Av Elin Eklund - 22 juli 2017 23:17

Tur att man anmält sig till sms tjänsten hos glassbilen. Imorse vaknade jag av att jag fått en påminnelse om att glassbilen beräknades anlända mellan kl1041-1053. Vi väntade ivrigt och idag passade vi på att använda glass pengen men Melvin undrade såklart vart pengen tagit vägen? Ja, den betalde du ju med men som tur var fick han en ny. Ibland ska man ha tur ;-)

Sen drog vi loppis men han med ett dopp i eftermiddags solen.

De älskar att bada Wilma och Tindra. Det är verkligen tur att de har varandra eftersom vi andra är riktiga badkrukor.

Av Elin Eklund - 22 juli 2017 23:10

Bästa sommardagen hittills och jag, mormor , Tindra och Wilma hängde på loppis i Dalhem nästan hela dagen. Grymt roligt och vi fyndade massor eller snarare Tindra och Wilma fyndade medans jag och mormor tittade på allt kul. Men det var inte bara en fin sommardag utan en fin sommarkväll så vi gick ner till Tofta beach och hängde på strandbaren hela gänget. Tilde, Wilma och Tindra badade och vi andra njöt av en lagom kall sommarkväll med underbart vacker solnedgång.

Av Elin Eklund - 22 juli 2017 22:59

Så var det dags för årets första besök på Kneippbyn. Tindra var glad att hon passerat 130cm gränsen så hon fick klättra.

Och Melvin var glad och ville åka tiger ride även om han sa efteråt att det kändes nästan som han var död.

Sen åkte vi linbana och flygande båt.

Melvin tappade kepsen i sjön och Jocke rodde ut på räddningsuppdrag.

Han lyckades rädda kepsen innan den sjönk. Efter picknick lunch med grillad korv så gick vi vidare till vattenlandet. Melvin var tapper och skakade och var alldeles blå om läpparna efter två åk men ville inte sluta förens Tindra var klar. Hon kan ju bada och leka i vattnet i timmar och blir aldrig kall så han fick kämpa på ett tag.

Melvin gillade bilarna bäst och undrade varför man behöver karuseller som tiger ride? Han ville bara köra runt i lugn och ro och tanka sina bilar. Så han körde om och om igen tills han var nöjd.

Vi avslutade dagen med att spela på choklad hjulet. Lyckan var total när vi vann! Glada och nöjda åkte vi hemåt med stora choklad asken.

Av Elin Eklund - 20 juli 2017 23:39

Idag åkte vi till en liten sjö för att testa Tindras nya gummibåt.

Ett helt ok ställe att bada på även om det kanske inte var den mysigaste stranden vi varit på här på Gotland. Såklart varmare än havet och nästan ingen blåst så väldigt varmt att ligga och sola. På ena sidan sjön var det långgrunt medans på andra sidan ganska djupt. Till och med Melvin badade så det var kul. Tindra gillade det och så klart extra kul med båten.

När vi kom hem bjöd morfar och Simon på pulled pork och mormor på special drink.

Och äntligen fick jag min choklad fondant som jag väntat på. Super god med lakrits smak!

Av Elin Eklund - 20 juli 2017 23:31

Igår åkte vi till Djupvik och åt lunch. Mormor Gunnel och Christoffer hade inte varit där sedan våran bröllopsmiddag och det var en kall och mörk kväll i november. Så det var kul att de fick se detta underbara ställe en fin sommardag.

Vi hade med oss badkläder och picknick så eftermiddagen spenderade vi nere på stranden. Tindra badade massor som alltid och hittade även här en badbrygga att hoppa ifrån.

Jag och Melvin hoppade över doppet den här gången. Sen var det dags för mormor Gunnar och Chris att packa ihop sig för att ta kvällsmaten hem till Västervik igen. Vi cyklade ner till Tofta med kusinerna för en öl i solnedgången och ett kvällsdopp. Tur att Tindra har en kusin som älskar att bada lika mycket som hon själv.

En sån fantastiskt underbar sommarkväll!

Av Elin Eklund - 20 juli 2017 23:21

Oj, så glada barnen blev när vårat första besök för sommaren kom. Mormor Gunnel, Christoffer och Shaggy kom för att fira både Tindras och Melvins födelsedagar. Vi åkte till Själsö bageri för eftermiddags kaffe och nybakta bullar. Så otroligt mysigt ställe och så gott kaffe.

Vi har tänkt åka dit i flera år så det var kul att vi äntligen tog oss dit. Det fanns även en rolig badbrygga som man kunde hoppa ifrån men vi hade inte med oss badkläder så det får bli nästa gång. Shaggy busade i vattnet och Tindra blev badsugen.

Sen for vi hem och bjöd mormor Gunnel på ribs som hon hade beställt ;-) Jag hade bakat en sommartårta till efterrätt och så blev det paket öppning.

Av Elin Eklund - 17 juli 2017 00:01

Hipp hipp hurra för världens bästa Tindra idag!

Viken lyckad dag vi haft. Vi började morgonen med sång och paket och som vanligt blev det hur mycket som helst.

Sen blev det lyx frukost enligt Tindra, bacon och ägg. Efter frukosten for vi till Tofta gården för lite pool häng och födelsedagslunch.

Första badet där i år och det var riktigt varmt i vattnet så även Melvin vågade på sig ett dopp. De hade fixat till poolen och den kändes väldigt fräsch och fin och mer barnvänlig med en trappa på ena sidan. Sen var det full fart hemåt för att fixa iordning inför kalaset. Jag var lite orolig för tårtan men den blev riktigt lyckad den med. En riktig godis tårta som Tindra gillade vilket såklart var det viktigaste eftersom det var hennes födelsedag.

Vi avslutade med fiskdamm som alltid med den obligatoriska pruttleran och lite lek och bus. En nöjd 8 åring somnade fort och lillebror är helt utslagen. Nu hoppas vi på sovmorgon imorgon.

Av Elin Eklund - 15 juli 2017 22:27

Idag hade vi en riktig sommardag här på Tofta. Vi drog till paradis stranden, som Tindra kallar den. En del tång i vattenbrynet men så klart och fint vatten. Långgrunt och hyfsat varmt i vattnet. Jag och Tindra vågade på oss ett dopp. Är riktigt stolt över mig själv som egentligen är en riktig badkruka. Tindra däremot hon är tuff och badar i alla väder och oavsett hur kallt vattnet är.

Melvin och Jocke håller sig gärna på stranden.

Melvin hittade en myrstack. Han gillar att titta på myror men är livrädd att de ska bita honom.

Hela gänget möte Simon som kom till ön ikväll. Mormor och morfar är i Västervik och firar Erik som fyller 90år men de kommer vid lunch imorgon. För då blir det kalas när Tindra fyller 8år. Som vanligt kan man inte fatta vart tiden tar vägen. Min lilla tjej börjar verkligen bli stor nu.