Av Elin Eklund - 13 februari 2017 12:26

Jag glömde bort bilderna på pannkaks maskinen så här kommer de :-)

Av Elin Eklund - 13 februari 2017 12:08

Idag var det dags att checka ut från vårat mysiga hotell mitt i stan. Målet var att gå upp i tid så vi hann äta hotell frukosten och försöka komma i takt med tidsomställningen. Barnen somnade vid 23-tiden och sov hela natten. Jag hade svårt att somna och låg och vred på mig till strax efter 2 men tillslut somnade även jag. Det fanns en pannkaksmaskin på frukosten. Hur coolt var inte det? Det har jag aldrig sett tidigare. Melvin åt mer än han gjort på alla dagar hittills så även han fyllde på med lite ny energi imorse.

Efter frukosten tog vi färjan över till Luna Park, ett tivoli mitt i stan. För en gångs skull har vi lite tur och det är nästan folktomt. Vi brukar alltid pricka in värsta dagarna med folkrekord i vanliga fall så det här känns riktigt lyxigt! Barnen åker karusell efter karusell, så kul.

Manuel hämtade upp oss på hotellet efter jobbet så nu är vi på Bondi beach tillsammans med Mia och hennes familj. Det blev en mysig bbq på deras altan och nu ska vi försöka få barnen till ro och komma i säng. Godnatt zzzzz

Av Elin Eklund - 12 februari 2017 12:54

Imorse vakande vi lite tidigare än igår. Efter att Melvin fick en hostattack strax efter midnatt så kunde varken jag, Jocke eller Melvin somna om. Vi låg vakna till strax efter klockan tre. Så lite sega var vi imorse men kom igång snabbt. Vi började dagen med en frukost på Joe and The Juice. Gott och lyxigt för mig som älskar deras mackor och väldigt sällan får chansen att äta där.

Efteråt tog vi färjan över till Manly. När vi var här för 5år sedan så bodde vi där en vecka på ett litet mysigt guesthouse. Det stod kvar och vi passade på att ta ett dopp på den lilla stranden som ligger precis utanför.

Vi promenerade sen över till andra stranden och kollade på alla surfare. Det var otroligt mycket folk överallt.

Vi hann även med lite lek och bus innan lunch nere på kajen.

Det var så sjukt mycket folk som skulle med färjan. Första kom vi inte ens med så vi fick snällt vänta på nästa. Vi åkte tillbaka till stan och tog en liten promenad runt The Rocks innan vi hoppade på färjan mot Darling Harbour.

När mörkret hade lagt sig satte barnen på sig badkläderna igen och lekte i vatten fontänerna. De hade hur kul som helst och ville aldrig gå hem. Men nu är vi äntligen tillbaka på rummet och hoppas att vi kan somna snabbt. Imorgon checkar vi ut och åker till familjen Berendonk i Bondi beach några dagar men innan dess ska vi hinna med Luna Park, Sydneys nöjespark, några timmar.

Av Elin Eklund - 11 februari 2017 13:13

Ikväll blev det middag och lek i Darling Harbour. Vi tog färjan som planerat från Circular Quay, så mysigt.

Vi fick en fin vy över både opera huset och Harbour bridge. Det var fullt ös i Sydney ikväll då det är lördag och många var ute och partajade. Vi hittade en super god thai restaurang precis bredvid lekplatsen, vilken passade oss toppen. Sen tog vi en promenad hemåt och hoppas nu att vi kan somna innan midnatt.

Av Elin Eklund - 11 februari 2017 08:21

Här är klockan strax efter sex på kvällen och vi har inte hunnit med så mycket mer än ätit frukost och badat i poolen. Vi gick till Westfeild shopping center för att äta frukost som blev mer en lunch, pizza, pasta och världens godaste sallad. En av de bästa sakerna med Sydney är all den goda maten. Det påminner om Sverige med massor av goda sallader och mackor sånt som vi saknar i Dubai.

Självklart blev det en god smoothie tIill efterrätt. Planen var att vi skulle promenera ner mot opera huset men insåg snabbt att bästa planen var att gå till hotellet och hänga vid poolen. Nu har vi fräschat till oss och ska ut och äta middag. Planen är att ta färjan från Circular Quay till Darling Harbour men får se hur långt vi tar oss. Det går ju inte snabbt framåt när man promenerar med barn ?

Av Elin Eklund - 10 februari 2017 14:49

Nu är vi äntligen framme i Sydney. Känns lite overkligt men längtar tills imorgon när vi får gå ut och se stan. Det var ganska exakt 5 år sedan vi var här sist och då låg Melvin i min mage. Ska bli så mysigt att få 2 hela veckor semester hela familjen! Resan gick super bra. Barnen var duktiga och har inte klagat trots bara några timmars sömn inatt. Framförallt för Tindra som har svårt att komma till ro. Just nu står hon på händer och hjular runt i hotell rummet. Det gäller att passa sig när hon far fram. Nu måste vi alla lägga oss och försöka varva ner så vi får sova några timmar. Over and out....

Av Elin Eklund - 8 februari 2017 19:55

kom i helgen. Från att haft ett ovanligt varmt december och januari så har kylan äntligen kommit till oss. Vi vaknade till 8 grader en morgon!!! Tror inte det hänt under mina 6 år i öknen. Längre norrut i grann Emiraten var det 3 grader klockan åtta på morgonen, helt galet. Sen kom stormen. I samma ögonblick som jag önskade regn i en vecka ångrade jag mig när jag insåg hur mycket sand som kom och riktigt trängde sig in överallt. Är det nåt jag verkligen avskyr så är det sanden. När vi kom hem på kvällen så hade vårat lilla träd utanför huset blåst ner.

Och så här härligt sandig blev bilen

Jag passade på att baka fröknäcke för första gången. Blev riktigt gott och det gick en plåt om dagen när Jocke var hemma.

Nu laddar vi för Sydney! Imorgon natt drar vi!!!

Av Elin Eklund - 30 januari 2017 07:07

Jag och mamma körde sista racet på rean. Vi handlade inte så mycket men gick runt och kollade lite och jag köpte nya solglasögon. Mina var ungefär 6år gamla och sönder repade så det var verkligen dags även om det kommer bli svårt att skilja sig från dem. Vi var med om ett litet drama på Dubai Mall när det hänt en olycka i parkerings garaget och brandväggen var nere och det kom rök och luktade bränt. Tillslut hittade vi en annan ingång och kunde ta oss runt så vi kom fram till bilen. Vi hann precis hem för att hämta Tindra och Linnea som skulle iväg på ridningen.

Tyvärr blev morfar sjuk men vi andra åkte ner till Dubai Mall och åt middag och tittade på vattenspelen.

Jocke fick köra ut dem imorse eftersom taxin inte hittade hit som vanligt. Men nu är de på väg hem efter drygt 3 veckor hos oss. Det har var kul och mysigt att ha dem här så länge och vi längtar redan tills nästa gång de kommer.