Alla inlägg under juli 2014

Av Elin Eklund - 20 juli 2014 00:14

om vi nu kommer med den fulla båten imorgon. Solen sken idag och vi åkte tåg i Dalhem. Ett måste tycker jag när man är på Gotland. Framför allt I'm man har barn som nästan aldrig åker tåg ( finns inga i Dubai ) och dessutom älskar det.

Spännande att titta på när de kopplar på loket

I år åkte tåget hela vägen till Tule men det stannade vid eken även iår

Vi passade på att stanna vid tåg lekplatsen i Visby som barnen tjatat om att få åka till. Ikväll blev det grillning och packning. Nu håller vi tummarna att vi kommer med 8.50 färjan imorgonbitti!

Av Elin Eklund - 19 juli 2014 16:50

Vi kom inte närmare än så här till Tofta strands after beach. Melvin diggade till live bandet och nästa år hoppas jag att vi kanske lyckad gå
på after beachen

Av Elin Eklund - 18 juli 2014 20:13

Bara några dagar kvar på ön för i år. Skönt tycker jag men min lilla 5-åring känner något helt annat. Hon har svårt att slita sig och skulle kunna stanna här forever känns det som. Melvin stormtrivs också och diggar sin kusin Emil. Men man får passa sig för de gillar att rymma

Snabba är de och väldigt samspelta. Kul, för de är ju trots allt bara 2-år

Det blev bad ich lunch på Tofta gården. Melvin dissade stora poolen men bebis poolen var varm nog för min lilla bus. Sen drog Tindra, Wilma och mormor iväg på cirkus och vi passade på att cykla ner till Nymans och den årliga pizzan med en kall öl i kvällsolen

Av Elin Eklund - 18 juli 2014 16:20

Det blev en hel dag i Visby igår. Först shopping och lunch med mormor sen kom Jocke och barnen in. Melvin fick äntligen åka blåa tåget från österport. En riktig höjdare för en liten busig 2-åring

En sån otroligt vacker stad och jag upptäcker nya saker jag vill göra hela tiden. Sen blev det glass och lek innan vi for hemåt

Väl hemma kom kusinerna på att de ville tälta så det var bara att klia sig i huvudet och försöka sätta upp tältet

Tillslut kom det upp och mormor läste saga för alla tre tjej kusinerna medans Tindra somnade kom Tilde och Wilma på att de ville gå hem. Så jag kröp in och sov där tillsammans med Tindra och mormor. Det var inte igår jag sov i tält, ganska mysigt men även lite läskigt och spännande :-)

Av Elin Eklund - 16 juli 2014 22:36

Grattis min älskade lilla tjej som äntligen fyller 5-år idag. Som hon har längtat och längtat att få fylla år och ha kalas. Det är tufft att vara en av de yngsta i klassen och dessutom fylla år på sommarlovet när alla kompisar redan fyllt år. Skolåldern bryts nämligen i september månad så därför är hon en av de sista som fyller år. Det blev en toppen dag med Tårtkalas på förmiddagen med min hembakta choklad tårta

Sen blev det bad på Tofta strand innan vi drog vidare till Tofta gården för lite poolbad och lunch. Lite kallt i poolen men Tindra badade massor så det var kul. Sen avslutades kvällen med obligatorisk grillkväll på orkan vägen.

Av Elin Eklund - 8 juli 2014 11:43

Då lämnade vi Gotland och Tofta för några dagar i Sigtuna. Fullt på Tofta strand sista dagen

Melvin älskar att sitta och leka i sanden med sina lastbilar och traktorer. Sigtuna bjuder också på sol och värme. Igår åt vi lunch på stan, provade mormor och morfars nya lekplats, badade i Mälaren och fikade hos gammelmormor. Idag kommer pappa hem efter en kort jobb trip till Dubai.

Av Elin Eklund - 5 juli 2014 23:05

Vi har hittat ett nytt mysigt fika ställe där de har en rolig båt att leka i

Den fungerar alldeles utmärkt att leka Pippi och sjörövare med. Idag när bi var där samlade de in hö och gjorde till höbalar sen kom em annan traktor och paketerade in balarna i vitt plast. Spännande tyckte Melvin och Wilma

På eftermiddagen drog vi ner till Tofta för lite bad och lek i sanden

När vi är hemma blir det mest lek i den här roliga poolen som man åker kana in i. Super kul tycker barnen även om M inte riktigt fattar grejen

Av Elin Eklund - 2 juli 2014 19:57

på många sätt. Vi har jobbat på bra i Vaxholm under 2 dagar när barnen varit hos mormor och morfar på Gotland. Jag känner mig nöjd och vi har verkligen lyckats få mycket gjort trots den lilla tid vi har haft. Vi har gått igenom saker, tömt, packat, slängt, sorterat. Vi har hunnit med 12 rundor till tippen med Larssons hjälp, vi har båda "små" sedan bilar. Vi har varit på kyrkan, hos hemtjänsten och haft 2 besök av ASIH som hämtat saker. Vi hann även ställa tillbaka lite möbler och plocka undan innan vi lämnade huset ikväll. Så sorgligt och jobbigt på många sett men ett ont måste som måste göras.