Alla inlägg den 24 februari 2017

Av Elin Eklund - 24 februari 2017 12:01

Vi lämnade Blue Mountains efter frukosten och for upp norr om Sydney för att klättra. Det ligger ett ställe uppe i bergen mitt i ingenstans som heter Grose river park, trees adventures. Ett riktigt häftigt ställe! Som tur var kollade jag på kartan och insåg att det skulle bli svårt att hitta ett lunch ställe så vi stannade i en liten by precis innan och hittade ett lokalt hak. Bästa burgaren enligt Jocke medans jag och Tindra delade på en halv grillad kyckling. Melvin var mest trött och mådde illa av bilresan, stackars liten.

Vi var ensamma i parken förutom de två tjejerna som jobbade där. Tindra och Jocke fick sin utrustning sen fick träna de olika momenten på en liten träningsbana. Det var ganska svårt och trixigt att haka på och låsa krokarna så man alltid hade en lina fastlåst på banan. Ni som klättrat fattar kanske vad jag menar men själv hade jag aldrig sett hur det fungerade förut. I vilket fall som helst, coolt och roligt att få se Tindra lära sig.

Det blev en riktigt lyckad eftermiddag trots att det var 35grader varmt och stekande sol. Tindra älskade det! Sen satte vi oss i bilen och körde mot Sydney flygplats. Planet lyfte klockan tio på kvällen så vi lyckades alla sova några timmar iallafall. Fjorton timmar senare landade vi hemma i Dubai. Klockan nio på morgonen satt vi alla runt köksbordet och åt stuvade makaroner och köttbullar.
Idag kämpar vi mot tröttheten och värst är det för barnen men de är duktiga och haft turen att få leka med sina kompisar. Vi får se hur länge vi orkar men målet är till klockan sex.

Var nöjd med min packning, bara två resväskor för fjorton dagar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards