Alla inlägg under mars 2014

Av Elin Eklund - 3 mars 2014 18:46

Barnen spanar in pappa som åker vattenskidor

Av Elin Eklund - 3 mars 2014 18:36

efter en helt fantastisk semester. Vad jag njöt av varenda sekund tillsammans med barnen av få se dem ha så roligt och bada och leka i sanden hela dagarna. Det var sådär fantastiskt fint som man ser på bilderna i en resekatalog. Försöker sätta in lite bilder vid ett senare tillfälle. Nu är vi tillbaka till verkligheten och jag har precis jobbat 2 nätter. Så jobbigt efter att varit ledig i en vecka att ställa om sig till nattjobb. Men nu är det över och imorgon väntar en eftermiddags Kuwait sen är jag ledig 4 dagar. Jocke blev utbringad på sin nattstandby och åkte iväg på en 5 dagars slinga, så typiskt när jag jobbade två nätter. Han kommer tillbaka onsdag morgon. Imorgonbittit åker morfar hem, mormor åkte i söndags men morfar har stannat ett par dagar extra för att hjälpa till med matlagning och barn, lyx! Nu ska jag äntligen få sova en hel natt i min egen säng tillsammans med mina små älsklingar.

Av Elin Eklund - 3 mars 2014 18:29

Grattis Mamma 65-år!

Hipp hipp hurra för världens bästa mamma idag. Tidig start med sång och paket för mamma idag innan jag drog iväg till jobbet. Sista arbetsdagen, kanske min sista på länge eftersom jag inte vet vad som kommer hända efter vi kommer hem från semestern. Men nu struntar jag i det och ska njuta av att få vara ledig och åka till Mauritius tillsammans med de jag älskar allra mest! Ska bli så lyxigt att få bo på hotell och ha massor av ledig tid med barnen och mamma och pappa plus Jocke såklart! Tindra har längtat och längtat och nu är det äntligen dags, imorgon drar vi!

Av Elin Eklund - 3 mars 2014 18:28

Hur fort gick inte de här 6 månaderna? Det har varit lite tyst på bloggen tyvärr men jag har känt mig både stressad och lite vemodig. Jag har fortfarande inte fått något besked om jag får behålla jobbet eller inte. De planerade in min simulator som jag gjorde förra veckan och skulle därefter ge mig besked beroende på min prestation. Ingen press där inte! Allt gick bra och jag känner att jag gjorde mitt bästa och fick bra feedback av instruktören. Men trots detta så vägrar de låta mig få veta hur det blir. Jag hoppas att jag får behålla jobbet men om det inte blir så ska jag försöka njuta av att vara ledig och få mer tid med barnen. Tindra kommer iallafall bli glad om jag slutar jobba så det är väl något positivt. Jag planerar även att åka hem till påsklovet. Det blir en vecka på Gotland tillsammans med mormor, morfar och familjen Rydström. Sen blir det ju även en ledig sommar på Gotland. Men nu ska jag framför allt njuta av våran semester till Mauritius och sista dagen på jobbet.

Av Elin Eklund - 3 mars 2014 18:27

Vilken natt!

Jag som lyckats byta bort mina nätter åkte såklart på en nattflight på min standby. Självklart skulle det bli dimma i Sharjah nu på morgonen så jag visste redan innan jag åkte till jobbet att det skulle bli en lång natt. Eftersom det inte finns några faciliteter för att landa i dimma eller under 400 meter sikt i Sharjah så låter de oss vänta ca 2 timmar innan vi kan flyga hem igen. Anledningen är om vi kommer och flygplatsen är stängd så vi måste diverta och då blir det en landning till vilken minskar antal timmar vi kan jobba och därför finns risken att vi inte kan flyga hem planet och passagerarna. Max arbetstid räknas efter hur många landningar vi gör. Men vårat problem visade sig i slut ändan inte vara dimman. Vi hade nämligen en enorm vattenläcka ombord som fyllde kabinen och rann ner under golvet och påverkade våra instrument. Flygplanet blev "groundat" och det börjades förbrilt letas efter ett ledigt flygplan. Efter mycket om och men så kom vi tillslut iväg dryga timmen sent. Vi hade då såklart missat slot tiden och fick åka långa vägen via Iran och Pakistan bara 40 minuter längre flygtid. Så når vi då vår destination Coimbatore och en liten fågel får för sig att flyga in i vår motor. Bara ringa operations som får ringa och väcka en stackars mekaniker så måste komma ut och göra en bird strike inspection. Ingen fara med motorn men vi måste ta det säkra före det osäkra och följa alla procedurer. Knappt en timme kvar nu innan landning och om 5 minuter kan jag få vädret och se om det är någon dimma eller ej? Borde inte vara det för nu är vi 2 timmar sena och landar inte förens 0820 lokal tid. Längtar hem till barnen och att få sluta mina ögon så håller tummarna att sista snutten går utan större problem!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards