Alla inlägg under juli 2015

Av Elin Eklund - 20 juli 2015 23:59

Igår trotsade vi vädret och körde en heldag på Gröna Lund

Melvin gillade veteranbilarna och tåget bäst

Tindra ville absolut åka Vilda musen och efter att både Jocke och Frida godkänt det via text så vågade mormor åka med Tindra. Jag var super nervös men Tindra var hur glad som helst efteråt och var mest bekymrad över att mormor hållit i henne så hårt. Sen tog jag och Tindra mod till oss och åkte blå tåget. Så läskigt. Jag tror varken jag eller Tindra vågade titta nåt. Jag försökte titta lite så jag kunde säga till henne när hon skulle titta men vi såg bara några kråkor, ett skelett och ett monster som satt på toa.

Sen tog vi det lugnt ett tag och åkte kärlekstunneln och gick lustiga huset

Sen ville Tindra åka Vilda musen igen! Mormor ville absolut inte åka igen så jag hade inte så mycket val än att ställa upp och åka. Jag skrek typ hela tiden men efteråt kändes det kul och jag tror t o m att jag kanske skulle våga åka igen. Vi åkte såklart allt annat som vi brukar lilla frittfall, nyckelpigan mm. Vi stängde bokstavligen lilla Gröna Lund och åkte inte hem förens klockan halv tio på kvällen. Alla nöjda och glada men oj så trötta

En riktigt lyckad dag och vi slapp regnet

Av Elin Eklund - 17 juli 2015 23:47

Så var vi tillbaka i Sigtuna för några dagar. Vi följde med Jocke som åker hem tidigt imorgonbitti om han kommer med. Han åker standby till Frankfurt och jag hoppas verkligen att han kommer iväg. Det är helt sjukt vad fulla alla flyg är. Det måste vara den relativt dåliga sommaren som gör att alla flyr till varmare breddgrader. Vi fick iallafall en fin kväll imorse. Efter middagen så åkte vi ner på stan och klättrade på träden nere vid strandvägen.

Sigtuna är verkligen vackert på sommaren

Av Elin Eklund - 17 juli 2015 15:49

Så äntligen var det dags för älskade Tindra att få fylla 6-år. Hon har verkligen längtat länge nu när alla hennes kompisar redan fyllt för länge sen. Vi började morgonen med paket och sång. I år lyckades vi tyvärr inte överraska henne eftersom hon mer eller mindre legat vaken sen strax efter klockan fyra

Hon fick rullskridskor så nu är det bara att börja träna. Kusinerna kom över på ägg och bacon frukost och sen blev det tårtkalas i solen

Sen åkte jag, Tindra, Wilma, Melvin och mormor ner till stranden. Det blåste en del men solen sken. Tyvärr var det fortfarande alger i havet och vattnet var alldeles röd brunt. Vi solade och lekte i sanden sen promenerade vi till Nymans för att köpa glass

På kvällen fortsatte kalaset med pappa som kommit hem och morfar grillade ribs på beställning av födelsedags barnet. Självklart blev det fiskdamm för barnen

Det blev en lyckad dag och alla barnen var nöjd och framförallt fick Tindra dem bästa födelsedagen man kan tänka sig. Nöjda och belåtna gick kusinerna hem till sig och Tindra fick visa upp en framåt volt i studsmattan som hon lärde sig på sin födelsedag

Av Elin Eklund - 14 juli 2015 14:56

Trots att det inte är riktigt badväder så trotsar barnen vädergudarna och badar i poolen på tomten. Kallt tycker jag men de är modiga mina små älsklingar.

Jag körde födelsedags shopping i Visby igår. Inte så lätt att veta vad man ska köpa till en 6-åring som önskar sig en telefon eller en nu dator. Eller varför inte en sån där pool som man gräver ner? Ja, vi får se vad der blir

Av Elin Eklund - 12 juli 2015 18:01

Igår var det den årliga loppisen i Klinte. Mormor fyndade en vas, Wilma vann på röda korsets lotteri och Melvin red stor häst. Tindra och Wilma red också efter lång väntan.

Emil gillade kanin hoppningen

På kvällen blev det pizza i solen på Nymans ute servering. Sen spelade kusinerna minigolf. Melvin körde sitt eget race "Mamma, det funkar inte!"

Av Elin Eklund - 10 juli 2015 22:37

Idag vaknade vi till det här

Vädret till trots åkte vi iväg till Ihre gård. Där blev det go fika med nybakta bullar och glass, lek och ponny ridning. Melvins första ridtur och det var inte läskigt. Han var både glad och stolt efteråt

Nu är vi nyss hemkomna från familjen Rydström där vi firat Tobbe som fyller 43 år. Hipp hipp hurra....

Av Elin Eklund - 9 juli 2015 21:47

Imorse körde vi ut Jocke till flygplatsen. Känns trist att han inte har nån semester i år. Det här är min 3:e semester utan honom och det verkar som hans semester i november kanske också blir cancellerad. Jag hoppas verkligen inte att det blir så. Efter att vi lämnat av honom åkte vi till lekplatsen nere i stan igen. Båda barnen gillar den så det är kul. De har satt upp hängmattor i parken som man kan ligga och lata sig i om man vill

Ikväll var det dags för det årliga cirkus besöket. Det ar blivit tradition att gå på cirkus med kusinerna och i år följde Melvin med för första gången. Måste nog säga att det var den bästa cirkusen jag sett. Det var bara bra nummer och alla var jätte duktiga. Barnen väntade tålmodigt på att den skulle börja

Det blev både popcorn och lysande stav vilket hör till

Tyvärr lite dåliga bilder men svårt att ta kort när allt rör på sig och det är starka ljus i bakgrunden. Väl hemma skulle vi springa hem till Emil och ge honom hans lysande stav som vi köpt men han hade somnat tidigt ikväll. Så vi sprang hem igen i regnet på vår älskade stig som är så gott som borta nu när grannarna börjar bygga. Lite sorgligt...

Av Elin Eklund - 8 juli 2015 21:36

Idag blev det första besöket i Visby. Först ansökte vi om nya pass till mig och Melvin. Den här gången var vi tvungna att ansöka om att få behålla vårat svenska medborgarskap. Verkar ju super konstigt? Om vi skulle bli av med det vad skulle vi bli då, flyktingar? Melvin log snällt in i kameran efter att vi lovat honom att få åka blåa tåget.

Vi åt lunch på en av mina favoriter, GAD. Super god mat och så mycket fina saker i butiken. Sen blev det ett långt besök på leksaks affären innan vi promenerade ner till hamnen för en stor glass på Visby glass.

Imorgon åker Jocke hem igen, så trist. Jag önskar att han kunde fått en dag till iallafall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards