Av Elin Eklund - 25 mars 2017 07:28

Vi åkte och möte Jocke i Amsterdam som flög frakt hit. En mysig start på lovet innan vi far vidare mot Sverige. Hemma regnar det och blåser storm så skönt att lämna sanden för ett tag. Igår hade vi en heldag inne i stan. Vi köpte hop on off pass som gällde på både buss och båt. Det var en fantastisk vårdag med sol och blå himmel.

Det var väldigt mycket folk överallt. Bilar och cyklister körde som galningar. Inte speciellt barnvänlig stad med obefintliga trottoarer på många ställen. Husen bar också smala och trånga så högst upp på varje hus satt en krok som användes för att flytta in och ut möbler ur husen. Fasaderna lutade även framåt för att underlätta upphissandet av möbler.

Vi avslutade dagen på en lekplats mitt inne i stan.

Sen for vi tillbaka till hotellet och körde roomservice till middag. Nu är vi färdig packade för hemresa mot Sverige. Jocke drar vidare till Chicago ikväll.

Av Elin Eklund - 17 mars 2017 18:57

Idag har vi haft en toppen dag på Legoland Dubai. Parkeringen gapade tom imorse när vi kom

Så häftigt att se hela Dubai i lego, Melvin älskade det

Det var en perfekt dag idag, lagom varmt, molnigt och nästan folktomt. Barnen tog självklart körkort

Men de skulle ha 100AED för själva körkortet så det fick vi hoppa över men barnen var nöjda och tyckte det var kul. Vi körde även flygplan och båt

Sen åkte vi ubåt och tittade på fiskar

Det fanns både en stor och liten bergochdalbana, en monkey ride plus en tekoppskarusel och discojet i lego.

Och en massa fler karuseller och annat kul. Helt klart en lyckad dag! Nöjda men trötta tackade vi för oss och lämnade parken vid stängning, vad annars ;-)

Av Elin Eklund - 7 mars 2017 19:50

Imorse åkte jag och Jocke ner till Kite beach och gick 1 mil längs stranden. Underbart väder fortfarande så vi njuter varje dag!

Av Elin Eklund - 4 mars 2017 11:59

Nu har vi precis kört ut Agnes med familj till flygplatsen. De har varit här en vecka och självklart har det varit fullt upp men super kul. Det var första gången som vi fick chansen att lära känna Bella och Bianca lite bättre men även Peter har vi inte träffat så mycket. Tindra hade hur kul som helst med tjejerna! Vi började veckan med ett besök på City Walk.

Ett utomhus centrum som ligger bortanför Dubai Mall. Det låg på 10 i topplistan på saker att göra i Dubai enligt Agnes men absolut inte värt ett besök enligt oss. Kan hända att vi hamnade på fel ställe men det vi såg var inget att ha. Vi drog vidare till Dubai Mall för lite shopping och middag. Vi tittade även på fiskarna och vattenspelen.

En eftermiddag drog vi ner till stranden hela gänget för bad och middag. Riktigt härligt nu när vädret är så bra.

Vi passade även på att åka till vattenlandet.

Min galna dotter åkte frittfall två gånger. Jag fattar inte att hon törs! Helt galen men så otroligt cool och tuff!! Vi hann självklart också hänga en del vid poolen i Meydan Heights, shoppa på Mirdif och avsluta dagarna med några goda bbq.

En riktigt lyckad vecka med goda vänner!

Av Elin Eklund - 24 februari 2017 12:01

Vi lämnade Blue Mountains efter frukosten och for upp norr om Sydney för att klättra. Det ligger ett ställe uppe i bergen mitt i ingenstans som heter Grose river park, trees adventures. Ett riktigt häftigt ställe! Som tur var kollade jag på kartan och insåg att det skulle bli svårt att hitta ett lunch ställe så vi stannade i en liten by precis innan och hittade ett lokalt hak. Bästa burgaren enligt Jocke medans jag och Tindra delade på en halv grillad kyckling. Melvin var mest trött och mådde illa av bilresan, stackars liten.

Vi var ensamma i parken förutom de två tjejerna som jobbade där. Tindra och Jocke fick sin utrustning sen fick träna de olika momenten på en liten träningsbana. Det var ganska svårt och trixigt att haka på och låsa krokarna så man alltid hade en lina fastlåst på banan. Ni som klättrat fattar kanske vad jag menar men själv hade jag aldrig sett hur det fungerade förut. I vilket fall som helst, coolt och roligt att få se Tindra lära sig.

Det blev en riktigt lyckad eftermiddag trots att det var 35grader varmt och stekande sol. Tindra älskade det! Sen satte vi oss i bilen och körde mot Sydney flygplats. Planet lyfte klockan tio på kvällen så vi lyckades alla sova några timmar iallafall. Fjorton timmar senare landade vi hemma i Dubai. Klockan nio på morgonen satt vi alla runt köksbordet och åt stuvade makaroner och köttbullar.
Idag kämpar vi mot tröttheten och värst är det för barnen men de är duktiga och haft turen att få leka med sina kompisar. Vi får se hur länge vi orkar men målet är till klockan sex.

Var nöjd med min packning, bara två resväskor för fjorton dagar.

Av Elin Eklund - 22 februari 2017 12:05

Vi väntade en extra gång bara för att få sitta längst fram på världens brantaste tåg. Fanns en svart tavla att rita och skriva på medans man väntade.

Den otroligt vackra utsikten och three sisters

Vyn från linbanan.

Av Elin Eklund - 22 februari 2017 11:33

Igår lämnade vi Anya och hennes familj och körde upp till Blue Mountains. Stackars Melvin blir åksjuk och vill inte åka bil vilket såklart är förståligt. Vi stannade på vägen i en liten stad där vi hittade ett köpcentrum och Target. Vi shoppade lite kläder till barnen och lite annat kul. Väl framme så hängde vi vid poolen på eftermiddagen innan vi åkte in till Katoomba för middag. Vi hittade en mysig liten italiensk restaurang som hade en av de pizzorna jag ätit. Så gott!!! Barnen fick deg och kavel så de kunde baka sitt eget bröd. Tindra gjorde ett hjärta och Melvin en bil som tyvärr gick sönder.

Imorse åkte vi upp till Blue Mountains naturreservat. Det är otroligt vackert och häftigt. Utsikten är oslagbar och regnskogen är intressant. Det var inte så mycket folk vilket var tur. Vi åkte världens brantaste tåg, så läskigt men kul. Sen åkte vi deras cableway som också var läskig men häftig. Vi gick runt i regnskogen och såg ingången till en gruva som är över hundra år gammal. Det fanns även en gammal stuga där gruvarbetarna bott. Melvin tyckte det verkade mindre kul att bo där utan el och vatten och dessutom ingen iPad. Sen åkte vi en skylift 270 meter över regnskogen. Den hade glas golv så man kunde se regnskogen nedanför. Jag vågade inte stå där men varken Tindra eller Melvin verkade tycka att det var speciellt läskigt. En kul dag som vi avslutade med ett dopp i poolen och middag på hotellet.

Dagens tåg och det förra tåget. Om vi tyckte dagens tåg var läskigt kan jag inte ens föreställa mig att åka det andra.

Imorgon far vi vidare ner mot Sydney igen och sen tar vi nattflyget hem. Melvin längtar medans vi andra gärna hade stannat lite till.

Av Elin Eklund - 20 februari 2017 13:00

Grattis mamma på din dag. Vi önskar att vi var hemma och fick fira med dig idag men vi får ta igen det när vi kommer hem nästa gång. Hoppas du får en toppen dag, massor av kramar från oss i kängrusarnas land.