Alla inlägg den 20 november 2015

Av Elin Eklund - 20 november 2015 16:00

Nu har jag äntligen semester. Så underbart skönt att vara ledig nästan en månad. Första semester dagen var det miniorerna på svenska kyrkan. Jag och barnen var där och målade hand och fot avtryck, kul men kladdigt

Härom dagen kom veterinären hem till oss för att kolla Nelsons status.
Han är en slagen hjälte med många ärr och sårpå huden av alla slagsmål, stackarn. Vi påbörjade hans vaccinations program och nu har även han en liten bok som måste följas

Och igår var jag på skolan med Melvin och kollade på teater "Susie and the lost characters" En riktigt rolig teater för de små

Igår kväll kom mormor och morfar som just nu är barnvakter då jag och Jocke smet iväg till Bahrain för att fira våran bröllopsdag.

Av Elin Eklund - 20 november 2015 15:48

Idag firar vi 5-års bröllopsdag. Vi är båda lediga 2 dagar så vi passade på att åka över till Bahrain för en barnfri mini weekend. Vi flög hit med Air Arabia imorse och bor på lyxiga Four Seasons. Tyvärr började våran trip lite tråkigt när vi upptäckte att någon öppnat våra väskor. I min väska hade de rotat runt och öppnat båda mina necessärer. Att jag glömt stänga en hade jag förstått men när båda var öppna och sminket låg överallt förstod jag att någon öppnat dem. I Jockes väska hade de tagit hans solglasögon. Så trist och chockerande att någon faktiskt öppnat ens väska. Det är första gången någonsin som det händer mig och då har jag rest en hel del runt om i världen. Det sjuka är att jag sa till Jocke imorse när vi checkade in att vi inte hade något lås på väskorna och han ryckte bara på axlarna som vanligt. Men när jag såg väskorna förstod jag direkt att någon varit där och rotat. Sen ville taxi chauffören ha 80 Bharain pengar vilket är ca 1800kr för taxi resan. Vi ville självklart att han skulle använda taxameter och notan slutade på 6 pengar ca 140kr! Trots det påstod hotell personalen att vi blivit lurade. Så trist och jobbigt att behöva hålla på och tjafsa med galna taxi chafförer. Eftersom vi kom så tidigt så tog vi en tur till national museet i förmiddags. Helt ok men inget märkvärdigt. Bäst var deras Bahrainska frukost.

Nu på eftermiddagen har vi badat och tagit det lugnt på hotellet. Tyvärr var det rätt blåsigt och lite regnigt men vi har fått njuta av vårat fina rum istället

Ni längtar vi till middagen som öppnar klockan sju. Dryga timmen kvar..,,

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards