Av Elin Eklund - 13 augusti 2017 13:12

Så vi bestämde oss för att stanna en natt till. Tyvärr var campingen nästan full men efter mycket om och men fick vi tillslut en ny plats. Inte lika fint som första natten men mer camping känsla när vi bodde lite mer mitt i. Solen strålarde och det var helt klart en av sommarens finaste dagar.

Tindra badade och även Melvin vågade på sig några hopp. De var en super fin liten badplats med en rolig brygga som man kunde hoppa ifrån. Efter lunch cyklade vi in till Öregrund.

Det blev födelsedags glass för mig på glassbaren. Sen cyklade vi hemåt för att äta tacos middag och bada lite mer. Jag och Melvin hoppade över kvällsdopp ett men Tindra badade som vanligt. Hon får aldrig nog :-)

Av Elin Eklund - 13 augusti 2017 13:02

Så spännande när vi väl kom fram till uthyrningsbar firman. Det stod flera stycken husbilar där och vi undrade såklart vilken som var vår?

Det tog ett tag att gå igenom bilen och lastade över alla saker innan vi kunde rulla iväg på vårat camping äventyr. Vi hann inte mer än ca 100 meter innan vi upptäckte att bilen inte var helt säkrad för körning. Bara att stanna och låsa toadörren bla. Sen åkte vi vidare till Ica maxi för att fylla kylskåpet. Tillslut, betydligt senare än beräknat rullade vi in på Sunnanö camping. Vi fick bästa platsen med trall precis vid vattnet. Så vackert!

Första middagen blev enklare, grillad korv och potatis sallad. Precis vad vi klarade av efter en lång och spännande dag.

Av Elin Eklund - 13 augusti 2017 11:32

Äntligen lyckades vi få in en träffen Agnes och Peter. Vi hade en mysig eftermiddag med massor av bad och god mat i deras fina hus.

Vi gick ju självklart på Tant Brun med Ann och åt köttbullsmacka. Riktig nostalgi!

Sen packade vi bilen full och körde ut Ann till Arlanda innan vi rullade vidare mot Uppsala för att hämta husbilen. Grymt nöjda med våra dagar på mysiga 32 rum och kök.

Av Elin Eklund - 8 augusti 2017 22:31

Imorse lämnade vi ön, kändes lite vemodigt men men... Nu är vi i Sigtuna och landar i ett par dagar innan vi ska ut på camping äventyr. Vi har hyrt husbil, helt crazy!!! Ska bli grymt spännade för oss icke campare. Helt klart en ny utmaning. Men innan dess är vi i Sigtuna och bor på 32 rum och kök. Ett super mysigt hotel nere i stan. Vi har visat Ann runt i Sigtuna och ätit middag på barnens favorit restaurang Valvet. På vägen hem spelade vi lite minigolf och gick förbi våfflan och tog ett glas vin. Vi var sist på färjan imorse men först av, inte ofta det händer.

En vacker kväll men tyvärr lite blåsigt och kallt.

Av Elin Eklund - 7 augusti 2017 22:44

Sista dagen idag så vi började morgonen med packning och städning. Känns konstigt att våran sommar på Gotland är slut för den här gången. Trots att vi varit här mer än vanligt så känns det som tiden bara försvann. Så konstigt! Efter lunch åkte vi till Käldhage gård i Esklehem. En gård med massor av djur och ett café uppe i ladan.

Det blev en mysig eftermiddag och ett skönt avbrott i all packning. Nu måste vi skynda oss att sova så vi orkar med sista rycket imorgonbitti.

Av Elin Eklund - 7 augusti 2017 22:34

Igår sken solen och det var varmt i luften men väldigt blåsigt. Så istället för att åka till stranden så åkte vi till sjön vid Tofta möbler och åkte lite gummibåt. Tindra övade på att ro och hon var riktigt duktig.

På eftermiddagen åkte vi till Visby Klätterklubb och provade på att klättra. Tindra var grymt duktig och hon har super starka armar. Melvin var också jätte duktig och klättrade runt som en liten apa.

Näst sista kvällen på Tofta så vi cyklade ner till Trattorian och åt pizza tillsammans med morfar. En mysig kväll som avslutades med kubb på morfars gräsmatta.

Av Elin Eklund - 6 augusti 2017 22:21

Igår var det äntligen dags att åka till Visby och köpa lördags godis på karamell boden. Ett måste minst en gång per sommar.

En riktigt mysig och rolig godisaffär. Vi blev kvar i Visby för att vänta in Jocke som landade på kvällen. Vi hittade en grymt bra lekplats mitt i stan. Där hängde vi en stund och åt godis och hoppade hage.

Sen var det dags att åka och hämta upp Jocke. Sista turen till Visby flygplats för den här sommaren. Om ett par dagar packar vi ihop oss och lämnar ön. Känns lite vemodigt men samtidigt kul med lite annan semester.

Av Elin Eklund - 6 augusti 2017 22:13

Vi åkte tillbaka till Kneippbyn tillsammans med Ann. Vi började med lite karuseller i vanlig ordning

Sen år vi lunch innan vi fortsatte till vattenlandet.

Ann var tuff och åkte massor trots att det var ganska kallt och blåsigt. Barnen hade hur kul som helst :-) Sen hann vi inte mer än byta om, äta glass och bänka oss vid Pippi teatern så öppnades himlen och det bokstavligen öste ner regn. Vi försökte ta skydd så gott det gick men trots det blev vi blöta och kalla. Inte mycket att göra en att springa ganska till bilen och ta skydd. Det blev en rolig dag med ett lite för snabbt avslut tyvärr. Men vi hann göra det vi ville och Melvins vann såklart en låda choklad.

Vad mer kan jag säga än att vi har GALET mycket choklad nu!