Alla inlägg under augusti 2017

Av Elin Eklund - 7 augusti 2017 22:44

Sista dagen idag så vi började morgonen med packning och städning. Känns konstigt att våran sommar på Gotland är slut för den här gången. Trots att vi varit här mer än vanligt så känns det som tiden bara försvann. Så konstigt! Efter lunch åkte vi till Käldhage gård i Esklehem. En gård med massor av djur och ett café uppe i ladan.

Det blev en mysig eftermiddag och ett skönt avbrott i all packning. Nu måste vi skynda oss att sova så vi orkar med sista rycket imorgonbitti.

Av Elin Eklund - 7 augusti 2017 22:34

Igår sken solen och det var varmt i luften men väldigt blåsigt. Så istället för att åka till stranden så åkte vi till sjön vid Tofta möbler och åkte lite gummibåt. Tindra övade på att ro och hon var riktigt duktig.

På eftermiddagen åkte vi till Visby Klätterklubb och provade på att klättra. Tindra var grymt duktig och hon har super starka armar. Melvin var också jätte duktig och klättrade runt som en liten apa.

Näst sista kvällen på Tofta så vi cyklade ner till Trattorian och åt pizza tillsammans med morfar. En mysig kväll som avslutades med kubb på morfars gräsmatta.

Av Elin Eklund - 6 augusti 2017 22:21

Igår var det äntligen dags att åka till Visby och köpa lördags godis på karamell boden. Ett måste minst en gång per sommar.

En riktigt mysig och rolig godisaffär. Vi blev kvar i Visby för att vänta in Jocke som landade på kvällen. Vi hittade en grymt bra lekplats mitt i stan. Där hängde vi en stund och åt godis och hoppade hage.

Sen var det dags att åka och hämta upp Jocke. Sista turen till Visby flygplats för den här sommaren. Om ett par dagar packar vi ihop oss och lämnar ön. Känns lite vemodigt men samtidigt kul med lite annan semester.

Av Elin Eklund - 6 augusti 2017 22:13

Vi åkte tillbaka till Kneippbyn tillsammans med Ann. Vi började med lite karuseller i vanlig ordning

Sen år vi lunch innan vi fortsatte till vattenlandet.

Ann var tuff och åkte massor trots att det var ganska kallt och blåsigt. Barnen hade hur kul som helst :-) Sen hann vi inte mer än byta om, äta glass och bänka oss vid Pippi teatern så öppnades himlen och det bokstavligen öste ner regn. Vi försökte ta skydd så gott det gick men trots det blev vi blöta och kalla. Inte mycket att göra en att springa ganska till bilen och ta skydd. Det blev en rolig dag med ett lite för snabbt avslut tyvärr. Men vi hann göra det vi ville och Melvins vann såklart en låda choklad.

Vad mer kan jag säga än att vi har GALET mycket choklad nu!

Av Elin Eklund - 3 augusti 2017 23:17

Idag lämnade kusinerna ön för den här sommaren. Helt galet var tiden går fort. När vi åkte till Sverige så kändes det som vi skulle vara hemma hur länge som helst men nu när mer än hälften gått så undrar man vart tiden tagit vägen. Snart är det dags för oss också att lämna ön men som tur är väntar fler äventyr innan vi packar ihop för den här gången. Igår passade Tindra och Wilma på att bada massor. Det var blåsigt och vågigt så extra kul att få hoppa i vågorna. Så kul att de har varandra eftersom båda verkligen älskar att bada.

Vi hade hela gänget här på middag förutom Tobbe och Tilde som åkt till Fårö för att se Veronica Maggio. Ann hade gjort vårrullar och chicken fried rice, så gott.

Efter middagen åkte vi ner till Tofta för ett kvällsdopp. Tjejerna badade och killarna lekte i sanden i vanlig ordning.

Idag åkte vi till LEVA för att måla canvastavlor men de var tyvärr slut för dagen. Vi lekte lite innan vi for in till stan för lunch och lite shopping. Nu ligger jag och lyssnar på ösregn och åska och hoppas solen  skiner imorgonbitti för då tänkte vi dra till Kneippbyn.

Av Elin Eklund - 1 augusti 2017 22:47

Glassbilen, Melvin har väntat sen i fredags. Tjejerna överlevde tältnatten och var också laddade att glassbilen kom. Vi väntade ivrigt i regnet.

Efter lunch for vi in till Visby för att köpa fotopasset

Man köper en karta sen ska man leta upp olika bilder i Visby, kul tyckte Tindra medans Melvin var måttligt road. Han köpte ett nytt paraply och ville bara att det skulle börja regna igen men Tindra köpte coolaste solhatten och hoppades på sol.

Sen mötte vi upp hela gänget och åt tapas på Pinchos. Helt klart ett annorlunda ställe där allt sker via en app. Man beställer, hämtar och betalar mat och dricka själv. Kul koncept och som sagt helt klart annorlunda. Det var dessutom super gott och även barnen gillade det.

Efterrätten intogs på glassbaren nere vid hamnen. Sen blev det lek i Almedalen med kusinerna. Jag och barnen gick ner till vattnet och lastade lite sten i havet innan vi for hemåt igen.

Tyvärr blev det ingen solnedgång ikväll då det var molnigt men vi svängde förbi Visbys klätter klubb och förhoppningsvis hinner vi dit och klättra lite med Jocke när han kommer.

Av Elin Eklund - 1 augusti 2017 22:28

för sommarens obligatoriska tältning på mormor och morfars tomt. Simon och mormor hjälpte till att sätta upp tältet.

Det blev riktigt mysigt med alla täcken och kuddar. Mormor hade förberett med pottan om det skulle bli kris :-)

Innan vi sa godnatt skyndade vi oss ner för att hinna se ännu en vacker solnedgång. Underbart att bo så nära havet!

Av Elin Eklund - 1 augusti 2017 22:24

I helgen flög jag till Sigtuna för att träffa bästa tjejerna Linda, Charlotte och Anna.

Vi hade en super rolig helg med massor av skratt och god mat. Tyvärr har jag inga bilder men här kommer iallafall våran super goda lyx frukost som bästa Linda lagade till oss andra.

Väl hemma på ön igen väntade barnen glatt. Vi tog en sväng till Klintehamn för att leka vid pippi hästen och äta glass innan vi handlade middag på Coop. Melvin passade på att kolla in alla maskiner som står parkerade mittemot affären.