Direktlänk till inlägg 22 februari 2017

Blue Mountains

Av Elin Eklund - 22 februari 2017 11:33

Igår lämnade vi Anya och hennes familj och körde upp till Blue Mountains. Stackars Melvin blir åksjuk och vill inte åka bil vilket såklart är förståligt. Vi stannade på vägen i en liten stad där vi hittade ett köpcentrum och Target. Vi shoppade lite kläder till barnen och lite annat kul. Väl framme så hängde vi vid poolen på eftermiddagen innan vi åkte in till Katoomba för middag. Vi hittade en mysig liten italiensk restaurang som hade en av de pizzorna jag ätit. Så gott!!! Barnen fick deg och kavel så de kunde baka sitt eget bröd. Tindra gjorde ett hjärta och Melvin en bil som tyvärr gick sönder.

Imorse åkte vi upp till Blue Mountains naturreservat. Det är otroligt vackert och häftigt. Utsikten är oslagbar och regnskogen är intressant. Det var inte så mycket folk vilket var tur. Vi åkte världens brantaste tåg, så läskigt men kul. Sen åkte vi deras cableway som också var läskig men häftig. Vi gick runt i regnskogen och såg ingången till en gruva som är över hundra år gammal. Det fanns även en gammal stuga där gruvarbetarna bott. Melvin tyckte det verkade mindre kul att bo där utan el och vatten och dessutom ingen iPad. Sen åkte vi en skylift 270 meter över regnskogen. Den hade glas golv så man kunde se regnskogen nedanför. Jag vågade inte stå där men varken Tindra eller Melvin verkade tycka att det var speciellt läskigt. En kul dag som vi avslutade med ett dopp i poolen och middag på hotellet.

Dagens tåg och det förra tåget. Om vi tyckte dagens tåg var läskigt kan jag inte ens föreställa mig att åka det andra.

Imorgon far vi vidare ner mot Sydney igen och sen tar vi nattflyget hem. Melvin längtar medans vi andra gärna hade stannat lite till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Eklund - 13 januari 2022 15:03


Händer inte så sjukt mycket här i mitt lilla rum. Satt ute och åt frukost idag, skönt med lite frisk luft. Vädret är verkligen toppen nu. Det är nästan lite kallt på morgonen. Fredag imorgon, sen helg. Fortfarande ovant med vanlig helg här, lördag oc...

Av Elin Eklund - 11 januari 2022 15:07

Eller dag 5 egentligen. Sjukt svårt att inte bli helt koko av att ligga instängd på rummet. Mår betydligt bättre idag även om hjärtat spökar en del. Känner mig sjukt seg och har nästan lite huvudvärk men tror det är mer seghet än att jag är sjuk. I f...

Av Elin Eklund - 10 januari 2022 12:23


Så var det dags för mig att testa positivt. Kändes som en tids fråga bara nu när alla är sjuka. Helt galet hur fort det sprids just nu. Jag jobbar igen sen mitten på Augusti. Det känns lite så där att vara tillbaka på jobbet. Saker och ting har verkl...

Av Elin Eklund - 19 februari 2021 05:29

Tyvärr gick det inte att åka hem till Sverige och åka skidor. Det fick helt enkelt bli en staycation här istället på Lapita vid Dubai Parks. Det var länge sedan vi var här sist så kul att komma tillbaka och några nya rides hade de öppnat. Värl...

Av Elin Eklund - 1 februari 2021 18:56

Jag är så lycklig i hel kroppen att mitt knä börjar läka ihop. Fortfarande väldigt svagt och lite ont men nu kan jag promenera iallafall ?????? Lyckost mig! Jag halkade i trappen sent den 25:e december. Jocke jobbade och jag skulle kolla om nyckeln s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards