Alla inlägg den 15 oktober 2018

Av Elin Eklund - 15 oktober 2018 18:41

Nu ska vi strax åka hem igen. Tyvärr en lång nattflight så hoppas det inte blir alltför tungt och dåligt väder. En hel del oväder så här års. Inget regn idag så blev frukost ute. Så otroligt god frukt.

Sem blev det en sväng till marknaden för att handla lite avokados och frukt.

Nu har mörkret lagt sig och jag ska möta resten av besättningen innan avfärd mot Dubai

Jag längtar hem till barnen nu!

Av Elin Eklund - 15 oktober 2018 18:08

Mitt först nattstopp med Flydubai blev Entebbe. Jag har haft 2 intressanta dagar här tillsammans med ett roligt gäng. Igår promenerade vi mot Victoria sjön och hittade Etenbes botaniska trädgård på vägen. Där träffade vi in biolog student från universitet som på helgerna guidade turister grattis mot lite dricks för att kunna köpa skolböcker. Otroligt kunnig och visade oss massor av intressanta djur och växter.

Termiter som man kan använda för att sy ihop sår. De biter sig fast och losnar efter ca 5dagar när såret är läkt

Mimosa el även kallat krokodilträd

Första Tarzan filmen, den svart vita spelades in här och jag skulle försöka swinga i lianen men det visade sig vara svårare än väntat.

Vi promenerade sen vidare till Viktoria sjön där vi åt en helt fantastisk lunch

Vi avslutade kvällen på hotellets terass.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards