Av Elin Eklund - 16 december 2017 08:14

Första dagen på jullovet spenderade vi på kidzania tillsammans med Amanda och David. Riktigt kul ställe och barnen jobba på hela dagen. Melvin och Davids favorit var helt klart att leverera paket på DHL och Tindra och Amanda gillade att storhandla på Waitrose. De fick även göra sin egen lunch på McDonalds.

På vägen hem var båda barnen helt slut och Melvins undrade hur han skulle kunna äta och sova samtidigt. Lite klurigt men det löste sig, han hann med middagen innan han däckade på soffan.

Av Elin Eklund - 8 december 2017 20:27

Idag åkte vi till legoland tillsammans med Edit och barnen. Vi hade inte varit där på ett tag så kul att komma dit igen. Det hade pyntat granen dagen till ära.

Vi åkte massor av karuseller och njöt av det härliga vädret. Barnen busade och lekte så det blev en heldag men framemot kvällen drog det upp massa mörka moln och första regnet kom för den här vintern. Helt otippat men ganska mysigt.

Väl hemma igen så hade det inte kommit en droppe regn. Inatt kommer Larsson och en kompis på besök så hoppas det blir bra väder i veckan så de kan bada och sola lite. Sista skolveckan för oss innan jullovet, känns overkligt att det snart är jul.

Av Elin Eklund - 5 december 2017 11:55

Nu är vi hemma i Dubai igen. Det blev en hektiskt förmiddag innan vi checkade ut från hotellet. Vi hittade en riktig Amerikans sylta för vår sista frukost.

Efter en riktigt stabbig frukost gav vi oss ut på stan för lite shopping innan hemresan. Det märktes att det var helg och det var super mycket folk ute på stan. Jag hittade de sista julklapparna och skyndade mig sen till hotellet för att hinna packa alla väskor. Resan hem gick bra trots sina dryga tolv timmar. Vi hängde i baren med våra matchande pyjamasar, drack cosmopolitan och åt macaroons.

Väl hemma igen var det 1:a advent och adventsljusstakarna plockades fram och vi åt hembakta pepparkakor och drack glögg. Men nu känner jag att jetlaggen börjar smyga sig på. Känner mig helt yr idag men måste hålla mig vaken tills Tindra ska hämtas på gymnastiken ikväll klockan halv sju. Men först ska jag hämta hem Melvin som varit på skoldisco. Han var väldigt förväntansfull så hoppas han haft kul.

Av Elin Eklund - 2 december 2017 06:31

Efter att spenderat förmiddagen i Central Park för vi sen vidare till Macys och target för lite mer shopping. Jag blev sminkad av en sminkös på Macys och lyxade till det och köpte nytt smink. Efter all shopping var vi alla helt slut och tog en taxi hem till hotellet.

Vi bytte snabbt om och gick vidare till Lincon Center för att titta på Nutcrackers. Vi hittade en super god sushi restaurang på vägen så vi hann äta en snabb middag innan showen.

Det var en riktigt bra ballet även om
det kanske inte är min favorit att gå på ballet. Vi avslutade våran sista kväll med 5th avenue. Så otroligt mysigt att bara strosa runt och titta på all julskyltning och även att få se granen på Rockefellercenter en sista gång.

Av Elin Eklund - 2 december 2017 06:15

Idag började vi dagen med en promenad mot Central Park. Vi stannade till på Joe and the juice för att äta frukost, lika gott som alltid.

Vi promenerade runt i Centrala park på förmiddagen och stannade till på the boat house för en fika. Så otroligt vackert med alla färger på träden.

Av Elin Eklund - 1 december 2017 06:19

Idag åkte vi till en outlet utanför Manhattan för att shoppa lite. Jag hittade massor av roliga julklappar till Tindra så känner mig jätte nöjd. Jag köpte även Star Wars lego till Melvin som jag hoppas att han blir glad för. Nöjda och glada åkte vi hem 8 timmar senare med alldeles för många kassar. Jag kom knappt på bussen tillbaka till Manhattan.

Efter att vi kommit hem med alla kassar så piffade vi till oss snabbt innan vi gick ut på stan igen. Vi hade googlat upp en eataly som låg på 24e gatan så på vägen dit kollade vi in all julskyltning på 5th avenue och julgranen på Rockefellercenter.

Så kul att få se julgranen i verkligheten men bäst var nog julbelysning på saks. Så otroligt vackert och stämningsfullt. Vi insåg snabbt att vi inte skulle orka gå så vi försökte hitta en taxi vilket inte var så lätt.

Tillslut fick vi tag på en taxi och kom fram till eataly klocka tio på kvällen. När vi hoppar ur taxi ser vi flat iron building precis framför oss, kul överraskning. Även Empire state building lös fint i natten.

Nu ska vi äntligen sova och imorgon är våran sist dag i denna fantastiska stad.

Av Elin Eklund - 30 november 2017 04:38

Vilken häftig byggnad och så otroligt vacker tågstation.

Vi passade på att prova oysterbar, så otroligt gott

Katrina och Monica viskade till varann och det funkade! Efter en super god lång lunch gick vi vidare till Bryant Park och deras christmas market.

Dagen bara försvann så vi fortsatte hemåt till Times Square. Dät vi tänkte gå på en bar i närheten men helt plötsligt hamnade vi i ett folk kaos som visade sig vara alla människor som kommit för att titta på när de skulle tända grannen vid Rockefellercenter. Vi vände snällt och hittade en enklare bar på vägen hem där vi tog våran första Cosmopolitan.

Av Elin Eklund - 30 november 2017 04:04

Imorse tog vi tunnelbanan ner till soho där vi promenerade runt innan vi tillslut kom fram till en jätte mysig dinner, Jacks wife Freda. Där började vi dagen med frukost och Mimosa. Helt klart värt ett besök om man är i New York.

Vi promenerade sen vidare på mysiga gator i Soho och Greenwich. Vart vi än går så stöter vi på trevliga New york bor som hjälper oss att hitta rätt eller bara prata en liten stund. På väg upp till central station så tittade vi på all julskyltning på Macys.