Alla inlägg under juli 2015

Av Elin Eklund - 7 juli 2015 21:02

Idag var det betydligt bättre väder än igår. Solen sken men väldigt blåsigt. Tydligen hade lilla Gotlands färjan blivit inställd imorse pga blåsten. Efter lunch åkte vi in till Visby för lite lek innan vi hämtade upp Jocke på flygplatsen

Förväntans fulla satt de och väntade på pappa som kom från Dubai. Tyvärr stannar han bara 2 nätter men bättre det än inget besök alls

Sen firade vi med grill och champagne

Av Elin Eklund - 6 juli 2015 17:22

Igår kväll plockade Tindra ett helt strå med smultron. I år finns det inte alls lika mycket smultron så hon kämpade på länge

Och imorse när vi vaknade öste regnet ner. Tindra fick prova sina nya stövlar och paraplyer som vi köpte i Västervik

Vi passade även på att åka on till Visby för att investera i en soda stream. Dyr tyckte morfar men nu slipper vi släpa hem bubbel vatten

Efter lunch tog vi en cykel tur ner till stranden. Barnen kastade lite sten i havet men tyvärr verkade det fortfarande finnas en del alger.

Nu har Tindra och Melvin åkte till Pippi hästen i Klintehamn med mormor och morfar. Jag passade på att springa och snubblade över den här.

Tur att den var död!

Av Elin Eklund - 5 juli 2015 21:45

Idag lastade vi cyklarna fulla för att cykla ner till stranden igen. Vi tänkte prova en annan strand som ligger lite längre bort men som är långgrund vilket Tindra gillar. Det brukar vara mindre folk där också. Men när vi väl kom fram så var det fullt med alger där. Inte mycket att göra utan vi cyklade tillbaka till Tofta stranden. Men där var det också fullt med alger. Lite konstigt så här tidigt på sommaren men de hade kommit på bara några timmar, så vi fick cykla hem igen och ha picknick hemma på gräsmattan istället. Vi hittade även en bebis pool som vi blåste upp och barnen fick leka i vatten spridaren. Det var en varm dag idag men imorgon ska det regna. Efter middagen åkte vi ut för att titta på vallmo fälten som blommar. Vi körde så klart fel men fick se några åkrar iallafall

En vacker sommarkväll. Sen tog vi en cykel tur hem till Emil och company. Melvin kämpade på och är grymt nöjd över sin nya blå cykel.

Av Elin Eklund - 5 juli 2015 09:50

Igår blev det en dag på stranden. Varmt och skönt och alla tog sig ett dopp i det kalla vattnet.

Efter middagen packade vi skrindorna fulla och gick ner till stranden med ost, vin och chips. Det blev en magisk kväll med en underbar solnedgång. Barnen kastade sten i vattnet och lekte längs strandkanten

Av Elin Eklund - 5 juli 2015 09:30

Första dagen på öjn åkte vi och plockade jordgubbar. Så kul! Jag blev helt till mig och ville bara plocka mer och mer. Melvin var super nöjd och kom med sin låda "-Mamma titta, I found green ones but no blue." Alla tjejerna var med Tindra, Tilde och Wilma och de tyckte också att det var kul och plockade massor

På eftermiddagen åkte Tindra med kusinerna till Tofta gården medans jag och Melvin stannade hemma och lekte i sandlådan.

Av Elin Eklund - 4 juli 2015 11:15

Så äntligen var det dags att ta färjan över till öjn

Vi hade bokat en hytt till barnens stora förtjusning och Melvin gillade att åka stor båt. Han var lite fundersam hur vi kunde åka till mormors hus utan flygplan. Framme hos mormor och morfar bjöds det på hemlagad hamburgare med nybakat hamburgebröd. Lika gott som alltid. Det blev lek med kusinerna i kvälls solen

Av Elin Eklund - 1 juli 2015 20:45

I eftermiddag åkte vi ut till Grönö för att hälsa på Christoffer och Shaggy. Så otroligt vackert där ute, nästan overkligt

Shaggy visade sina simkonster. Han gillar att bada och är duktig på att simma men håller sig mest på det grunda om han själv får bestämma. Melvin ville också känna på vattnet men tyckte det var för kallt

Vi tog en båt tur ut till Idö och åt glass. Melvin fick köra och vill bara åka fortare och fortare. Sen lekte vi vid strandkanten och kastade stenar till Shaggy. En super härlig eftermiddag ute i Skärgården

Innan vi åkte hem till mormor Gunnel igen så kastade vi pinnar i vattnet till Shaggy men han höll sig mest i vassen

Sen blev det middag för alla hemma hos mormor Gunnel innan vi vinkade hejdå till Christoffer och Shaggy för den här gången. Lite sorgligt såklart men super kul att vi hunnit träffa den så mycket den här gången. Båda barnen älskar att gå på promenad med Shaggy. Ibland går det lite vilt till med Shaggy är tålmodig och snäll. Vi kommer sakna våra kvällspromenader tillsammans.