Av Elin Eklund - 15 juli 2017 22:18

Igår åkte vi in till Visby och åt på favorit glass stället. Tindra provade supersalt och den var super god.

Sen såg vi en spännande båt som Jocke och Melvin ville titta på. De skulle precis lägga ut så det var extra spännande.

Vi hann även med lite lek i Almedalen innan vi åkte hem och grillade. Till middag blev det sommarens första grill, tror jag, med egen potatis. Sån lyx att ha ett litet mini trädgårdsland på tomten.

Vi provade även våra första jordgubbar för i år. Så gott!

Av Elin Eklund - 13 juli 2017 21:59

Idag var sista dagen på ridlägret så det avslutades med uppvisning för föräldrarna. Det har varit några lärorika dagar för Tindra med framförallt att få lära sig att ta hand om hästarna. Borsta, tränsa, sadla av och på, mocka, kratsa hovar och allt annat runt omkring i stallet. I Dubai kommer hästen fixad och klar innan varje ridpass. Även om vi varit där flera gånger innan lektionen och försökt få vara med är det svårt för stallpojkarna att förstå att man vill göra sånt frivilligt. Vi passade på att åka till Roma kloster och fika och titta runt medan vi väntade på uppvisningen.

Vi hittade även några grisar att klappa på gården bredvid. Melvin älskar alla djur och tyckte grisarna var gosiga.

Sen var det dags för uppvisning. Kul att se alla stolta barn när de fick visa upp sig för föräldrarna. Nu gillar även Melvin hästarna :-)

Av Elin Eklund - 12 juli 2017 22:30

Tindra går på ridläger i Roma den här veckan. Tre eftermiddagar tillsammans med andra hästtokiga barn. Här får hon lära sig att sköta om och göra i ordning hästarna både innan och efter ridningen. Igår fick de även se en hovslagare som skodde hästarna. De flätar och fixar så hästarna blir extra fina.

Största ponnyn i stallet döptes till Myran och henne har Tindra fått rida. Imorgon blir det uppvisning för föräldrarna, ska självklart bli super kul!

Av Elin Eklund - 9 juli 2017 22:33

Idag åkte vi på utflykt till ljugarn. Vi klättrade på raukarna och badade. Första doppet för mig i år.

Vi hittade ett dött träd på vägen hem

Av Elin Eklund - 9 juli 2017 22:26

till ön och det bjöds på grill fest hos mormor och morfar

Vi avslutade kvällen med 5 kamp och killarna hittade en padda bakom lekstugan

Den var läskigt stor!

Av Elin Eklund - 2 juli 2017 21:04

Efter 2 riktigt kalla och regniga dagar så kom solen äntligen fram. Det var 11 grader när vi körde hem från Visby igår eftermiddag, galet kallt! Men idag så sprack det upp och blev beachväder. Vi packade badkläder och lite picknick och åkte ner till stranden. Det var iskallt i vattnet men Tindra badade som vanligt. Det var t o m en tjej som kom fram till henne och sa att hon var avundsjuk på Tindra som vågade bada så mycket. Kul med tanke på att hon är bortskämd med varmt vatten året om. Hon älskar verkligen att bada och det är det enda hon vill göra oavsett väder. Ingen badkruka som en annan. Melvin brås mer på mig, han tvärnitar vid vattenbrynet men älskar att leka i sanden.

Efter bad och sol åkte vi till flygplatsen för att hämta Tilde. Äntligen har en kusin kommit till ön, resten kommer imorgon. Vi stannade på nya restaurangen, Trattorian och åt middag. Super gott och verkligen ett lyft från Nymans.

Nu är sommaren här på riktigt, spring mellan husen, hopp i studsmattan, sena kvällar, sol och bad. På fredag kommer Jocke tillbaka och har nästan 3 veckor här med oss. Vi längtar!

Av Elin Eklund - 2 juli 2017 20:33

Igår morse hade tandfen hittat till öjn. Tindra har tappat sin 7:e tand

Även regnet hade hittat hit så vi åkte in till Visby och gick på fenomenalen. Lite virrigt innam vi hittade en parkering eftersom de hade stängt av alla parkeringar och förberedelserna för Almedalsveckan var i full gång. Det blev en lyckad förmiddag med massor av kul att prova på för barnen. Det bjöds även på en vatten show.