske är det bara så det är och kommer vara för oss och våran familj. Jag trodde kanske att det skulle gå över men nej det gör det inte. Ilskan finns där hela tiden och lurar på att få komma ut så fort tillfälle ges. Kanske behöver vi hjälp eller kanske behöver hon hjälp med att hantera sin ilska för hur ska vi annars orka. Det tär på oss allihopa hela tiden. Men jag hoppas, jag hoppas att en dag vänder det och det finns glädje istället för ilska innan energin tar slut för oss, för mig och Jocke.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards