Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Elin Eklund - 6 augusti 2015 21:41

Vi började morgonen med att åka till sjudargårdsbadet igen. Som tur var hade de rensat upp både brygga och sand från allt gäss bajs. Der blev en mysig förmiddag och både Tindra och Melvin hoppade från bryggan och badade glatt.

Inte så mycket folk men desto fler gäss. Efter badet åkte jag och åt lunch med Madde, en jobbarkompis från Arlanda tiden. Alltid kul att få höra vad som händer här hemma. Jag passade även på att handla till kusinträffen imorgon. Då kommer både mina och barnens kusiner så det blir fullt hus. När jag kom hem drog vi iväg för att plocka blåbär så vi kan baka paj. Kul tyckte barnen även om Melvin mest undrade vart björnen var och Tindra tyckte att hennes burk aldrig blev full. Lite otacksamt att plocka blåbär för det tar lite tid. Melvin smaskade på och hjälpte Tindra så gott han kunde. En litet fick vi ihop tillslut. Nöjda och glada åkte vi hemåt igen.

Bästa draget var att ta med sig cyklarna hem från Gotland. Det är så mycket lättare än att hålla på att lasta in i bilen eller försöka gå någonstans. Så efter middagen cyklade jag och barnen ut en sväng och hittade en liten lekplats där barnen kunde springa av sig i den varma sommarkvällen.

Det måste ha varit en av de varmaste kvällarna sen vi kom hem. Så skönt att slippa frysa för en gångs skull. En vacker cykeltur hem i skymningen, svensk sommar när den är som bäst.

Av Elin Eklund - 6 augusti 2015 20:31

Så här vi lämnat Gotland för den här sommaren. Vilken tur vi har som har mormor och morfar som hjälper oss med allt. Det var helt klart morfars förtjänst att vi hann med färjan och allt fick plats i bilen.

Jag körde och mormor roade barnen i baksätet. Jag gillar bäst att ha egen hytt på färjan men eftersom vi bokade våra biljetter så sent var det redan fullt. Vi lyckades få platser längst fram i fören, helt klart bästa platserna.

Vi hann inte mer än köra in på uppfarten i Sigtuna innan Tindra började tjata om att få bada. Så det var bara att packa in, åka ner på stan och handla mat, laga middag och sen packa badväskan. Som tur var var det två andra barn på badplatsen som hoppade från bryggan. Mälaren är ju lite läskig, den är ju så mörk så man ser inte botten och när man inte är van så är det skönt med lite sällskap

Men hon är tuff min lilla tjej som vågar hoppa och bada. Tyvärr hade Kanada gässen bajsat ner hela bryggan och gräsmattan men förut det var det en varm och härlig kväll

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards