Alla inlägg den 5 november 2015

Av Elin Eklund - 5 november 2015 22:40

I förrgår kom ett mail från skolan ett en liten flicka i FS2 dött hastigt i helgen. Hon hade blivit hemskickad från läkaren som sagt att hon hade virus som gett henne feber. Senare på kvällen hade läget försämrats och hon åkte in till akuten igen där hon dog efter bara några timmar. Ryktena började snabbt sprida sig att hon fått hjärnhinneinflammation. Många föräldrar fick panik och åkte och hämtade hem sina barn från skolan. Helt plötsligt gick ryktet att en elev i year 7 insjuknat och en lärare visat symtom. Vad jag vet så var detta aldrig sant och skolan bekräftade igår eftermiddag att det inte var hjärnhinneinflammation eller någon annan smittsam sjukdom. De kunde inte ge nån dödsorsak utan vi väntar fortfarande på mer besked. Så otroligt sorgligt att en liten flicka gått bort och så jobbigt för hennes familj och klasskamrater. Allt det sorgliga försvann liksom i hysterin när alla föräldrar fick panik. I onsdags var det 6 barn av 22 i Melvins klass och 11 av 27 i Tindras. Idag vet jag inte eftersom jag sitter på flyget hem till Sverige nu. Jag är på väg hem för att hälsa på mamma och pappa en natt. Ska kolla in hur de fått det i lägenheten. Jag ska även träffa Charlotte i eftermiddag. Känns lyxigt och kul att jag äntligen kom iväg.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards