Alla inlägg den 27 juli 2014

Av Elin Eklund - 27 juli 2014 10:15

Igår lämnade vi Västervik och for vidare till Kolmården. Vi började morgonen på Ica maxi för att köpa nya skor till Melvin som lyckats trolla bort en av sina crocs på vägen hem från lysningsbadet. Den var helt spårlöst försvunnen och vi letade genom bilen 3 gånger innan vi tillslut gav upp. Maxi öppnar kl 07 så vi svängde förbi där och Jocke lyckades hitta ett par crocs men två storlekar för stora. Inte mycket att göra åt utan vi rullade vidare mot Norrköping och Kolmården. Men då kom jag på ett ställe där jag inte letat

Varför letade jag inte där? Bakom tyget på Melvins barnstol?? Så dumt, för där låg skon :-) Framme på Kolmården lyckades vi parkera vid fel ingång kanske inte hela världen men i 30 graders värme och 2 barn som bara vill komma fram var det svårt att motivera att packa in igen och åka vidare. Men tillslut kom vi då äntligen fram och in i parken. Jocke och Tindra började med att åka delfin Expressen! Tror jag var räddare som stod bredvid och tittade på

Tindra tyckte det var lite läskigt men kände sig stolt som hade vågat.

Det är en jätte fin park med stora ytor för djuren och mycket att titta på för barnen. Linbanesafarin var en hit även om jag var tvungen att lura Melvin att det var små flygplan för han skulle absolut inte hoppa in i "korgen". Men som tur var gick det bra och han blev helt till sig när han såg alla djur plus några traktorer såklart

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards