Alla inlägg under april 2015

Av Elin Eklund - 14 april 2015 20:23

alla dessa förseningar som varit de senaste veckorna. Är det inte dimma så är det sandstorm. Kan det inte bara blåsa lite så där lagom så dimman håller sig borta och sanden ligger kvar i öknen? Igår åkte jag till Hof Hof i Saudi. Där hade der varit sandstorm i ett dygn men vi kom iväg till slut vid åtta tiden på kvällen. Helt galet ställe. Ligger precis vid Dammam men mer inåt landet. En okontrollerad flygplats där flyg information tjänsten slutar klockan fyra på eftermiddagen. Helt galet att bara flyga in och landa utan att prata med någon. Finns en radio frekvens där man kan prata med räddningstjänsten. De kunde som tur var tala om vart vi skulle parkera. Kändes nästan ännu konstigare att taxi ut och bara starta utan att prata med någon men det gick bra och sandstormen hade lättat när vi kom dit. Idag var jag i södra Oman, Salalah. Super häftig vy efter start på väg norrut

Imorgon blir der en tidig start med allt hänger på dimman. En hyfsat kort dag kan bli hur lång som helst.

Av Elin Eklund - 13 april 2015 09:07

fram till sommarlovet. Varje morgon är en kamp. Tindra vill varken gå till skolan eller stanna hemma. Hur jag än gör blir hon arg och sur. Det gör ont i mamma hjärtat att behöva bråka om skolan nu när hon egentligen "bara" skulle gå på dagis. Hon fyller 6 år i sommar så skulle börjat förskoleklass till hösten. Känns inte rättvist att behöva höra att hon tycker skolan är svår, hon måste sitta still och lyssna på fröken och hon aldrig får hjälp när hon inte kan. Fröken säger bara att hon visst kan.
Det har jag även hört från andra mammor att barnen klagar på att när de inte kan eller tror att de inte kan så säger fröken att de visst kan istället för att hjälpa till. Ibland kanske det stämmer men måste man puscha så små barn hela tiden? Ibland kanske de bara inte orkar utan vill faktiskt ha hjälp. Ibland känns det sorgligt att hon ska behöva gå miste om de här lek åren. De kommer ju aldrig komma tillbaka och desto äldre hon blir desto tuffare kommer det bli. Det är en dålig start att vara skoltrött vid 5-års ålder.
När hon och Jocke väl kom iväg så var det Melvins tur. Han gick iväg med Ann och för honom hade det gått bra. Även om han säger typ hundra gånger varje morgon att han inte vill gå till skolan. När alla var iväg så passade jag på att gå ut och springa. Det är varmt nu, dryga tretti grader redan klockan åtta på morgonen. Jag lyckades iallafall komma iväg och det var andra springturen efter två veckors avbrott pga sjukdom och besök. Hoppas det går att springa ute några veckor till

Vårat nya track runt den konstgjorda sjön. Nu ska jag iväg och hämta Melvin sen Tindra innan jobb i eftermiddag. Ska till Hof hof...ligger tydligen nära Bahrain och Dammam så en kort tur vilket är skönt.

Av Elin Eklund - 12 april 2015 20:04

avklarad. Inga glada miner imorse när vi skulle iväg men desto gladare vid hämtningen. Imorgon är det dags för Melvin att gå till dagis. Jag gruvar mig redan för kräksjuka och basiliusker. Blir han kräksjuk en gång till så blir det inget mer dagis. Jag orkar helt enkelt inte med en omgång till här hemma. Båda barnen sov klockan åtta ikväll så förhoppningsvis är de lite piggare imorgonbitti.

Av Elin Eklund - 11 april 2015 19:42

i Sharjah, mitt emot mitt jobb ligger Discovery center som är ett interaktivt museum för barn. Väldigt fint och en massa roliga saker att testa. Roligast var nog bilturen med elbilar på en uppbyggd bilbana med rödljus, rondeller och stopp skyltar. Som på riktigt fast i miniatyr

Det fanns en massa andra roliga saker som helikopter, klättervägg mm

På eftermiddagen blev det poolbad och en cykeltur till spinneys. Imorgon börjar skolan så var tvungna att handla mat till lunchboxen. Tindra vill absolut inte börja skolan igen. Hon önskar att hon var ledig för alltid. Jobbigt att vara skoltrött när man är 5 år. Då ska man ju egentligen inte ens ha börjat skolan. Jag ser faktiskt inte heller framemot skolstart. Hämt och lämnings problem och läxtjat. Känns som jag kunde varit utan det.

Av Elin Eklund - 10 april 2015 20:03

Nu har alla åkt och det är bara jag och barnen hemma. Jag slapp jobba på min standby vilket var skönt. Nu är jag ledig två dagar. Imorgon ska vi åka till Discovery center i Sharjah tillsammans med Martin. Ska bli kul att se vad det är. Har hört att det ska vara roligt för barnen, nåt interaktivt museum. Vi körde ett lång bad i poolen imorse. Det börjar bli varmt nu. Idag toppade det på 36grader. Jag längtar inte alls till sommaren men den närmar sig med storm steg. Jag har fortfarande inte hört nåt om min sommar ledighet men drömmer om lång ledigt. Håller alla tummar för att det ska gå vägen!

Av Elin Eklund - 9 april 2015 20:08

Vilken otroligt rolig vecka vi haft tillsammans med Mormor, morfar, Tilde och Wilma. Själv tycker jag att det gått alldeles för fort men jag har å andra sidan jobbat en del. Jag lyckades iallafall bli av med en flight och byta till mig lite kortare dagar. Igår åkte vi till beachen och badade och solade hela dagen. Passade tjejerna som ville bättra på sol brännan innan deras hemresa imorgon. Det kommer bli tomt i huset imorgon när alla åker och en och annan tår kommer fällas. Jocke åker också på jobb och jag har standby. Hoppas jag får vara hemma med barnen. Skulle betyda mycket för Tindra att få ha mig hemma när alla har åkt.

Av Elin Eklund - 5 april 2015 19:32

idag blev det en hel dag på kidzania. Här får man jobba och tjäna pengar som man sen kan använda på olika aktiviteter. Helt otroligt hur de byggt upp en lite värld för barn

Tjejerna jobbade som ambulans sjukvårdare

Handlade på Waitrose

Klättrade på hus

Bakade pizza och gjorde egen Coca Cola till lunch

Delade ut paket på FedEx

Jobbade på labratorium

Tvättade fönster

Bakade kakor

Och gick på skönhetssalong. Innan vi åkte hem passade vi på att köpa lite nytt godis för ännu en provsmakning

Nu är det sov dags för imorgon väntar en ny fartfylld dag med kusinerna

Av Elin Eklund - 4 april 2015 18:15

vi började första veckan på påsklovet med magsjuka. Hela familjen åkte på det den här gången. Jocke låg sjuk i Kapstaden och jag fick det under en flygning på väg hem från Astana. Inte alls så kul men nu är det över peppar peppar. Andra påsklovsfirandet veckan började vi i Ski Dubai

Tindra fick äntligen visa Jocke vad hon lärde sig när vi var hemma sist. Hon var super duktig och åkte sittliften hela vägen upp till toppen. Igår fick vi stor besök av mormor och morfar och kusinerna Tilde och Wilma.

Idag har vi haft påskäggsjakt och påsklunch

På eftermiddagen åkte till Mirdif och shoppade. Vi köpte lite nytt godis som vi testade och betygsatte.

Vinnare blev Nerds med äpple och citron smak. Kvällen avslutades med grillning och tv spel

Vi är så glada att ha besök. Äntligen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards