Alla inlägg den 20 juli 2014

Av Elin Eklund - 20 juli 2014 23:12

Vi fick en smärre chock när vi svänger in på färje terminalen i Visby imorse och precis framför oss svänger minst 5 husvagnssällskap och en buss in. Hur kan man ha sån otur? Men Jocke sprang snabbt ut och pratade med sista bilen och de väntade bara insin kompis, puh... Vi körde om alla bilar och det visade sig helt plötsligt att vi var nummer ett. Inte helt lugna var vi när de stängde igen grindarna men tillslut öppnade de igen och släppte på oss. Jocke hängde i standby luckan

Båtresan över gick smärtfritt och fort trots trötta barn som gick upp 3 timmar innan normalt. T hade dessutom somnat 23.30 kvällen innan och gick upp 2 minuter efter mig så strax efter kl 06. Hon kan inte sova många minuter ensam. Väl hemma i Sigtuna sken solen och der var underbart varmt. Vi packade upp sen tog vi bussen ner på stan. Bäst att passa på, barnen gillar att åka buss och vi får inte så många chanser. Det blev en mysig kväll med middag på valvet och glass på våfflan. På hemvägen lekte vi och klättrade på Strandvägen, så fantastiskt vackert det är här på sommaren

Båda barnen behöver klippa sig men det får vänta tills vi kommer hem. De får vara lite sommarvilda de sista dagarna här hemma

Av Elin Eklund - 20 juli 2014 00:25

Jag har verkligen ont i magen efter vad som hände härom dagen när ett Air Malaysia flyg blev nerskjutet. Jag har ju flugit där flera gånger och vi flyger ju dessutom till Kiev. Vi flög även till Donetsk men slutade när det började bli alltför osäkert. Vi flyger även till Pakistan, både till Karachi och Peshawar. I Peshawar vet jag att det har var beskjutningar på flygplan på approachen. Vi flyger dit på natten och förut var vi tvungna att släcka alla ljus så vi blev "osynliga" pga risken. Känns ju sådär lagom tryggt. Vi flyger även till flera ställen i Irak och där är det ju inte heller helt lugnt just nu. Så nä jag vet inte riktigt hur jag känner att börja jobba snart igen. Är riskerna för stora? Jag vet faktiskt inte?

Av Elin Eklund - 20 juli 2014 00:14

om vi nu kommer med den fulla båten imorgon. Solen sken idag och vi åkte tåg i Dalhem. Ett måste tycker jag när man är på Gotland. Framför allt I'm man har barn som nästan aldrig åker tåg ( finns inga i Dubai ) och dessutom älskar det.

Spännande att titta på när de kopplar på loket

I år åkte tåget hela vägen till Tule men det stannade vid eken även iår

Vi passade på att stanna vid tåg lekplatsen i Visby som barnen tjatat om att få åka till. Ikväll blev det grillning och packning. Nu håller vi tummarna att vi kommer med 8.50 färjan imorgonbitti!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards