Alla inlägg den 1 december 2017

Av Elin Eklund - 1 december 2017 06:19

Idag åkte vi till en outlet utanför Manhattan för att shoppa lite. Jag hittade massor av roliga julklappar till Tindra så känner mig jätte nöjd. Jag köpte även Star Wars lego till Melvin som jag hoppas att han blir glad för. Nöjda och glada åkte vi hem 8 timmar senare med alldeles för många kassar. Jag kom knappt på bussen tillbaka till Manhattan.

Efter att vi kommit hem med alla kassar så piffade vi till oss snabbt innan vi gick ut på stan igen. Vi hade googlat upp en eataly som låg på 24e gatan så på vägen dit kollade vi in all julskyltning på 5th avenue och julgranen på Rockefellercenter.

Så kul att få se julgranen i verkligheten men bäst var nog julbelysning på saks. Så otroligt vackert och stämningsfullt. Vi insåg snabbt att vi inte skulle orka gå så vi försökte hitta en taxi vilket inte var så lätt.

Tillslut fick vi tag på en taxi och kom fram till eataly klocka tio på kvällen. När vi hoppar ur taxi ser vi flat iron building precis framför oss, kul överraskning. Även Empire state building lös fint i natten.

Nu ska vi äntligen sova och imorgon är våran sist dag i denna fantastiska stad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards