Direktlänk till inlägg 12 april 2017

Jag kom helt av mig

Av Elin Eklund - 12 april 2017 21:35

Helgen hemma med Jocke bara försvann. Vi hade lite saker att fixa plus träffa Christoffer som självklart ville se vårt nya hus. På söndagen kom Simon ut till Sigtuna och firade både hans och mammas födelsedagar med en god middag. Jag och barnen bestämde oss för att åka tillbaka till Dubai på måndagen tillsammans med Jocke. Jag var hemma och packade och Jocke och barnen åkte ner på stan en sväng för att handla det sista. Barnen ville så klart mata ankorna en sista gång vilket så här i efterhand inte blev så lyckat. Melvin ramlade från en av stockarna som de alltid klättrar på och landade så illa att han bröt armen! Galet men sant, 4 timmar innan flighten hem. Jag, mormor, Tindra och Melvin spenderade resten av dagen och kvällen på barnakuten och morfar fick köra ut Jocke till Arlanda.

Melvin var tapper och höll humöret uppe trots smärtan. Så här i efterhand så var det väldigt dåligt på barnakuten och Melvin fick ett riktigt dåligt gips som knappt satt fast. Kändes som de bara ville bli av med oss och skicka hem oss till Dubai och lösa problemet där. Vi var inte hemma förens vid midnatt så dagen efter när allt lagt sig så var vi alla helt slut. Vi packade ihop oss igen och försökte komma med flighten till Dubai på onsdagen men tyvärr gick inte det utan 3minuter innan check in stängde kom en familj på 4 in springandes och tog de sista platserna så vi fick snällt åka hem igen. Efter mycket övervägande fram och tillbaka eftersom alla flighter var fulla fram till måndag eller tisdag veckan efter bestämde vi oss tillslut att åka hem via Warsawa dagen efter. En lång dag men med mormor som resesällskap så gick resan bra. Väl hemma igen mötes vi av 38 graders värme och man inser att sommaren kommer med storm steg.

I söndags träffade vi en läkare här i Dubai och han var inte så imponerad av Melvins gips. Det var tydligen alldeles för kort på överarmen så han kunde röra den skadade delen. Så stackars lilla Melvin fick klippa upp gipset, röntgas och sen få ett nytt mycket skönare och bättre gips. Det var inte kul att behöva se honom ha så ont igen. Men nu hoppas vi att inget händer för då får han behålla det här gipset i 3 veckor och sen har det förhoppningsvis läkt. Han har varit super duktig men tyvärr så har han skämts fruktansvärt mycket och inte velat visa gipset för sina kompisar. Första dagen i skolan var lite tuff och han var ledsen och ville absolut inte gå in i klassrummet. Men när han väl fått visa alla sitt gips så var han ok och vi fick lämna honom. Han har inte klagat på värk en enda gång utan bara bitit ihop och när han tror att ingen ser eller hör så hör jag hur han ajar sig. Men när jag frågar om han har ont så säger han bara nej. Han har därför klarat sig utan smärtstillande även om jag försökt flera gångar. De första nätterna hörde jag hur ont han hade och han låg inte still en sekund men han erkände aldrig att det gjorde ont. En riktig kämpe min lilla Melvin.

Efter gipsningen åkte vi till Dubai och Melvin fick köpa en present på leksaks affären. Tindra fick självklart också en liten present efter att hon stöttat lillebror när han har haft ont och tyckt allt har varit jobbigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Eklund - 13 januari 2022 15:03


Händer inte så sjukt mycket här i mitt lilla rum. Satt ute och åt frukost idag, skönt med lite frisk luft. Vädret är verkligen toppen nu. Det är nästan lite kallt på morgonen. Fredag imorgon, sen helg. Fortfarande ovant med vanlig helg här, lördag oc...

Av Elin Eklund - 11 januari 2022 15:07

Eller dag 5 egentligen. Sjukt svårt att inte bli helt koko av att ligga instängd på rummet. Mår betydligt bättre idag även om hjärtat spökar en del. Känner mig sjukt seg och har nästan lite huvudvärk men tror det är mer seghet än att jag är sjuk. I f...

Av Elin Eklund - 10 januari 2022 12:23


Så var det dags för mig att testa positivt. Kändes som en tids fråga bara nu när alla är sjuka. Helt galet hur fort det sprids just nu. Jag jobbar igen sen mitten på Augusti. Det känns lite så där att vara tillbaka på jobbet. Saker och ting har verkl...

Av Elin Eklund - 19 februari 2021 05:29

Tyvärr gick det inte att åka hem till Sverige och åka skidor. Det fick helt enkelt bli en staycation här istället på Lapita vid Dubai Parks. Det var länge sedan vi var här sist så kul att komma tillbaka och några nya rides hade de öppnat. Värl...

Av Elin Eklund - 1 februari 2021 18:56

Jag är så lycklig i hel kroppen att mitt knä börjar läka ihop. Fortfarande väldigt svagt och lite ont men nu kan jag promenera iallafall ?????? Lyckost mig! Jag halkade i trappen sent den 25:e december. Jocke jobbade och jag skulle kolla om nyckeln s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards